انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفی کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED اثر کریس اندرسون

معرفی کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED اثر کریس اندرسون

#1

کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED نوشته کریس اندرسون تاجر بریتانیایی- آمریکایی و مدیرعامل شرکت تِد است. این کتاب در سال 2016 منتشر شد. کریس اندرسون متصدی سخنرانی‌های فوق‌العاده و موفق تِد است، ویدیوهایی که اکنون بیش از یک میلیارد بازدید دارند. کریس اندرسون علاقۀ زیادی به اهمیت سخنرانی در جمع دارد و آن را یک مهارت حیاتی می‌داند که هر کسی باید آن را بلد باشد و معتقد است ارتباط مستقیم انسان با انسان در ویدئو و در عصر اینترنت شگفت‌انگیز است.

سخنرانی در جمع یک هنر قدیمی محسوب می‌شود که البته عمیقاً به ذهن مرتبط است. در تمامی فرهنگ‌ها، انسان‌ها با پیشرفت زبان یاد گرفتند که داستان‌ها، افکار، امیدها و آرزوهایشان را با صحبت کردن و رودررو با هم به اشتراک بگذارند اما اینترنت و عصر ارتباطات این قضیه را کمی تغییر داد، هر چند هنوز هم شاید بهترین روش تأثیر گذاشتن بر دنیا، سخنرانی و سخن گفتن باشد. بنابراین باید هنر سخن گفتن به صورت مؤثر را فرا گرفت

امروزه یکی از مؤثرترین ابزار اشتراک‌گذاری ایده با مخاطبین، اشتراک‌گذاری آن بر روی اینترنت و سایت‌های پر مخاطب مانند یوتیوب یا تِدتاک است. اما بسیاری از افراد از سخنرانی و صحبت کردن در جمع وحشت دارند، آن‌ها سخنرانی یا صحبت کردن برای عدۀ زیادی را یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا می‌دانند و بنابراین نمی‌توانند ایده‌هایشان را به صورت شفاهی در اختیار دنیا قرار دهند. ایده‌هایی که شاید با آن‌ها بتوان دشوارترین مشکلات را حل کرد اما اغلب ناگفته می‌مانند چون افراد با استعدادی که این ایده‌ها در ذهن‌شان جای دارد عزت نفس یا مهارت کافی ندارند تا آن را به صورت مؤثر به اشتراک بگذارند.
شرکت تِد یک سازمان آمریکایی است که هدفش توسعه و بهبود وضعیت اکوسیستم‌ها است. TED به ترتیب مخفف سه واژۀ انگلیسی تکنولوژي (Technology)، سرگرمی (Entertainment) و طراحی (Design) است. در ژوئن سال 2006، شرکت تِد شش سخنرانی ضبط شده در کنفرانس‌هایش را در اینترنت منتشر کرد و پس از استقبال مردم، تیم تحقیقاتی این شرکت تصمیم گرفت تا تمام سخنرانی‌هایشان را به صورت آنلاین و رایگان در اختیار عموم مردم قرار دهد.

این تدبیر باعث محبوبیت دو چندان این سازمان شد، به‌ طوری که تا سال 2018 بیش از 2600 سخنرانی تد به صورت رایگان در وب‌سایت این شرکت در دسترس عموم مخاطبین قرار گرفت و ویدیوهای این وب‌سایت بیش از 3 میلیارد بار در سال دیده می‌شود. شرکت تِد یک شرکت آمریکایی است و اکنون سخنرانی‌های متعدد دانشمندان، محققان، فناوران، رهبران کسب‌وکار، هنرمندان، طراحان و دیگر متخصصان جهانی را به صورت رایگان منتشر می‌کند. سخنران‌ها نهایتاً 18 دقیقه زمان دارند تا ایده‌های خود را به بهترین شکل ممکن ارائه کنند و دیگران را مجذوب ایده‌های خود کنند.

کریس اندرسون
و همکارانش تا به‌حال با صدها سخنران تِد همکاری داشته‌اند و به آن‌ها کمک کرده‌اند تا سخنرانی‌هایشان را به دقت تنظیم کنند و به مخاطبین‌شان ارائه دهند. در این میان کریس اندرسون توانست اطلاعات ارزشمندی از سخنران‌ها به دست آورد و آن‌ها را در اولین کتاب خود، اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED با مخاطبین به اشتراک گذاشته است. کریس اندرسون در این کتاب به مخاطبین یاد می‌دهد چگونه سخنرانی‌ای جذاب داشته باشند، ‌چطور حین سخنرانی بایستند و چگونه حضار را متقاعد کنند
 
 
می‌توانید کتاب اصول سخنرانی و فن بینان به روش TED را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب 30بوک تهیه نمایید.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان