انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مهمترین مشکلات سیستم عامل لینوکس

مهمترین مشکلات سیستم عامل لینوکس

#1
 
 مهمترین مشکلات سیستم عامل لینوکس
بسیاری از کسانی که لینوکس را به‌عنوان سیستم‌عامل قابل اتکایی انتخاب کرده‌اند، همواره قصد داشته‌اند این سیستم عامل را به دوستان خود نیز توصیه کنند، اما به‌نظر می‌رسد هربار که یکی از کاربران نوپا به سراغ لینوکس می‌رود، با انبوهی از مشکلات مواجه می‌شود که شاید به‌خاطر درک غلط در انتخاب درست سیستم عامل آن باشد. از این‌رو نگاهی به فهرستی از مشکلات لینوکس خواهیم انداخت که هشیار بودن در مواجهه با آنها به گسترش این سیستم عامل کمک خواهد کرد.
بررسی موانع همه‌ گیر شدن لینوکس:
زندگی ابدی‌ ‌نرم‌افزارهای تجاری:
یک چیز مبرهن است، نرم‌افزارهای تجاری تا ابد وجود خواهند داشت. اگر در لینوکس به‌دنبال این هستید که همه چیز را منبع‌باز و رایگان بیابید، همین‌جا متوقف شوید.
نرم‌افزارهای پیچیده‌ای چون بازی‌ها، نرم‌افزارهای سه‌بعدی، پایگاه‌های داده و ... میلیون‌ها دلار هزینه و سال‌ها نفر ساعت نیروی کار مصرف می‌کنند و این اطمینان را می‌دهم که به‌هیچ عنوان هیچ دلاری بی حساب و کتاب سود و درآمد خرج نمی شود.
سیستم‌های صوتی هنوز به نرم‌افزارهای یکپارچه میکس صدا حتی نزدیک هم نشده‌اند و بسیاری از نرم‌افزارهای رایگانی که در لینوکس وجود دارند، خطاهای عمده و بزرگی در رابط‌های کاربری خود دارند.
تنظیم صدا به‌شدت سخت است و ضبط صحیح صدا به یک آرزو برای نرم‌افزارهای لینوکسی بدل شده است.

هنوز رابط برنامه‌نویسی یک‌ پارچه‌ای برای تولید نرم‌افزارها با رابط گرافیکی برای توزیع‌های لینوکس به‌طور کامل و پایا در نیامده است، هم ‌GTK‌ و هم ‌Qt‌ بسیار غیرپایا هستند و اغلب از نسخه‌های قبلی پشتیبانی نمی‌کنند.
بسیاری از نرم‌افزارها از تمام ویژگی‌های این نرم‌افزارها استفاده نکرده و به‌همین جهت، بعضا باعث می‌شود سرعت اجرای نرم‌افزارها در لینوکس کاهش یابد.
هر چند که راندو کردن فونت‌ها در کتابخانه‌های سطح بالای لینوکسی وجود دارد اما هنوز نمی‌توان ویژگی سایه‌زنی و تنظیم کردن فونت‌ها را به‌صورت دینامیک انجام داد.
همچنین فونت‌های پیش‌فرض معمولا زشت به‌نظر می‌رسند و تقریبا هیچ توزیعی وجود ندارد که فونت‌هایی به‌زیبایی فونت‌های ویندوزداشته باشد.
این درست است که برای هر نیازی می‌توان یک توزیع پیدا کرد، اما همین به یک مشکل تبدیل خواهد شد، چرا که سیستم یکپارچه‌ای برای تنظیم کردن سیستم، قطعات و سرویس‌ها وجود ندارد. ممکن است یک توزیع به سادگی شبکه را راه‌اندازی کند، اما یک توزیع دیگر همین کار ساده را به دشواری و به کمک دستورهای پیچیده انجام دهد. هنوز بحث بر سر آن است که به یک مدل یکتای مدیریت بسته‌های نرم‌افزاری در لینوکس برسند. ضمن آنکه نصب از روی سورس به دشواری و با کمک دستورهای پیچیده‌ای انجام می‌شود که کاربران عادی قادر به انجام آن نیستند و باید سیستم به گونه‌ای باشد که با دریافت فایل برنامه و دابل‌کلیک کردن روی آن، تنها نام کاربری و کلمه عبور را دریافت کند. ‌ ‌
نرم‌افزارهای کمی وجود دارند که هم برای ویندوز و هم برای لینوکس نوشته شده باشند. حتی بعضی از آنها که از فیلتر ‌Wine‌ رد می‌شوند و اجرا نمی‌شوند، هیچ معادل درست و حسابی‌ در لینوکس ندارند. معادلی برای نرم‌افزارهای سفت و سخت ویندوزی وجود ندارد، اتوکد، پریمیر ‌(Premier)‌ و... حتی به کمک نرم‌افزارهای شبیه‌ساز هم به درستی اجرا نشده‌اند. ‌ ‌
هنوز همه قطعات شناخته شده نیستند و حتی درایوری هم برای آنها ارائه نشده است. به‌عنوان مثال پرینترهای لکسمارک درایور لینوکس ندارند.
بسیاری از موارد مطرح شده در حال بررسی و رفع هستند. مواردی از قبیل کمبود مستندات لازم برای یادگیری لینوکس تقریبا برطرف شده است، اما هنوز در بخش‌هایی چون پشتیبانی از سخت‌افزار و بالابردن زمان راه‌اندازی و خاموش کردن سیستم، نیاز به بهبود احساس می‌شود. از این‌رو باید همواره این سوال را پرسید که آیا لینوکس برای شما مناسب است؟
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان