انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شیمی آلی

شیمی آلی

#1
بخشی از علم شیمی را که به مطالعه و بررسی ترکیبات کربن (مواد آلی) می پردازد، شیمی آلی می نامند.
تمامی مواد آلی، دارای عنصر کربن می باشند.
در گذشته به موادی که از گیاهان یا جانوران به وجود آمده بودند، مواد آلی می گفتند اما امروزه این مواد را در آزمایشگاه و صنعت نیز می توان سنتز کرد.
از منابع بزرگ مواد آلی، می توان به نفت و زغال سنگ اشاره نمود که از آنها می توانیم مواد آلی با ترکیبات ساده را به دست آوریم. نفت و زغال سنگ از تجزیه جانوران و گیاهان در بازه های زمانی طولانی، حاصل می شوند. از ترکیبات ساده حاصل از نفت و زغال سنگ، می توان ترکیبات پیچیده تری را به دست آورد.
در شیمی آلی، ترکیبات کربن با سایر عناصر (مثل هیدروژن، اکسیژن، نیتروژن، هالوژن ها و غیر فلزات های دیگر مثل گوگرد و منیزیوم) مورد بررسی قرار می گیرد.

برخی از مواد آلی عبارتند از :
الکل ها، اترها، هیدروکربن ها، آلدئیدها، کتون ها، کربوکسیلیک اسیدها، ترکیبات آلیفاتیک حلقوی، کربانیون ها، آمین ها، فنل ها، درشت مولکول ها و بسپارها (پلیمر) و ...

تالیفی از منبع زیر (توسط مدیر کل سایت کلیدستان) :
http://www.mosnaj.blogfa.com/post/131
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان