انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مشکل در کار با تصاویر (طراحی وب سایت)

مشکل در کار با تصاویر (طراحی وب سایت)

#1
سلام دوستان شما عکس ها رو در وبسایت چطور مدیریت میکنین.
مثلا من اگه ارتفاع(عرض) عکس برای اسلایدر رو مثلا 700پیکسل در نظر بگیرم ،اگه یه عکسی با ارتفاع 100 آپلود بشه  ،توی اسلایدر کشیده و زشت میشه
خواستم ببینم شما این موضوع رو چطور مدیریت میکنین؟؟؟؟
ممنونم
پاسخ

مشکل در کار با تصاویر (طراحی وب سایت)

#2
سلام.
معمولا دو انتخاب داریم که ارتفاع slider ثابت باشد و یا اینکه بر اساس ارتفاع عکس ها، آن را متغیر در نظر بگیریم (بستگی به سلیقه طراح و عکس هایی که آپلود می شوند دارد). که همان طور که شما ذکر کردید، اگر ارتفاع ثابت باشد، آنگاه برای عکس های با تعداد پیکسل اندک، کیفیت نمایش مناسب نخواهد بود. بنابراین اگر قصد دارید که حتما عکس ها با کیفیت بهتری نمایش داده شوند، باید اندازه ارتفاع همه عکس ها (که در یک ردیف در slider نمایش داده می شوند) را داشته باشید و سپس ارتفاع slider را برابر کوچکترین آنها در نظر بگیرید (و یا ضریبی از آن، مثلا 1.2 یا ... که کاهش کیفیت زیاد نباشد).
با کدهای PHP می توان عکس را فراخوانی و ارتفاع آن را اندازه گرفت، اما این کار منطقی نیست (نباید در هر بار نمایش slider ، نیاز به پردازش باشد) و باید در همان لحظه آپلود عکس به سرور، اندازه آن (عرض و ارتفاع بر حسب پیکسل) محاسبه شده و در پایگاه داده سایت ذخیره شود.
سپس هر زمان که قرار است تعدادی عکس را در slider نمایش دهیم، اطلاعات آنها را از پایگاه داده دریافت کرده، حداقل ارتفاع مربوط به عکس ها را محاسبه می کنیم و سپس ارتفاع slider برابر آن مقدار قرار داده می شود.

Flower
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط j_am7222@yahoo.com ، شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان