انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
از قرنیزهای حرارتی چه می دانید؟

از قرنیزهای حرارتی چه می دانید؟

#1
سلام بر همه عزیزان دل. خوبین؟ خوش میگذره؟ میزون هستین؟ درباره قرنیز گرمایشی یا همون رادیاتور قرنیزی یه چیزایی گفتم براتون اما الان میخوام کامل ترش کنم و امیدوارم این مقاله رو هم مطالعه بفرمایین. شب خوبی هم داشته باشین دوستان


در این مقاله قصد داریم شما را با یک سیستم گرمایشی نوین به طور کامل آشنا کینم، این سیستم گرمایشی که با اسم هایی چون: رادیاتور قرنیزی، قرنیز حرارتی، قرنیز گرمایشی و ... شناخته می شود، از یک ایده ی ساده اما خلاقانه و مفید ساخته شده است، قرنیز گرمایشی در واقع همان قرنیز (سنگ های کنار دیوار که برای جلوگیری از آسیب دیدن رنگ و گچ دیوار در پایین آن قرار گرفته است) می باشد که به اضافه ی قرنیز بودن به عنوان سیستم گرمایشی نیز عمل می کند، این که قرنیز گرمایشی چگونه کار می کند و چطور موجب گرمای منزل می شود و از چه چیزی ساخته شده است مسائلی است که ما در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
 [عکس: Gharniz-radiator.jpg]
قرنیز گرمایشی از چه چیزی ساخته شده است؟
قرنیز های حرارتی اغلب از جنس آلومینیوم یا آلیاژی از مس و آلومینیوم هستند، بدیهی است که از مس در ساخت این وسیله به کار رود چرا که مس رسانای فوق العاده ای بوده و آلمینیوم نیز همچنین، اما ترکیب این دو علاوه بر پخش سریع گرما در سرتاسر قرنیز حرارتی موجب می شود که گرما مدت زمان بیشتر در قرنیز بماند و به سادگی دمایش را از دست ندهد.
[عکس: lole-mesi-500x500.jpg]

رادیاتور قرنیزی چگونه عمل می کند؟
این سیستم گرمایشی که در سرتاسر و دور تا دور دیوارهای خانه نصب می شود، به این شکل عمل کند که ابتدا آب گرم در موتور خانه و یا پکیج ها گرم شده و سپس وارد شبکه ی قرنیزی می شوند، با ورود آب گرم به سرتاسر شبکه ی قرنیزی گرما از سطح رادیتاور قرنیزی به محیط انتقال پیدا می کند.
قرنیز گرمایشی چگونه موجب گرمای منزل می شود؟
رادیاتورهای قرنیزی دور تا دور ساختمان قرار می گیرند و سیستم عملکرد آنها به این ترتیب است که آب گرم از موتورخانه و یا پکیج وارد لوله های رادیاتور قرنیزی شده و انتقال گرما از سطح رادیاتور قرنیزی به محیط موجب گرم شدن فضای مورد نظر می گردد.
[عکس: photo_2016-12-24_14-38-27.jpg]
رادیاتور قرنیزی با داشتن مزایا و امتیازات متعدد در چند سال اخیر از محبوبیت ویژه ای در صنعت ساختمان در کشورهای توسعه یافته مثل: آلمان، ژاپن، سوئد، کانادا و آمریکا برخوردار شده است. شرکت نیکسان از جمله شرکت های پیشگام در عرضه و نصب این سیستم گرمایشی نوین در منازل است؛ شما می توانید با استفاده از قرنیز گرمایشی نیکسان که در چندین طرح مختلف و زیبا عرضه می گردد، علاوه بر تغییر در دکوراسیون منزل خود از گرمای مطلوبی در فصول سرد سال نیز بهره مند شوید.
چرا به جای بخاری قرنیز حرارتی بخرم؟
شاید برای شما این سوال پیش آید که چرا باید به جای خرید بخاری و هزینه ای کمتر نسبت به نصب قرنیز، هزینه ای بابت خرید رادیاتور قرنیزی پرداخت کرد؟ خب جواب این سوال را می توان در مزیت های اصلی رادیاتور قرنیزی بررسی کرد، به عنوان مثال رادیاتور قرنیزی کاملا برعکس بخاری هیچ فضایی از منزل شما را اشغال نمی کند، گرمای بیشتری بر حسب کیلوکالری به منزل وارد می کند، هیچگاه به سقف و دیوار اطراف (مانند بخاری) دوده نمی دهد، ایمنی بالاتری نسبت به بخاری دارد (هیچگاه گاز گرفتی ایجاد نمی کند) و از همه مهم تر رادیاتور قرنیزی در مصرف سوخت بسیار مقرون و به صرفه تر از بخاری و شوفاژ بوده است.
[عکس: prjct3.jpg]

منبع:
http://xn----ymcamxkebj2nvbt72oiab.mihanblog.com
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان