انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کورین یا گرانیت؟ کدام متریال انتخاب مناسب تری برای کانتر آشپزخانه است؟

کورین یا گرانیت؟ کدام متریال انتخاب مناسب تری برای کانتر آشپزخانه است؟

#2
کاربرد سنگ گرانیت
سنگ های گرانیت اغلب در فضاهای باز مانند نمای ساختمان، پله ها،حیاط منازل، سنگفرش خیابان ها، پیاده روها و محوطه ها و همچنین جهت پیشخوان آشپزخانه، کاشی کف،پلکان، استخر و سونا و بسیاری از مواردی که جنبه تزئینی دارد استفاده می شود. قطعات گرانیت می تواند دارای سطح ناهموار باشد و یا تمام سطوح آن پرداخت شده باشد. سنگفرش های گرانیتی برای یک جاده باریک رنگین و یا حیاط منازل کاربرد دارد. گرانیت بیشتر در پیاده رو خیابان ها استفاده می شود که بسیار بادوام هستند. این سنگ ها ظاهر تزئینی زیبایی به وجود می آورد. ترکیب سنگ های طبیعی رنگارنگ با طراحی هنرمندانه و تخصصی نتیجه منحصر بفرد و بادوامی را ایجاد می کند.
دلیل استفاده از سنگ گرانیت در ساختمان
استفاده این نوع سنگ در  نما به دلیل عدم عایق صوتی و عایق حرارتی مناسبی نبوده و به هدر رفتن انرژی نیز کمک می نماید. هزینه این نوع نما به دلیل بالا بودن قیمت سنگ گرانیت و هزینه نصب آن زیاد است. البته با در نظر گرفتن کیفیت و زیبایی، میتوان از قیمت بالای آن تا حدودی چشم پوشی نمود.
نمای سنگ گرانیت دارای استقامت و دوام بالایی می باشد. اما به علت این که در شرایط آب و هوایی مختلف چسبندگی سنگ بخوبی انجام نمی گیرد، بعد از مدت کوتاهی سنگ از محل نصب خود خارج شده و نما را دچار نقص می نماید و درضمن می تواند مشکلات جانی و مالی نیز ایجاد نماید.
سنگ گرانیت تنوع نسبتا خوبی برخوردار است. سنگ ها بدلیل داشتن سطح متخلخل، جرم پذیر می باشند و ذرات معلق در هوا را به سطح خود گرفته و بعد از گذشت زمان کوتاهی کثیف شده و رنگ و طرح اولیه خود را از دست می دهند. لذا مستلزم شستشوی مجدد و نظافت می باشند .
سرعت اجرای سنگ گرانیت به دلیل زمان بر بودن عملیات ملات ریزی پشت سنگ و گیرایی ملات و سنگ پایین است. جرم حجمی سنگ بالاست و بار مرده زیادی را به ساختمان وارد می کند. سنگ گرانیت با توجه به معادن موجود در کشور و نیز ابزارآلات صیقل دادن آن دارای تنوع رنگ نسبتا بالایی می باشد که می توان از این ویژگی آن در نما سود برد. سنگ گرانیت هیج گونه تاثیری در مهار آتش سوزی ندارد و در این مورد نمی توان به این محصول در نما تکیه کرد.
با توجه به آنچه گفته شد، شما می‌توانید قیمت دقیق انواع سنگ را از معتبرترین عرضه‌کنندگان در سایت سازه افزار دریافت کرده و اقدام به یک خرید رضایت‌بخش نمایید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پیام‌های این موضوع
RE: کورین یا گرانیت؟ کدام متریال انتخاب مناسب تری برای کانتر آشپزخانه است؟ - توسط sazeafzarr - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴, ۱۱:۱۱ ق.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان