انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
درباره و هزینه های زندگی دراسلواکی

درباره و هزینه های زندگی دراسلواکی

#1
درباره و هزینه های زندگی دراسلواکی

همه چیز درباره اسلواکی:
یکی از کشورهای اروپایی که امروزه متقاضیان بسیاری تمایل به مهاجرت به آن را دارند کشور اسلواکی است.
دلایل زیادی وجود دارد که اسلواکی را به عنوان کشوری ممتاز و مناسب جهت مهاجرت دائم مطرح می کند و راههای متعددی هم برای مهاجرت به اسلواکی وجود دارد که شما می توانید در تماس تلفنی با موسسه مشاوره ای ملک پور از جزئیات و کم و کیف این مطلب اطلاعات بیشتری را کسب نمایید.
در این مقاله توضیحات مختصری در مورد شرایط کشور اسلواکی ارائه می گردد تا شما بتوانید با فرهنگ، تاریخ و شرایط عمومی کشور اسلواکی بیشتر آشنا شوید.
اِسلُواکی کشوری محصور به خشکی در اروپای مرکزی است که جمعیت آن حدود 4 الی 5 میلیون نفر و پایتخت آن براتیسلاوا است که  ۴۱۳ هزار نفر جمعیت دارد.
کشور اسلواکی از غرب با جمهوری چک و اتریش، از شمال با لهستان، از شرق با اوکراین و از جنوب با مجارستان هم‌ مرز است .
تاریخ استقلال این کشور ۱ژانویه۱۹۹۳، از چکسلواکی است.
 اسلواکی در سال ۲۰۰۴به اتحادیه اروپا و در ۱ژانویه ۲۰۰۹ به منطقه یورو پیوست. 
حدود ۸۱ درصد از جمعیت این کشور از اسلواکی‌تباران،  ۸٫۵درصد از مجاری‌تباران و دو درصد از مردمان روما)کولیان) تشکیل شده‌است. 
حدود ۱۳درصد از مردم اسلواکی بی‌دین هستند و حدود ۱۰درصد نیز در نظرسنجی‌ها دین و باور خود را اعلام نکرده‌اند.
بقیه جمعیت این کشور مسیحی هستند که بیشتر آن را پیروان شاخه کاتولیک رومی تشکیل می‌دهند. 
موسسه حقوقی ملک پور در خصوص مشاوره در زمینه کلیه امور حقوقی مربوط به کشور اسلواکی با کادری مجرب در خدمت هم میهنان عزیز و متقاضیان مهاجرت به اسلواکی  می باشد .
تاریخ:
مردمان قوم اسلاو در سده‌های پنجم و ششم میلادی به منطقه اسلواکی رسیدند و این منطقه در دورانی از تاریخ جزئی از امپراتوری ساموبود که نخستین واحد سیاسی اسلاوها به ‌شمار می‌آید.
تا سال ۱۹۱۸، اسلواکی بخشی از کشور اتریش-مجارستان بود و در بخش مجاری قرار داشت.
اسلواکی از ۱۹۱۸-۱۹۳۹بخشی از چکسلواکی شد که بعد از جنگ جهانی اول تشکیل شده بود.
 اسلواکی در دوره ۱۹۳۹-۱۹۴۵تحت نام جمهوری اسلواکی رسماً کشوری مستقل بود، اما در عمل، از مناطق اقماری آلمان نازی بود.
از ۱۹۴۵-۱۹۹۲ اسلواکی دوباره بخشی از چکسلواکی شد.
در تاریخ ۱۰اوت سال ۱۹۶۸نیروهای ارتش شوروی که در آن مجارها نیز عضویت داشتند وارد خاک اسلواکی (که در آن زمان چکسلواکی، متشکل از دو کشور چک و اسلواکی بود) شدند و به دوره‌ای از اصلاحات موسوم به بهار پراگ در این کشور خاتمه دادند. 
در ۱ژانویه ۱۹۹۳، چکسلواکی به دو کشور جمهوری چک و اسلواکی تقسیم شد.
از ۱مه سال ۲۰۰۴، اسلواکی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.
مردم این کشور در ۱۸ماه مه ۲۰۰۳در یک همه‌پرسی به پیوستن به این اتحادیه رای مثبت داده‌ بودند و یک ماه پیش از پیوستن به اتحادیه اروپا، اسلواکی در ۲۹مارس ۲۰۰۴، به پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، پیوست.
در تاریخ ۲۱دسامبر ۲۰۰۷ اسلواکی به حوزه شنگن پیوست که از طریق آن رفت‌ و آمد آزاد بین اسلواکی و کشورهای همسایه‌اش، به استثنای اوکراین مجاز شمرده می‌شود.
موسسه حقوقیملک پور در زمینه ارائه مشاوره حقوقی و تخصصی در خصوص کشور اسلواکی با تشکل از کادری مجرب و با بهره گیری از دانش وکلای متخصص در زمینه مسایل حقوق داخلی و بین المللی در خدمت شما عزیزان میباشد .
جغرافیا:
مساحت کشور اسلواکی:
مساحت کشور اسلواکی ۴۹۰۳۵کیلومتر مربع  و از این نظر صدوبیست و هفتمین کشور جهان است. بیشتر سطح اسلواکی با کوهستان‌ها پوشیده شده‌است و این کوه‌ها همگی جزئی از رشته‌کوه‌های بسکیدو کارپات هستند.
کوه‌های کارپات بیشتر نیمه شمالی کشور را دربر می‌گیرد.
دشت‌های پست اسلواکی تنها در جنوب غربی و منتهی ‌الیه جنوب شرقی کشور قرار گرفته‌اند که جزیی از فلات پانونی به ‌شمار می‌آیند.
کوه‌های تاترا با ۲۰ قله بلندتر از ۲۵۰۰ متر مرتفع‌ترین بخش از کوهستان کارپات را تشکیل می‌دهند؛
 بیشتر مساحت تاترا در خاک اسلواکی قرار گرفته است. در شمال، نزدیک به مرز لهستان، کوه‌های تاترای علیا قرار دارند که از مناطق محبوب کوهنوردی و اسکی است و بسیاری از دریاچه‌ها و دره‌های خوش‌منظره کشور در این محل قرار گرفته است.
بلندترین نقطه اسلواکی، یعنی قله گرلاخ(Gerlachovský štít) که ۲،۶۵۵متر ارتفاع دارد و کوه کریوان(Kriváň) که از نمادهای اسلواکی است نیز در همین منطقه واقع شده‌اند.
مهم‌ترین رودهای اسلواکی عبارتند از دانوب، واهو هرون، و هورناد. رود تیسا۵کیلومتر از مرز اسلواکی-مجارستان را در بر می‌گیرد.
اسلواکی در میان کوه‌های خود صدها غار دارد که ۱۵عدد از آن‌ها برای بازدید عموم باز است.
 پنج غار اسلواکی به نام‌های غار یخی دوبشینسکا، غار دومیتسا، گومباسک، یاسوفسکا، و غار آرگونیتی اوختینسکا در فهرست میراث جهانی یونسکوثبت شده‌اند.
میانگین دمای سالیانه حدود ۹-۱۰درجه سانتی‌گراد است. میانگین دمای گرم‌ترین ماه حدود ۲۰درجه و میانگین دمای سردترین ماه بیشتر از ۳- است. 
این گونه آب و هوا در زاهورسکا نیژناو پودونایسکا نیژنا دیده می‌شود. آب و هوای غالب پایتخت براتیسلاوا این گونه‌است.
میانگین دمای سالیانه کمتر از ۵درجه سانتیگراد است. میانگین دمای گرم‌ترین ماه کمتر از ۱۵درجه و میانگین دمای سردترین ماه کمتر از ۵- است. آب و هوای کوهستانی در کوه‌ها و در برخی روستاها در دره «اوراوا» و «اسپیش»دیده می‌شود.شهرهای مهم آن کوشیتسه، نیترا، ژیلینااست. 
موسسه حقوقی ملک پور در خصوص کشور اسلواکی با کادری مجرب در خدمت شما عزیزان میباشد .
[عکس: be9a3a6b67a28ed080f9bfecffd6f6699c3aab4e.jpg]
اقتصاد:
واحد پول این کشور یورواست و اقتصاد اسلواکی به تولید و صدور خودرو و وسایل الکترونیکی، به ویژه به آلمان وابسته است و موتور محرکه رشد اقتصادی اسلواکی به طور انحصاری تقاضای خارجی است. 
منابع طبیعی آن شامل انواع زغال سنگ؛ اوره، آهن، مس و منگنز؛ نمک؛ زمین‌های کشاورزی؛ و مقدار کمی نفت و گاز است.
مهم‌ترین صنایع آن ماشین‌سازی، صنایع فلزی، صنایع الکتریکی و اپتیک، صنایع نظامی، خودروسازی، نساجی، منابع غذایی و آشامیدنی، شیمیایی، کاغذ و چاپ، صنعت برق، صنایع گاز، سرامیک، و تولید سوخت هسته‌ای است. 
فراورده‌های کشاورزی اسلواکی جو، سیب زمینی، چغندرقند، ،میوه، احشام و خوک، و تولیدات جنگلی است.
سیاست:
حکومت اسلواکی، جمهوری مبتنی بر دموکراسی پارلمانی است.
 روز ملی این کشور مصادف با روز تصویب قانون اساسی (تصویب این قانون، شروعی برای استقلال اسلواکی بود) در اول سپتامبر۱۹۹۲می‌باشد.
نظام حکومتی اسلواکی جمهوری مبتنی بر دموکراسی پارلمانی است که رئیس جمهور، دولت و مجلس سه رکن اصلی آنرا تشکیل می‌دهند. مجلس اسلواکی دارای ۱۵۰کرسی است.
ایوان گاشپاروویچ در  ۲۰۰۴میلادی به مقام رئیس جمهوری اسلواکی منصوب شد.
او اولین رئیس جمهوری است که دوبار به این سمت برگزیده می‌شود.آندری کیسکا رئیس‌جمهور فعلی اسلواکی از سال ۲۰۱۴تاکنون است.
مردم:
اکثر ساکنان اسلواکی اسلواک هستند. 
مجارها بزرگترین اقلیت قومی هستند.(۹٫۵٪) طبق سرشماری ۲۰۰۱ دیگر گروه‌های قومی شامل ۱٫۷درصد کولی‌ها،۱درصد روسین و اوکراینی و نیز ٪۱٫۸دیگر گروه‌ها بوده‌است.
زبان این کشور زبان اسلواکیایی است. این زبان به زبان چکی نزدیک است و گویشوران دو زبان هم‌دیگر را می‌فهمند. گویش‌های شرق اسلواکی البته تفاوت بیشتری با چکی و دیگر گویش‌های اسلواکی یایی دارند و درک متقابل میان مردم چک‌زبان با گویشوران شرق اسلواکی محدود است.
دین:
قانون اساسی اسلواکی آزادی ادیان را در این کشور تضمین می‌کند. ۶۸/۹٪مردم این کشور مسیحی کاتولیک هستند. پیش از جنگ جهانی دوم این کشور ۹۰٬۰۰۰یهودی در این کشور می‌زیستند که از آنها تنها ۲٬۳۰۰نفر برجا مانده‌اند.
فرهنگ:
فرهنگ فولکلور اسلواکی در جشنواره فرهنگ عامه ویخودنا تجلی می‌یابد.
ویخودنا قدیمی‌ترین و بزرگترین جشنواره سراسری کشور اسلواکی است که هرساله در روستایی به همین نام بر‌گزار می‌شود.
بزرگترین گروه هنرهای مردمی اسلواکی است، که در حفظ سنت فولکلور کشور می‌کوشد (اجتماع هنر مردمی اسلواک)یا به اختصار اسلوک نام دارد.
نمونه‌ای از معماری چوبی قوم اسلواک را می‌شود در روستای ولکولینتس میتوان  مشاهده کرد که از سال ۱۹۹۳در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌ است.
قابل توجه‌ترین سازه‌های چوبی کشور کلیساهای چوبی بخش شرقی اسلواکی هستند که به ویژه در منطقه اسپیش قابل مشاهده‌ اند.
معروف‌ترین قهرمان اسلواک، که در بسیاری از افسانه‌های محلی از او یاد شده، یورای یانوشیک‏(۱۶۸۸ - ۱۷۱۳) نام دارد که معادل اسلواکی رابین هوداست و بر پایه افسانه‌ها دارایی‌هایی را از ثروتمندان گرفته و به فقرا می‌داد.
در آشپزی سنتی اسلواکی عمدتاً از گوشت خوک، طیور (بیشتر مرغ و در درجه دوم اردک، غاز و بوقلمون) استفاده می‌شود.
آرد، سیب زمینی، کلم، و فراورده‌های لبنی نیز در غذاهای این کشور کاربرد زیادی دارندو هنر آشپزی اسلواکی نسبتاً نزدیک به آشپزی مجاری، چک و اتریشی است.
در شرق اسلواکی نیز تأثیر آشپزی اوکراینی و لهستانی دیده می‌شود.
غذای ملی اسلواکی برینجووه هالوشکی نام دارد که از قطعات نان سیب‌زمینی با پنیر گوسفند و کالباس سرخ کرده تهیه می شود.
هزینه ی زندگی در اسلواکی:
زندگی و امرار معاش در کشورهای اروپای مرکزی از نرخ مشخصی برخوردار است که مشروح آن بدین ترتیب می باشد.
هزینه های تحصیلی و زندگی در اسلواکی:
به طور کلی هزینه زندگی دانشجویی در کشور اسلواکی ماهیانه بین 800 الی هزار یورو می باشد که بخش اعظم آن مربوط به خوابگاه و مسکن دانشجویی می باشد ، مسکن یا سوئیت دانشجویی در کشور اسلواک معمولا ماهیانه بین 300 الی 500 یورو می باشد ، خوابگاههای دانشجویی هم معمولا بین 150 یورو الی 250 یورو در ماه است.
برخی از هزینه های دانشجویی در کشور اسلواکی:
بيمه درماني دانشجويان: بيمه درماني دانشجويان اجباري بوده و هزينه اي حدود 100 دلار در طول هر سال از دانشجويان بابت هزینه های مربوط به بیمه درمانی دريافت ميگردد.
رستوران دانشگاهها : در تمامي دانشگاهها امكانات پذيرائي از دانشجويان در رستوران دانشگاه موجود و هزينه صبحانه 5/0 تا 1 يورو و هزينه هر وعده غذا در دانشگاه حدود 2 يورو ميباشد.
هزينه تقريبي 1 كيلو گوشت گوساله 3 يورو
یک كيلو مرغ فيله پاك كرده 3 يورو
یک كيلو كالباس 15-3 يورو
یک كيلو برنج 60 سنت
ساندويچ مك دونالد 3 يورو
هزينه بنزين تقريبا 2 دلار
قيمت اتومبيل بسيار نازل ميباشد(فيات لادا مدل 90 =1000$ و گلف مدل 92 =3500 -2000$ و بي ام و مدل 90 = 4000$ و اپل استرا مدل 90 = 4000 الي 6000 $ و اپل كورسا مدل 92 = 2500$ ميباشد .
هزينه اجاره يك سوئيت دانشجوئي 30 تا 70 متر با امكانات رفاهي و مبله دانشجوئي بسته به فاصله با دانشگاه در شهر براتیسلاوا 400-250 دلار ميباشد. البته دانشجويان در صورتيكه با هم همخانه شوند هزينه اجاره مسكن كمتر و محل بزرگتري ميتوانند اجاره نمايند. هزينه استفاده از خوابگاه دانشجوئي شبي 12 دلار ميباشد.
بطور تقريبي هزينه شارژ و آب ماهيانه 20$
هزينه گاز مصرفي در تابستان 10$ و در زمستان 40$
هزينه برق مصرفي 30$
هزينه آبونمان تلفن 10$ در ماه
هزينه خريد سيم كارت موبايل رايگان و شارژ اوليه 12$
هزينه هاي جانبي دانشجو:
هزينه ثبت نام 50 دلار ، 100 دلار هزينه امتحان ، بيمه دانشجوئي حدود 100 دلار و هزينه مربوط به كتاب ، لوازم التحرير و غيره به عهده دانشجو ميباشد .
با مبلغی در حدود 40000 یورو در بهترین نقطه ی اسلواکی میتوانید خرید ملک ویلایی با تمام امکانات و مبله داشته باشید. معمولا این ویلاها در کشورهای اروپای مرکزی در رده ی بهترین و ارزانترین املاک اروپایی میباشد.
همانطور که ملاحظه گردید زندگی در اسلواکی علیرغم داشتن کیفیت بسیار بالا هزینه های نازلی را ایجاب می کند که این موضوع یکی از دلایلی است که اسلواکی را به عنوان کشوری ممتاز جهت مهاجرت معرفی می نماید.
شما می توانید در تماس تلفنی با مشاورین زبده موسسه حقوقی ملک پور از آنها مشاوره رایگان تلفنی در زمینه کلیه مسایل حقوقی دریافت نمایید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان