انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سئو چیست ؟

سئو چیست ؟

#1
سئو در لغت به معنی Search Engine Optimization یا همان بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو می باشد . خوب شاید برای بعضی از دوستان این سوال وجود داشته باشه کهSearch Engine  یا موتور جستجو چی هست !
خوب منظور از موتور جستجو ابزاریه که طبق الگوریتم ها و فرمول های خاصی بین تمام وب سایت های موجود در اینترنت میگرده و نتیجه مناسبی رو به جستجوی شما بده . مثل موتور جستجو گوگل ، یاهو ، بینگ و یک عالمه موتور جستجو دیگه.


   


خوب قطعا شما هم با من هم عقیده هستید که توی تمام موتور های جستجو دنیا گوگل با همه فرق داره و یه ابزار فوق حرفه ایه ، خوب برگردم به اصل موضوع این مقاله سئو یعنی اینکه شما کارهایی رو انجام بدید که وقتی مشتریاتون یک کلمه خاص رو در زمینه کاری شما جستجو میکنن وب سایت شما نسبت به رقبا بالاتر نمایش داده بشه و همین یعنی اینکه مشتری های بیشتری از وب سایت شما دیدن خواهند کرد و احتمال زیاد میتونید نسبت به رقبا (اگر موارد مربوط به فروش رو رعایت کرده باشید) بیشتر بفروشید و سود بیشتری رو داشته باشید .
خوب شاید این سوال الان پیش بیاد که اگر اینطوریه پس همه باید وب سایت هاشون رو سئو کنن ؟ جواب مثبته اما خوب در بعضی از مواقع به علت های مختلفی خیلی از کاربران این کار روی روی وب سایت هاشون انجام نمیدن. علت هایی مثل گرون بودن این خدمات و اینکه فکر میکنن صرفا داشتن یه وب سایت خوب و زیبا کار رو حل میکنه در صورتی که سخت در اشتباه هستن .
هدف ما از این مقاله اینه که شما رو اصول کلی سئو آشنا کنیم و دوره بسیار حرفه ای رو براتون آماده کردیم و در حال ضبط ویدئو ها هستیم که شما رو به یک متخصص درجه 1 سئو تبدیل میکنه و میتونید از 0 تا 100 سئو رو با این دوره یاد بگیرید و به یک متخصص درجه 1 سئو تبدیل بشید .
اما سئو 2 تا بخش کلی داره یک از این بخش ها که بهش میگیم onsite مربوط به معماری داخلی سایت و استاندارد هایی هستن که باید توی کد نویسی سایت و استفاده از تگ ها و خصوصیت های خاص از اونها تبعیت کرد و همچنین مواردی مثل محتوا مناسب و ... و یک بخش دیگه هم مربوط به offsite و موارد بیرونی هست که روی سئو سایت شما تاثیر خواهد گذاشت .
پس اگه میخواید توی این زمینه یک متخصص حرفه ای بشید باید توی هر دو بخش مهارت کافی رو داشته باشید و بتونید هم عوامل داخلی و هم عوامل خارجی سایت رو کنترل کنید و اونها رو بهبود بدید تا وب سایت مورد نظر شما نسبت به رقبا جایگاه بهتری رو پیدا کنه و بتونه رتبه بالاتری رو پیدا کنه .

   


یک نکته مهم دیگه که لازمه راجع به اون هم اطلاعات کافی داشته باشید انتخاب صحیح کلماتی هست که قراره وب سایت رو برای اون سئو کنید . رد این رابطه هم مقاله ای رو برای شما دوستان عزیز نوشتیم که میتونید ازش استفاده کنید برای مطالعه مقاله انتخاب صحیح کلمات کلیدی کلیک کنید، با مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد که لزوما کلمه ای که شما یا کارفرما به ذهنتون میرسه بهترین کلمه نیست و با ابزار هایی که خود گوگل در اختیار ما قرار میده میفهمیم چه کلماتی توسط کاربران بیشتر جستجو میشه و میتونه برای کارفرما یا خود ما کسب در آمد بیشتری رو داشته باشه .
پس به طور کلی هدف ما در سئو اینه که با استفاده از تکنیک های موجود کاری رو انجام بدیم که وب سایت مورد نظر در کلمات کلیدی پر کاربرد در زمینه کاری خودش نسبت به رقبا در رتبه بالاتر قرار بگیره تا مشتریان بیشتری وب سایت و خدمات مورد نظر رو ببین و نهایتا فروش بیشتری در وب سایت انجام شود .

خوب مثل خیلی از کارها این کار هم دارای روش های تقلبی هست که باعثمیشه سریعتر وب سایت در صدر نتایج گوگل قرار بگیره، به سئو کار هایی که از این روش های تقلبی استفاده میکنن میگن Black Hat  و در مقابل هم افرادی هستن که از بهترین روش ها برای بهینه سازی وب سایت کمک میگیرن و هم معماری سئو سایت رو بررسی میکنن و اگر مشکلی در کدهای html یا css اون وجود داشته باشه بر طرف میکنن و هم اینکه کل موارد مربوط به off Site رو در سئو مورد توجه قرار میدن که این کار قطعا نسبت به روش اول زمان و انرژی بسیار بیشتری رو نیاز داره و به خاطر همین هست که white hat ها در یک پروژه سئو قیمت و زمان بسیار بیشتری رو از مشتری طلب میکنن .

اما چرا واقعا باید از روش های white hat استفاده کنیم ؟

   


گوگل مفهومی رو به عنوان Sandbox مطرح کرد که اگر متوجه بشه وب سایتی قصد فریب اونو داشته و از روش های غیر استاندارد و متقلبانه استفاده کرده وب سایت مورد نظر رو به اون انتقال میده و اصطلاحا وب سایت پنالتی میشه ، خوب شناسایی وب سایت هایی که به درستی رشد کردن یا با استفاده از روش های تقلب برای خود گوگل هم زمان بر هست و به همین علت وب سایت هایی که تقلب میکنند برای مدتی هم در بالای نتایج موتور های جستجو ظاهر میشوند ولی زمانی که گوگل متوجه این نکته بشود وب سایت مورد نظر به لیست  Sandbox منتقل میشه و دیگه توی هیچ یک از کلمات کلیدی مورد نظر توی صفحات اول به کاربران پیشنهاد داده نخواهد شد .

پس در کل لازمه برای اینکه یک سئو کار بسیار حرفه ای و متخصص بشیم علاوه بر آموزش html و  که به ما کمک میکنه بتونیم موارد On site  رو به راحتی مدیریت کنیم باید اصول حرفه ای و کاملا استاندارد بهینه سازی سایت یا همان سئو رو به طور کامل یاد بگیریم که در دوره آموزش سئو که به زودر در سایت آکادمی آی تی قرار داده خواهد شد به شما کمک میکنیم تا به راحتی و از ساده ترین روش به یک متخصص حرفه ای بهینه سازی وب سایت تبدیل شوید 
http://academyit.net

آکادمی آی تی مرجع آموزش در زمینه های مختلف آی تی از جمله : آموزش طراحی سایت ،آموزش شبکه  و ...
کانال رسمی آکادمی آی تی در تلگرام
https://telegram.me/joinchat/BjNmOzwQWxi32yY2mP7Q2w

http://academyit.net
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان