انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 3 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
كارت‌هاي هوشمند

كارت‌هاي هوشمند

#4
کارت هاى هوشمند، یکى از جدیدترین پدیده هاى تکنولوژیکى هستند که در آینده اى نزدیک تاثیرى محسوس بر زندگى انسان مدرن خواهند نهاد.

در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان از این نوع کارت ها استفاده مى کنند، ولى با این حال هنوز عمومیت نیافته اند و تحلیلگران در مورد کارت هاى هوشمند بیش از حال به آینده چشم دوخته اند.
کارت هوشمند یک کارت معمولی مانند کارت تلفن راه دور و یا کارت عابر بانک می باشد که البته با تفاوتهایی است : در کارتهای هوشمند تراشه سخت افزاری وجود دارد که برخی از اطلاعات در آن درج می شود ، تفاوت عمده کارتهای هوشمند با کارتهای الکترونیکی در امکان ذخیره اطلاعات و خواندن اطلاعات و تغییر در اطلاعات کارت هوشمند است که کارتهای معمولی این امکان را ندارد.

کارت الکترونیکی (کارت عابر بانک) :

ساده بگویم شما یک کارت بانکی دارید، داخل این کارت اطلاعاتی نیست بلکه یک کد کلیدی است که معادل یک شمارنده که وقتی وارد سیستم عابر بانک می کنید از شبکه سرور مرکزی اطلاعات شماره شما را دریافت می کند و ارتباطتان با بانک برقرار می شود و شما می توانید عملیات بانکی انجام کنید پس از پایان کار ، کارت شما تغییر نمی کند اما کارت هوشمند به گونه ای دیگر است
یا کارت تلفن هزینه اولیه در تراشه آن درج شده با هر تماس میزانی از آن کم می شود.

منبع :
http://www.azaript.com/internet-articles...3-08-10-25
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ


پیام‌های این موضوع
كارت‌هاي هوشمند - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, ۰۷:۱۵ ب.ظ
RE: كارت‌هاي هوشمند - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, ۰۷:۱۸ ب.ظ
RE: كارت‌هاي هوشمند - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, ۰۷:۲۲ ب.ظ
RE: كارت‌هاي هوشمند - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, ۰۷:۲۵ ب.ظ
RE: كارت‌هاي هوشمند - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, ۰۷:۳۲ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان