انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حذف نشدن پایگاه داده (در برنامه نویسی اندروید)

حذف نشدن پایگاه داده (در برنامه نویسی اندروید)

#1
با سلام

من یه برنامه آموزشی دارم میسازم و میخام دو تا پایگاه داده براش بسازم. که یکیش کل اطلاعات محتوایی برنامه داخلشه و با حذف برنامه اونم حذف میشه.
ولی میخام پایگاه داده دوم با حذف شدن برنامه دیگه حذف نشه و داخل حافظه (مثلا حافظه داخلی دستگاه) بمونه. باید چیکار کنم که بعد از حذف شدن برنامه پایگاه دادم دوم حذف نشه و روی حافظه باقی بمونه. و حتی میخام با نصب دوباره برنامه؛ بازم ثابت بمونه و اطلاعاتش ریست نشه. آیا چنین چیزی ممکن هست؟
اگر هست لطفا کمکم کنید خیلی برام مهمه.
و آیا روش دیگه ای هم وجود داره؟ خلاصه یه جوری کار منو راه بندازه

باتشکر
پاسخ

حذف نشدن پایگاه داده (در برنامه نویسی اندروید)

#2
سلام.
شما باید مسیر ساخته شدن پایگاه داده را مشخص کنید، یعنی یک مسیر در حافظه خارجی (External Storage). در واقع وقتی مسیر ساخته شدن فایل پایگاه داده را ذکر نمی کنیم، به صورت پیش فرض در حافظه داخلی (Internal Storage) ذخیره می شود که در مورد آن در موضوع زیر صحبت کرده ایم :

http://www.kelidestan.com/forum/showthread.php?tid=5037

وقتی برنامه اندروید را uninstall می کنیم، کلیه اطلاعات موجود در حافظه داخلی (Internal Storage) پاک می شود و بنابراین پایگاه های داده موجود در این مسیر نیز حذف می شوند. پس اگر در حافظه خارجی (External Storage) باشد، دیگر حذف نخواهد شد. دقت داشته باشید که با این کار، سایر افراد و  برنامه ها نیز می توانند به آن پایگاه داده دسترسی داشته باشند (یعنی به سادگی می توان به فایل پایگاه داده دسترسی داشت، ولی اگر در حافظه خارجی باشد، کار سختتر خواهد بود).
در مورد تفاوت حافظه خارجی (External Storage) و حافظه داخلی (Internal Storage)، موضوع زیر را بخوانید :

http://www.kelidestan.com/forum/showthread.php?tid=5021

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط androwin ، شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان