انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سرمایه گذاری، ثبت شرکت و کارآفرینی در آلمان

سرمایه گذاری، ثبت شرکت و کارآفرینی در آلمان

#1
سرمایه گذاری، ثبت شرکت و کارآفرینی در آلمان

سرمایه گذاری، ثبت شرکت و کارآفرینی در آلمانیکی از گزینه هایی است که تصور بسیاری از متقاضیان مهاجرت به اروپا این است که می تواند بهترین گزینه برای اخذ اقامت آنها باشد. اگر شما هم متقاضی سرمایه گذاری در آلمان هستید یا اگر صاحب یک بیزینس یا تجارت در ایران و یا کشورهای دیگر هستید اما اکنون ثبت شرکت در آلمان جزء اهداف شماست و قصد دارید موضوع کارآفرینی در آلمان را دنبال کنید حتمأ می بایست در نظر داشته باشید که این امر یک امر حقوقی و حتمأ می بایست مطابق با نظام حقوقی کشور مورد نظر خود اقدام نمایید به طور مثال اگر شما میزان مالیات یک شرکت ساده در آلمان را نمی دانید و اطلاعات جزئی تر در رابطه با ثبت شرکت در آلمان جهت سهولت در امر سرمایه گذاری را ندارید حتمأ می بایست از ریسک این پروسه پرهیز نمایید و این امر را دنیال نکنید. زمانی ثبت شرکت و کارآفرینی در آلمان را دنبال کنید که حتمأ قواعد این کشور رابدانید و سفری به منطقه شنگن و آلمان داشته باشید تا این امکان وجود داشته باشد که بدون اینکه خطری متوجه سرمایه شما شود و یا حتی ریسک زیادی داشته باشید و یا مباحث حقوقی با بار منفی در رابطه اقامت شما حادث شود امکان ثبت شرکت در آلمان را داشته باشید.

[عکس: 44d36fe2ee70ad2935994f987fc548c48d05b12f.jpg]

ثبت شرکت در آلماناز نظر مباحث حقوقی شباهت بسیار زیادی به ثبت شرکت در اتریش، اسلواکی و کشورهایی نظیر آنها دارد.  چند دلیل وجود دارد که در حال حاضر ثبت شرکت و کارآفرینی در آلمان به نسبت بسیار کمتر از کشورهای دیگر انجام می شود که یکی از این دلایل مالیات بسیار بالای این کشور است که به طور متوسط بین 5/28 تا 30 درصد لحاظ شده است و این اعداد فعلأ حدودی می باشد. از دلایل دیگر این موضوع می تواند مبحث پیچیدگی ثبت یک بیزینس پلان باشد که البته اگر شما وکیل مهاجرت به آلمان و وکیل ثبت شرکت در آلمان داشته باشید این امر با سهولت بیشتری انجام پذیر خواهد بود.

برخی از افراد سؤالاتی در باب ثبت شرکت در آلمان مطرح می کنند از جمله این سؤالات این است که امکان اخذ اقامت دائم آلمان از طریق ثبت شرکت در آلمان وجود دارد؟ آیا امکان ثبت یک هولدینگ و یا یک شرکت چند منظوره بدون داشتن پاسپورت کشور آلمان وجود دارد؟ و یا اینکه به طور کلی سرمایه گذاری در آلمان به چه شکل و با چه قواعدی می تواند مختوم به اخذ اقامت دائم آلمان شود؟

در ابتدای امر به این دسته از دوستان بیان می داریم که کشور آلمان نظام حقوقی مهاجر پذیر دارد و امکاناتی برای افرادی که در آلمان مشغول به تحصیل هستند و یا در کشور آلمان تردد دارند و یا به صورت توریست وارد کشور آلمان می شوند فراهم آمده است که با رعایت قواعد و قوانینی امکان اخذ اقامت دائم از طریق ثبت شرکت در آلمان را اشته باشند. اگر شما امور حقوقی مربوط به ثبت یک شرکت و یا اخذ کارت اقامت کشورهایی نظیر کشور آلمان را به ید حقوقدانانی که قواعد حقوقی آن کشور را می دانند نسپارید امکان اینکه سرمایه های زمانی و مالی شما اتلاف شود بسیار زیاد خواهد بود. بر فرض مثال شخصی اعلام می کند که وکیل مهاجرت به آلمان است و امکان ثبت شرکت و اخذ اقامت برای متقاضی را دارد و با یکسری از روابط می تواند این امر راتسهیل کند باید به متقاضی ثبت شرکت و سرمایه گذاری در آلمان اعلام کنیم که این امر کاملأ پروسه ای مشخص  با بازه زمانی مشخص دارد معمولأ بین 4 تا 16 هفته روال اداری ثبت شرکت در آلمان طول می کشد و این اعداد و بازه زمانی دقیق نیست و به صورت حدودی با توجه به نظر مراجع مربوطه است به طور مثال اگر متقاضی یک نامه عدم سوء پیشینه اخذ می کند و جهت تأیید به مرجعی ارسال می کند ممکن است مرجع مربوطه اعلام کند نامه را در دو هفته تأیید خواهد کرد اما تأیید آن نامه به دلیل کثرت پرونده ها و متقاضیان به جای 2 هفته به 4 هفته بکشد لذا زمان دقیق جهت انجام این پروسه وجود ندارد. اگر متقاضی ثبت شرکت و سرمایه گذاری در آلمان هستید توجه بفرمایید اگر این امر به طور درست و قانونی انجام شود و پرداخت مالیات ها و انجام امور قانونی شرکت در طول 4 الی 5 سال انجام شود امکان اخذ اقامت دائم وجود دارد چنانکه از لحظه ابتدایی ثبت شرکت نیز امکان اخذ اقامت برای شخص متقاضی در آلمان وجود دارد اما ثبت شرکت در آلمان و سپس اخذ اقامت در آلمان با توجه به قوانین موجود ابتدا یک سال یک سال این اقامت تمدید می شود و پس از پزداخت مالیات ها به طور منظم این شخصیت حقیقی به واسطه ثبت شرکت امکان اخذ اقامت دائم را خواهد داشت.

اگر با نیت کار آفرینی در آلمان اقدام به مهاجرت می نمایید حتمأ توجه بفرمایید که یک شخص آلمانی می بایست در شرکت شما استخدام شود و میزان مشخصی حقوق برای این شخص واریز شود. انواع متفاوت و مختلفی از شرکتها و هولدینگ ها می تواند در آلمان ثبت شود. گونه ای از ثبت شرکت در آلمان با عنوان GMBHنوعی از شرکت است که وقتی ثبت می شود ساده ترین انواع بیزینس پلان را می تواند بپذیرد و یکسری قواعد و قوانین در باب مالیات، هزینه ها، نوع چیدمان افرادی که عضو هیئت مدیره هستند همچنین قواعدی که از نظر قانونی کشورآلمان اعلام نموده است در این ثبت شرکت لحاظ شده و افرادی که نیت ثبت شرکت در آلمان و یا سرمایه گذاری و کارآفرینی در آلمان را دارند پیشنهاد می شود اگر نیت اصلی آنها اخذ اقامت دائم و زندگی در آلمان است این نوع شرکت را ثبت نمایند.شرکت با مسئولیت محدود(GMBH) با حداقل سرمایه 25 هزار یورو که حداقل 50% این مبلغ در یکی از بانکهای آلمانی سپرده شود و 50% درمورد شخصیت حقوقی ثبت شده لحاظ شود و در حساب آن شرکت موجود باشد یعنی یکی از ابتدایی ترین گامهای ثبت شرکت در آلمان در طی پروسه تهیه مدارک ثبت شرکت آلمان باز کردن حساب بانکی در یکی از بانکهای معتبر آلمانی می باشد که مبلغ فوق در آن حساب قرار گیرد. حساب بانکی مربوط به شرکت حتمأ می بایست مبلغ مشخص را داشته باشد و اگر آن مبلغ کمتر از 25 هزار یورو باشد امکان ثبت شرکت در آلمان با مسئولیت محدود وجود ندارد. رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل تسلط بیشتری بر مدیریت در شرکت ثبت شده دارند و اعضای هیئت مدیره تسلط کمتری بر امور مدیریتی در این نوع ثبت شرکت در آلمان خواهند داشت. وقتی شما جهت ثبت شرکت و کارآفرینی در آلمان این نوع شرکت را ثبت می نمایید تقریبأ با اهداف بسیاری می توان در این شرکت فعالیت داشت و موضوعات بسیار زیادی را در غالب همین نوع ثبت شرکت می توان انجام داد. لذا اگر نیت اصلی شما اخذ اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت است نباید بیزینس پلان پیچیده ای را در نظر بگیرید و همین نوع شرکت را می توانید ثبت نمایید البته با یک وکیل سرمایه گذاری در آلمان و یا وکیل ثبت شرکت در آلمان مشورت کنید و از مشاورین  مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور می توانید کمک بگیرید و این مؤسسه با کمک متخصصین و مشاورین مجرب خود در باب قوانین و قواعد ثبت شرکت در آلمان می توانند شما را یاری نمایند.

از مراحل ثبت شرکت در آلمان در نوع GMBHمشخص نمودن میزان سهام، اسامی سهامداران، نوع و اسم بیزنس، یک دفتر تجاری ثبت شده و نام کامل شرکت است که می بایست به ثبت رسمی برسد. این امور مبالغی خواهند داشت. دقت بفرمایید اگر متقاضی ثبت شرکت در آلمان هستید پیش از هر تبلیغاتی حتمأ می بایست ثبت شرکت شما انجام شود . اگر شما شرکتی ثبت نکرده باشید اما تبلیغاتی در باب آن داشته باشید تخلف به حساب خواهد آمد. گام نهایی در باب ثبت شرکت از نوع GMBHآلمان در حقیقت ثبت اسناد مربوط به مالیات و ثبت شرکت متقاضی است و مشاورین حقوقی ملک پور این توصیه را دارند که اگر تمایل به ثبت شرکت در آلمان داشتید حتمأ یک بار قوانین و قواعد ثبت شرکت در آلمان را مطالعه بفرمایید و حتمأ مشاوره حقوقی در این باب اخذ نمایند که خطایی موجب نشود که شرکتی که به طور ناقص ثبت می شود شما را در باب تخلف دچار مشکل نماید. به مقاضیان ثبت شرکت در آلمان توصیه می کنیم که اگر منطقه شنگن و کشور آلمان برای آنها دارای اهمیت است به دلیل پیچیدگی های ثبت شرکت و پرداخت های مالیات در آلمان، ثبت شرکت در اسلواکی، ثبت شرکت در برزیل و سرمایه گذاری در انگلستان و سرمایه گذاری در کانادا را مدنظر قرار دهند و اطلاعاتی در این باب کسب نمایند زیرا افرادی که قصد اخذ اقامت در اسلواکی را دارند با هزینه های بسیار پایین تر و سادگی ثبت یک بیزینس به همان دستاورد برسند. مشاورین مؤسسه حقوقی ملک پور آماده پاسخگویی به سؤالات و ارائه مشاوره حرفه ای در باب حقوق ثبت شرکت در آلمان می باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان