انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
لزوم وجود مشاور تحصیلی برای دانش آموزان

لزوم وجود مشاور تحصیلی برای دانش آموزان

#1
ضرورت وجود مشاور تحصیلی برای دانش آموزان و کنکوری ها

   

1) لزوم مشاوره تحصيلي براي دانش‌‌آموزان
دانش آموزان و دانشجويان از اين حیث به مشاوره تحصيلي نيازمند هستند تا با استعداد و توانايي هاي دروني خود  بیشتر آشنا شوند و آنها را بهتر دریابند. همچنين با اطلاعات درسي و تحصيلي که به آنها ميدهد ميتوانند بسيار تاثير گذار عمل کرده و باعث بهتر شدن عملکرد آنها شود.برخی سازمان ها برای خیریه مشاوره تحصیلی رایگان ارائه میدهند ، مشاوره تحصیلی میتواند برای دانش آموزان کم بضاعت بسیار مفید واقع باشد.
2) لزوم وجود مشاوره تحصيلي براي والدين دانش آموزان
والدین داوطلبان کنکوری نقشی بسیار مهم و موثر در موفقیت و یا عدم موفقیت فرزندان کنکور خود ایفا میکنند و باید کاملا به این موضوع آگاه باشند.علایق به رشته های تحصیلی در ابتدا از خانواده به فرزندان انتقال پیدا میکند و این میتواند یک نکته مثبت در جهت دهی به علاقه آنها به رشته های مناسبتر باشد.خانواده همچنین میتواند روند رسیدن به موفقیت فرزندان را سرعت ببخشد.
خانواده هایی که تحصیل در آنها اهمیتی ندارد میتواند باعث ناامیدی و سرخوردگی فرزند شود به همین دلیل خانواده ها باید اطلاعات و دانش خود را در امر تحصیل فرزندان بالا برده و آنها را تشویق و راهنمایی کنند.
۳) لزوم وجود مشاوره تحصیلی در زمینه انتخاب رشته و انتخاب شغل
گاهی فرزندان به رشته هایی علاقه مند میباشند و در راستای آنها تلاش میکنند بدون آنکه بدانند آیا این رشته برای آینده ی آنها فایده ای دارد یا خیر. ملاک و معیار فرزندان برای این انتخاب ها کوتاه مدت و کاذب می باشد و پس از مدتی این علاقه ها از بین خواهند رفت. ممانند انتخاب رشته ریاضی فیزیک در دوران دبیرستان و برای چشم و همچشمی و اصطلاحا کم نیاوردن جلوی دوستان که این امری بسیار مهلک و کاملا غلط است ، شاید این فرد در رشته انسانی بسیار موفق تر باشد اما بخاطر اسم و رسم رشته ریاضی خود را گرفتار کند. انتخاب های به این شکل بسیار اشتباه هستند و در آینده باعث بروز مشکلات زیادی خواهند شد
مشاوره تحصیلی  بدین دلیل اهمیت می یابد که این نکات را به دانش آموزان گوشزد کرده و هدف اصلی و مشخص را به آنها در این دوره نشان دهد.
۴) لزوم وجود مشاوره تحصیلی در پیشرفت تحصیلی
به دلیل وجود شرایطی خاص در برخی از خانواده ها دانش آموزان با افت تحصیلی رو به رو میشوند و این روند کم و بیش برای دانش آموزان دیگر هم وجود دارد. بعضی از دلایل افت تحصیلی عوامل بیرونی مانند: مدرسه ، والدین ، خانواده و ... هستند و برخی دلایل فردی مانند: انگیزه مطالعه ،برنامه ریزی مناسب برای امتحانات و یا کنکور ، استفاده از مشاوره تحصیلی کنکور و...  مشاوره تحصیلی برای این دسته از دانش آموزان دارای اهمیت زیادی بوده و به آنها کمک میکند تا دلایل پیشرفت و یا فات خود را بهتر شناخته و روند موفقیت را سرعت میبخشد، در حقیقت مشاوره تحصیلی برای این داوطلبان و دانش آموزان میتواند انگیزه و هدف به ارمغان بیاورد و نیروی درونی آنها را بهتر آشکار سازد.
۵) لزوم وجود مشاوره تحصیلی در تسریع فرایند مطالعه و تحصیل
دانش آموران به 2 دسته ی قدرتمند در مطالعه و ضعیف تقسیم بندی میشوند اما نکته ای که بین آنها مشترک است این است که همه ی آنها از روش هایی که آنها را قوی تر میکند و به آنها کمک میکند دانش آموزی بهتر باشند استقبال میکنند. مشاور تحصیلی روش هایی را به آنها ارائه میدهد تا بتوانند نکاتی را رعایت کنند و آرام آرام بهتر و بهتر شوند.
۶) لزوم وجود مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان استثتنایی
درصد کمی از دانش آموزان در گروه دانش آموزان استثنایی قرار دارند. این داشن آموزان دانش آموزانی هستند که دارای معلولیت در زمینه های جسمی و یا ذهنی هستند. لزوم وجود مشاوره تحصیلی برای چنین دانش آموزانی بسیار مهم تر و دارای اهمیت است.و به این دلیل که آنها و خانواده هایشان باید آشنایی بیشتری با نحوه گرفتن شغل آنها داشته باشند، با بررسی توانهای های آنها برنامه هایی برای شغل آنها در آینده به آنها داده میشود و تصمیمات خاصی گرفته میشود.این دانش آموزان باید زود تر از بقیه مهارت هایی را فرا گرفته و بیاموزند و به همین سبب مشاوره تحصیلی برای آنها نیازی اساس محسوب میشود
۷) لزوم وجود مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان تیزهوش
این دسته از دانش آموزان بسیار دارای اهمیت  برای جامعه و دارای پتانسیل بالایی هستند. برای این دسته از دانش آموزان مشاوره تحصیلی و امکانات تحصیلی خوبی باید فراهم شود تا استعداد آنها کاملا شکوفا شود.برای این موارد می توانید از مشاوره تحصیلی تلفنی بطور پیوسته هم استفاده کنید. از دست دادن این دانش آموزان به دلیل اتخاذ تصمیمات بعضا اشتباه و بعضا بدون مشورت با افراد مجرب بسیار زیان بار خواهد بود.
دوره نوحوانی دوره بسیار پراهمیتی برای انتقال دانش محسوب میشود.در این دوره دانش آموزان دارای تفکر انتزاعی هستند و به همین دلیل با این طرز تفکر درباره مشاغل و رشته های مختلف آشنا میشوند.
برخی از دانش آموزان در طول تحصیل با شکست در دروس مواجه میشوند که این امر باعث بی علاقگی آنها به درس میشود و افت تحصیلی را برای آنها ایجاد میکند
باید این مهم را مد نظر داشت که در این هنگام نباید با آنها با خشونت رفتار کرده و یا تنبیهشان کنیم بلکه باید موفقیت های آنها را مورد تشویق قرار دهیم زیرا در امر آموزش و تحصیل تشویق امری مهم و غیرقابل انکار است و با تشویق فرد انگیزه از دست رفته خود را بدست می آورد و میتواند افت تحصیلی خود را جبران کند اما با تنبیه مشکل بییشتر خواهد شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان