انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
وکالت دعاوی ملکی

وکالت دعاوی ملکی

#1
بدیهی است با توجه به پیچیده بودن دعاوی املاک و اراضی نیاز به متخصصین این حوزه ضروری است. یادتان باشد با یک دادخواست و یا دفاع اشتباه در این حوزه دچار ضرر و زیان مهلکی خواهید شد. وسعت سرمایه در حوزه املاک و اراضی گواه بر نیاز به وکیل متخصص می باشد.

دعاوی حقوق ثبتی و کیفری املاک و اراضی از مهمترین دعاوی ملکی مطروحه در دادگاه های مشهد می باشد. بسیاری از این دعاوی نیاز به وکیلی دارد که در امور ثبتی ملک و دعاوی تخصصی مرتبط با مالکیت اموال غیر منقول ملکی تخصص کافی داشته باشد.
اثبات مالکیت:
چنانچه ملکی در دفتر اسناد رسمی سابقه ثبتی نداشته باشد و در مالکیت آن اختلاف ایجاد شده باشد شخصی که آن ملک را خریده باید دعوای اثبات مالکیت ملک مطرح می نماید. لذا با مطرح کردن دلایلی نظیر تصرف ملک، مبایعه نامه، شهود و … مالکیت خواهان ( خود را ) را احراز میکند.
در زیر دو مورد حقوقی ملکی توضیح داده شده است. برای دریافت مشاوره از وکیل ملکی در مشهد تماس بگیرید.
الزام به تمکین سند:
اگر معامله‌ای به صورت عادی تنظیم شود تا زمانی که به صورت رسمی ثبت نگردیده در مراجع قضایی قابل پذیرش‌نیست! لذا خریدار می‌تواند الزام به تنظیم سند رسمی را از دادگاه در خواست کند، ولو موعدی برای تنظیم سند در قولنامه مشخص نشده باشد.
خلع ید:
اگر شخصی بدون مجوز قانونی و شرعی یا بدون حکم دادگاه در ملکی که دارای سند رسمی است سکونت داشته باشد، مالک رسمی میتواند به طرفیت مقصر، خلع ید مطرح نماید. مالک رسمی سند، خواهان و خوانده مقصر غیر قانونی ملک شناخته می‌شود. مرجع صالح دادگاه محل ملک می باشد.


منبع : وکیل ملکی در مشهد
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان