انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 3 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
كارت‌هاي هوشمند

كارت‌هاي هوشمند

#1
بطور كلي امروزه از كارت‌هاي هوشمند بعنوان ابزاري جهت پردازش و ذخيره‌سازي اطلاعات با ضريب امنيتي بسيار بالا استفاده مي‌شود كه امكان كنترل حقوق دسترسي به اطلاعات روي آن به راحتي امكانپذير است.
پارامتر امنيت و رمزنگاري اطلاعات، از مهمترين ويژگي‌هاي اين فناوري نوين است كه در اين زمينه فعاليت‌هاي مطالعاتي فراواني انجام گرفته و امروزه در دنيا كاربردهاي متنوع اين فناوري در زمينه‌هاي مختلف قابل مشاهده بوده و بطور چشمگيري در حال افزايش مي‌باشد.
كارت هوشمند و كارت حافظه
هر دو كارت (هوشمند و حافظه)، از لحاظ ظاهري (شكل، ابعاد) يكسان مي‌باشند، اما تفاوت اصلي اين دو كارت در ساختار تراشه و امكان پردازش داده‌ها توسط كارت هوشمند و امكان ذخيره‌سازي اطلاعات در كارت حافظه مي‌باشد. كارت حافظه، همچون بسياري از حافظه‌هاي رايج (Flash Drive, RAMو...) صرفا براي ذخيره اطلاعات كاربرد دارد و پردازش اطلاعات آنها بواسطه دستگاه كارت‌خوان و بوسيله پردازنده متصل به كارت‌خوان صورت مي‌پذيرد.
اما كارت هوشمند علاوه بر ذخيره اطلاعات امكان پردازش اطلاعات را نيز دارا مي‌باشد، بدين مفهوم كه ساختار كارت با بهره‌گيري از اجراي اصلي يك رايانه، مانند پردازشگر (CPU) و حافظه دائمي، حافظه‌هاي موقت، حافظه‌هاي فقط خواندني‌و... و خصوصا سيستم‌عامل قدرت پردازش داده‌ها و اجراي فرامين كاربر را از طريق سيستم عامل دارد. به اين ترتيب و با توجه به امكان رمزنگاري داده‌ها در داخل كارت هوشمند اين پديده بعنوان مطمئن‌ترين ابزار براي تأمين امنيت داده‌ها مطرح مي‌باشد.

منبع :
http://www.ebtekarnews.com/Ebtekar/News.aspx?NID=73899
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ


پیام‌های این موضوع
كارت‌هاي هوشمند - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, ۰۷:۱۵ ب.ظ
RE: كارت‌هاي هوشمند - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, ۰۷:۱۸ ب.ظ
RE: كارت‌هاي هوشمند - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, ۰۷:۲۲ ب.ظ
RE: كارت‌هاي هوشمند - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, ۰۷:۲۵ ب.ظ
RE: كارت‌هاي هوشمند - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, ۰۷:۳۲ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان