انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
عدم مشاهده فایل دیتا بیس (در برنامه نویسی اندروید)

عدم مشاهده فایل دیتا بیس (در برنامه نویسی اندروید)

#1
سلام
من با دستور SQLiteDatabase داخل برنامه یک دیتابیس ساخته و با استفاده از ExecSQL هم داخل اون تعدادی رکورد وارد کردم
با استفاده از Cursor هم اطلاعات وارد شده را خوانده و نمایش میدم. ولی هر چه میگردم فایل دیتابیس را پیدا نمیکنم. تو برنامه هم هیچ مسیری را برای فایل مشخص نکردم، فقط اسم فایل را نوشتم. برنامه من فایل را کجای حافظه تب لت ایجاد میکنه. چون میخوام اطلاعات وارد شده را در خارج از برنامه استفاده کنم.
ممنون.
 
پاسخ

عدم مشاهده فایل دیتا بیس (در برنامه نویسی اندروید)

#2
سلام.
فایل پایگاه داده (databse) در مسیر زیر قرار می گیرد :

کد پی‌اچ‌پی:
ROOT/data/data/APP_NAME/databases/FILENAME 

که در آن، ROOT برابر مسیر پوشه (folder) اصلی حافظه خارجی (External Storage) می باشد. APP_NAME برابر نام برنامه اندروید ما (در واقع نام package برنامه) و FILENAME برابر نامی می باشد که در کدهایمان، برای پایگاه داده تعیین کردیم.
اما شما به آن دسترسی ندارید (برای امنیت پایگاه داده و اطلاعات برنامه)(فقط با اتصال به کامپیوتر و استفاده از نرم افزارهای خاصی می توان آن را دید و یا هنگامی که گوشی root شده باشد). بنابراین اگر برایتان اهمیت دارد که حتما فایل پایگاه داده را ببینید، یک مسیر در پوشه ای دلخواه برای آن تعیین کنید تا بتوانید به فایل پایگاه داده دسترسی داشته باشید، البته با این کار، دیگران نیز به فایل پایگاه داده دسترسی خواهند داشت (اطلاعاتی که در مسیر پیش فرض قرار می گیرند، حفاظت شده هستند).

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط mahdi52 ، شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان