انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 3 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حوزه فعالیت css

حوزه فعالیت css

#1

من تاحالا هرچی از css دیدم فقط برای ساخت کلاس به کار میرفت

حالا سوال اینه که حوزه توانایی ها و فعالیت های css فقط همین ساخت کلاسه یا ......
اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم Heart
تو میکروکنترلرها امری بود در خدمتیم Blush
پاسخ

حوزه فعالیت css

#2
سلام.
CSS برای این منظور ساخته شد که مجبور نباشیم برای تک تک صفحات سایت، به طور جداگانه، ویژگی ها را تعریف کنیم، بلکه با یک فایل CSS و سپس تعریف کلاس ها و id ها در فایل های HTML و با ارجاع به آنها در فایل CSS ، حجم و زحمت کدنویسی به شدت کاهش یابد. بنابراین در این مورد که حوزه های دیگر فعالیت CSS چیست باید بگویم با توجه به ماهیت اصلی CSS که برای طراحی آسانتر (تعیین ویژگی ها) صفحات سایت ها به وجود آمد، بنابراین هر نرم افزاری که قابلیت نمایش کدهای HTML را در خود قرار بدهد، فرصتی برای استفاده از ویژگی های CSS را هم فراهم کرده است. مثلا در برنامه نویسی اندروید که قرار است برنامه اندروید برای گوشی های اندروید بسازیم، می توانیم که از محتوا به صورت صفحات HTML استفاده کنیم و سپس آن صفحات را در برنامه اندروید قرار بدهیم (بدون نیاز به اتصال به اینترنت و تنها با استفاده از عنصر WebView). 
امروزه توسط CSS ، حتی انیمیشن های بسیار زیبا و تا حدودی قابل رقابت با فلش (flash) ساخته می شود و در آینده نیز، ویژگی های بیشتری به CSS افزوده خواهد شد. 
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط md3848

حوزه فعالیت css

#3
علاوه بر کلاس و آیدی به تگ ها هم میشه استایل داد و میشه استایل پیش فرض عناصر رو تغییر داد
 
پاسخ

حوزه فعالیت css

#4
میشه یه کم بیشتر توضیح بدی--نفهمیدم
اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم Heart
تو میکروکنترلرها امری بود در خدمتیم Blush
پاسخ

حوزه فعالیت css

#5
مثلا برای تگ لینک که به صورت پیش فرض به رنگ آبی با خطی زیر آن است میتونیم خطش رو برداریم و رنگش رو عوض کنیم و اندازش رو تغییر بدیم
یا تگ li که برای لیست به کارمیره میتونیم با css کاری کنیم که خط به خط نشون نده و همه در یک خط نشون بده با این کد display:inline;
 
پاسخ
 سپاس شده توسط md3848 ، شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان