انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفی کتاب دزیره (2 جلدی) اثر آن ماری سلینکو

معرفی کتاب دزیره (2 جلدی) اثر آن ماری سلینکو

#1
کتاب دزیره اثر آن ماری سلینکو نویسندۀ اتریشی است که اولین بار در سال 1951 به زبان آلمانی و سپس در سال 1953 به زبان انگلیسی منتشر شد. دزیره رمان عاشقانه‌ای است که حوادث آن طی دوران انقلاب فرانسه رخ می‌دهد و نویسنده این داستان عاشقانه را با حوادث مختلف تاریخی ترکیب کرده است.
 
داستان دزیره بر اساس زندگی واقعی دزیره کلاری نوشته شده است. برناردین اوژنی دزیره کلاری در سال 1777 به دنیا آمد و در سال 1860 از دنیا رفت. او از فوریۀ سال 1818 تا 8 مارس سال 1844 همسر شاه چارلز چهاردهم و ملکۀ سوئد و نروژ بود. دزیره کلاری مادر اسکار اول و نامزد سابق ناپلئون بناپارت بود، گرچه او از ناپلئون جدا شد اما پیوند عاطفی بین آن‌ها هیچ‌گاه به‌ طور کامل از بین نرفت. نام او به‌طور رسمی در سوئد به دزیدریا تغییر کرد اما او هیچ‌گاه از این نام استفاده نکرد.

این رمان در قالب دفترچۀ خاطرات نوشته شده است. دفترچه‌ای که دزیره طی سال‌های 1794 تا 1829 خاطراتش را در آن می‌نویسد و تصویر واضحی از فرانسه در سال‌های آخر انقلاب و همچنین سلطنت ناپلئون و عواقب آن را ترسیم می‌کند. قهرمان زن داستان شخصیتی دوست‌داشتنی دارد و ما در طول رمان شاهد بزرگ شدن او هستیم. آرمان‌گرایی ساده‌لوحانه از جمله اعتقاد او به این‌که حقوق بشر به زودی راهنمای جامعه خواهد شد و عشق نسنجیدۀ او به ناپلئون، جای خود را به برداشتی واقع‌بینانه و بالغانه‌تر از جهان می‌دهد

نویسنده زیر و بم وقایع دوران بعد از انقلاب فرانسه، از سقوط روبسپیر و ژاکوبن‌ها تا حوادث حکومت «دیرکتوار» کودتای ناپلئون، دوران کنسولی و امپراطوری او تا جنگ‌ها، پیروزی‌ها و در نهایت شکست و سقوط امپراطور و بازگشت خانوادۀ بورین به سلطنت را در این رمان عاشقانه شرح داده است.

در این رمان به واسطۀ ازدواج خواهر دزیره با برادر ناپلئون، با خانوادۀ ناپلئون نیز آشنا می‌شوید که البته شخصیت‌های جذابی نیستند. در دزیره شما شاهد این هستید که چگونه ناپلئون اروپا را وارد جنگ می‌کند و ژوزفین را رها می‌کند. نگاه تیزبین آن ماری سلینکو به واقعیت‌های سیاسی، این رمان را تبدیل به یکی از عاشقانه‌های تاریخی جذاب کرد.  
 
می‌توانید کتاب دزیره را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب 30بوک تهیه نمایید.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان