انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
10 نکته اساسی برای بررسی سریع وضعیت سئو

10 نکته اساسی برای بررسی سریع وضعیت سئو

#1
[عکس: 146372178914.jpg]


در اینجا قصد داریم 10 نکته اساسی و کاربردی برای بررسی وضعیت سئو یک وب سایت را برای شما شرح دهیم. 

1 – متا تگ کلمات کلیدی (Meta-keywords)
یکی از متاتگ هایی که در افزایش سئو و بهینه سازی کاربرد دارد متاتگ کلمات کلیدی یا Meta Keywords ها هستند. به کمک این متا می توانید کلمات کلیدی یک صفحه را در اختیار موتور جستجو قرار دهید. در حال حاضر طبق داده های بدست آمده موتور جستجوی گوگل از این مورد صرف نظر می کند ولی دیگر موتورهای جستجو از این Tag استفاده می کنند. 



نکات مورد توجه:
  •  حالت مفرد و جمع کلمات کلیدی را بنویسید.

  •  کلمات کلیدی را بیش از سه بار تکرار نکنید و موارد مهم را در ابتدای آن قرار دهید.

  •  حالت های رایج غلط املایی کلمات کلیدی خود را در اینجا قرار دهید.

  •  کلمات کلیدی را می توانید با کاما از هم جدا کنید و یا جدا نکنید.

  •  کلمات کلیدی اگر هم‌راستا با دستورات سئو نباشند، بهتر است نباشند! پس صفحات مختلف را چک کنید و کلمات کلیدی متا در آن‌هایی که بی‌ربط به سئو هستند را حذف کنید.
2 – متا تگ عنوان (  Meta-titles)
عنوان صفحه یکی از بخش های بسیار مهم در سئو سایت میباشد. هر صفحه ای که شما میخواهی بهینه سازی کنید باید دارای کلمات کلیدی مناسب باشد.
همچنین باید به اندازه عناوین متا هم دقت زیادی داشته باشید.موتورهای جستجو بیشترین مقداری که از عناوین صفحات شما نشان میدهند، چیزی کمتر از 55 کاراکتر میباشد.
[عکس: 1461345844Meta-Tags-Seo.jpg]
 
3 – متا تگ توضیحات ( Meta-descriptions)
در این بخش باید توضیحاتی از همان صفحه نوشته شود. ممکن است خیلی از صفحات دارای توضیحات متا نباشند. بهینه ترین مقدار توضیحات برای بخش Meta-descriptions چیزی حدود 150 الی 160 کاراکتر میباشد.
اگر از این مقدار کمتر باشد، احتمالا نمیتوانید اطلاعات مفیدی را در توضیحات ارائه دهید. اگر هم بیشتر از این مقدار باشد تا 160 کلمه نشان داده میشود و مابقی نمایش داده نخواهند شد.
مهمترین نکته در توضیحات متا، دقت به کلمه کلیدی میباشد.شما باید در این 160 کاراکتر حداقل یکبار از کلمه کلیدی خود استفاده نمایید.
 [عکس: 1461345884meta_description_seo.jpg]

4 -  استفاده از نقشه‌های سایت XML و HTML برای موتورهای جستجو
یک نقشه سایت HTML صفحه ای که کاربران سایت آن را بازدید می کنند و معمولاً در قسمت پاورقی (Footer) صفحات سایت لینکی برای آن وجود دارد  و به کاربران این امکان را می‌دهد تا خیلی راحت‌تر یک وب‌سایت را بازدید کنند.
نقشه‌ سایت XML ، صفحه ای که موتورهای جستجو آن را می بینند (که از نظر بهینه سازی موتورهای جستجو نیز بسیار مهم است) و حاوی کدهای XML می باشد. این فایل توسط برنامه های کامپیوتری و موتورهای جستجو قابل پردازش است. 
سایت شما باید حتماً دارای یک نقشه سایت HTML یا XML باشد و باید در Google Webmaster Tools هم ثبت‌شده باشد.
در بیشتر موارد داشتن هر دو نوع نقشه سایت برای موفقیت یک وب سایت اهمیت دارد.
فقط باید توجه داشت که همیشه نقشه سایت خود را به روز نگه دارید زیرا یک نقشه سایت قدیمی که به اطلاعات نادرست و یا اشتباه ارجاع داده میشوند؛ برای کاربران بسیار ناخوشایند است.
بنابراین نقشه سایت حاوی اطلاعاتی کلی راجع به محتوای سایت و مکان قرارگیری آنها می باشد که استفاده از آن هم از لحاظ بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) اهمیت دارد و هم به کاربران در جهت یافتن سریعتر اطلاعات مورد نظرشان در سایت کمک می کند.
 [عکس: 1461345871oldalterkep.jpg]

5 - صفحات ارور ۴۰۴
بهتر است که یک صفحه سفارشی و طراحی‌شده برای صفحه ارور ۴۰۴ بسازید. ارور ۴۰۴ یا ارور Not Found یک پیغام خطا در کدهای استاندارد HTTP می‌باشد. این کد نشان می‌دهد که کلاینت‌ها توانستند با اطلاعاتی که سرور در اختیارشان قرار می‌دهد ارتباط برقرار کنند، اما سرور نتوانسته است چیزی که آن‌ها به دنبالش هستند (درخواست داده‌اند) را پیدا کند.
 
تمام سرویس‌های میزبانی سایت‌ها یک صفحه ۴۰۴ Not Found عادی زمانی که کاربر تلاش می‌کند تا وارد یک لینک به‌اصطلاح شکسته یا ناقص می‌شود ایجاد می‌کنند. با این تفاسیر، ارور ۴۰۴ یکی از بیشترین ارورهایی است که کاربران با آن روبه‌رو می‌شوند. این فکر خوبی خواهد بود که یک صفحه ارور ۴۰۴ شخصی طراحی شود و در آن به‌طور خلاصه از نقشه سایت و قابلیت جستجو استفاده شود تا کاربران با دیدن آن صفحه، اقدام به جستجوی دوباره در سریع‌ترین حالت ممکن کنند.
[عکس: 1461345925404-error%20(1).jpg]
6 - نویسنده گوگل (Google Author)
بعد از آخرین به‌روزرسانی‌های گوگل و اضافه شدن Google Authorship ، این قابلیت در حال به دست آوردن اهمیت زیادی در فرآیندهای سئو می‌شود. برای کسب رتبه‌های بهتر در موتورهای جستجو شما می‌بایست مقالات وب‌سایت خودتان را در صفحه پروفایل گوگل پلاس خود منتشر کنید یا به‌اصطلاح آن‌ها را به هم متصل کنید. برای این کار باید از Authorship Markup و تگ rel=author استفاده کنید.
[عکس: 1461345856google-authorship.jpg]

7 – استفاده از URL های استاندارد (Canonical URL)
آدرس های استاندارد با کمک تگ rel="canonical"  ترافیک آدرس های مختلف را به آدرس مورد نظر شما انتقال می دهند. دقت داشته باشید که از rel=”canonical” فقط وقتی استفاده کنید که صفحات دارای مطالب یکسان باشند. شما فرض کنید دو صفحه با محتوای یکسان دارید. مثلاً دو صفحه دارید که در هر دو صفحه محصولات یک شرکت رو نمایش میدید ولی هر صفحه چیدمان متفاوتی دارد. اولی بر اساس نام و دومی بر اساس تاریخ انتشار. اگر گوگل این دو صفحه رو ببیند ، پی به مشابه بودن اون می برد و اون صفحه ای رو از بین اون دوتا انتخاب می کند که بیشتر به خواسته کاربر (جستجو کننده) نزدیک است . ولی شاید اون صفحه ای که انتخاب میکند صفحه اصلی و استاندارد نباشه یعنی همان صفحه دقیق و بهتر و مورد نظر شما.
برای صفحات مشابه ، canonical را برای صفحه ای که از نظر شما بهتر است استفاده کنید.
بهترین راه برای استفاده از canonical در بخش  یک تگ مثل زیر اضافه کنید.
 [عکس: 1461345897relcanonical-attribute.png]
8 - گزینه بدون ایندکس (Noindex option)
اگر شما از مقاله‌ها و اطلاعات موجود در سایت‌های دیگر استفاده کرده‌اید، پس باید مطمئن شوید که گزینه noindex در صفحه سورس کد شما وجود نداشته باشد. در این صورت گوگل این صفحات را ایندکس نخواهد کرد و درنتیجه، آن‌ها رتبه‌بندی نمی‌شوند. این یعنی شما به رقبایتان کمک نمی‌کنید!


9 – Redirect (تغییر مسیر سایت)
حالت های مختلف تغییر مسیر:
تغییر مسیر 301 ، تغییر مسیر 302 ، تغییر مسیر اچ تی ام ال (mefarefresh) ، تغییر مسیر با کد های iframe
- ریدایرکت چیست؟
از لحاظ علمی ریدایرکت راهی است برای انتقال مهم کاربران هم موتورهای جست و جو از آدرس اصلی که در خواست داده اند به یک آدرس دیگر.
انواع ریدایرکت های معروف :
- تغییر مسیر 301 (انتقال دائمی)
برای مثال شما صاحب 2 دامنه example.com و example.ir  هستید بهترین نوع تغییر مسیر و انتقال 301 است زیرا در این نوع انتقال (که بهترین سئو را دارد) 90 الی 99 درصد ربات ها منتقل می شوند و 90 الی 95 درصد قدرت دامنه و عصاره قدرت و اعتبار دامنه در این روند به دامنه دوم انتقال می یابد.
پس اگر دنبال بهترین تغییر مسیر از دیدگاه سئو هستید ، انتقال 301 سئو دوستانه ترین نوع انتقال است.
- تغییر مسیر 302(یا انتقال موقت)
این تغییر مسیر تفاوتش با قبلی در این است که 0 درصد اعتبار قدرت و عصاره قدرت را انتقال می دهد به همین خاطر به آن انتقال موقت می گویند.این انتقال دو نسخه جدید تر استانداردهای پروتکل http (version 1/1) از انتقال موقت به پیدا شده تغیییر نام داده است.
Meta refresh - 
متا رفرش ها نوعی از انتقال هستند که در سطح صفحه پردازش میشوند و نه در سطح سرور.به همین خاطر آنها معمولاً کند تر هستند و برای تکنیک های سئو پیشنهاد نمی شوند زمان استاندارد این نوع تغییر مسیر ها 5 ثانیه است که در بسیاری از وب سایت ها مشاهده کردید که این نوع انتقال به همراه متن : "اگر تا 5 ثانیه دیگر منتقل نشوید لینک زیر را کلیک کنید" 
در این نوع تغییر مسیر میزان متوسطی از عصاره قدرت و اعتبار دامنه انتقال می یابد اما بر سئو خیلی پیشنهاد نمی شود.
[عکس: 1461346211301-redirect.jpg]
10 – آدرس های واضح (Clean URLs)
 شما باید از ساختار آدرس لینک هایتان مطمئن شوید. آدرس ها (URLs) می بایست همراه کلمات کلیدی باشند که برای سئو بسیار حائز اهمیت است.
http://academyit.net

آکادمی آی تی مرجع آموزش در زمینه های مختلف آی تی از جمله : آموزش طراحی سایت ،آموزش شبکه  و ...
کانال رسمی آکادمی آی تی در تلگرام
https://telegram.me/joinchat/BjNmOzwQWxi32yY2mP7Q2w

http://academyit.net
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان