انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
محبوب ترین ان اف تی

محبوب ترین ان اف تی

#1
NFT ها یا توکن های غیرقابل تعویض، دارایی های دیجیتالی هستند که نشان دهنده مالکیت اقلام منحصر به فرد هستند. این آیتم‌ها می‌توانند هر چیزی باشند، از هنر گرفته تا موسیقی و ویدیو و موارد دیگر، و در یک بلاک چین ذخیره می‌شوند و آنها را ایمن و ضد دستکاری می‌کند. مفهوم NFT ها دنیا را با طوفانی فراگرفته است و فروش های پرطرفدار زیادی سرفصل خبرها را به خود اختصاص داده است. در این مقاله نگاهی به برخی از معروف ترین NFT ها خواهیم انداخت.

Beeple's Everydays: The First 5000 Days

بیپل، هنرمند دیجیتالی که نام اصلی او مایک وینکلمن است، در طول 13 سال کلاژی از آثار خود به نام "هر روز: 5000 روز اول" ایجاد کرد. این قطعه در حراجی توسط کریستیز در مارس 2021 به قیمت 69 میلیون دلار فروخته شد و آن را به گرانترین NFT فروخته شده تبدیل کرد. این فروش بیپل را با هنرمندان مشهور سنتی مانند جف کونز و دیوید هاکنی در یک لیگ قرار داد.

اولین توییت جک دورسی

جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر، اولین توییت خود را به عنوان NFT در مارس 2021 فروخت. این توییت که روی آن نوشته شده بود "فقط راه اندازی توییتر من" بود، به قیمت 2.9 میلیون دلار به یک تاجر مالزیایی به نام سینا استاوی فروخته شد. این فروش جنجال برانگیخت و برخی از قیمت بالای یک توییت انتقاد کردند که هر کسی می تواند به صورت رایگان در اینترنت مشاهده کند.

"وارنیمف" گرایمز

گریمز، نوازنده کانادایی، مجموعه‌ای از قطعات هنری دیجیتالی به نام "WarNymph" را با همکاری برادرش مک بوچر و هنرمند متی مو ایجاد کرد. این مجموعه دارای یک شخصیت انیمیشنی بالدار و شمشیردار است و قطعات در فوریه 2021 به عنوان NFT فروخته شدند. فروش تنها در 20 دقیقه 6 میلیون دلار به ارمغان آورد.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان