انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

#1
کامپوزیت دندان یکی از روش های دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می باشد که برای درمان مشکلات دندان شما و همچنین برای ایجاد یک لبخند زیبا مورد استفاده قرار می گیرد که قصد داریم در این مقاله  به سوال کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب است؟
بپردازیم.


[b]کامپوزیت دندان[/b] که به عنوان پر کردن زیبایی نیز شناخته می شود، یک درمان ترمیم دندان است و این روش پر کردن دندان در واقع یک روش درمانی است که در مواجهه با ترک، پوسیدگی، شکستگی یا شرایط مشابه در دندان ها اعمال می شود. با این روش درمانی، ساختار دندان آسیب دیده ترمیم می شود. در طی این روش ها، قسمت های آسیب دیده یا پوسیده دندان برداشته و تمیز می شوند. علاوه بر این، پرکردگی های کامپوزیت با استفاده از چسب روی دندان ها قرار می گیرد. ادامه مطلب را از دست ندهید
دکتر دندانپزشکی زیبایی در کرج

کامپوزیت دندان چیست؟
همانگونه که گفته شد پر کردن روشی است که اغلب در درمان دندان های پوسیده استفاده می شود. علاوه بر این، فرآیند پر کردن دندان برای ترمیم شکستگی ها و آسیب های دندان ترجیح داده می شود. برای فرآیند پر کردن، قسمت پوسیده دندان برداشته می شود و قسمت خالی با مواد پرکننده ترجیحی پر می شود. بدین ترتیب پوسیدگی درمان شده و از پیشرفت آن جلوگیری می شود و حفره ایجاد شده در ناحیه تمیز شده با مواد مناسب پر می شود. به این ترتیب هیچ مشکلی در جویدن، گفتار و زیبایی شناسی وجود ندارد. برای پر کردن دندان دو ماده مختلف در درمان پر کردن استفاده می شود که شامل آمالگام و کامپوزیت می شود. پرکننده های آمالگام به رنگ خاکستری و پرکننده های کامپوزیت سفید هستند. از آنجایی که آمالگام یک ماده بسیار سخت است، در دراز مدت نمی تواند با دندان سازگار شود و ممکن است باعث ایجاد ترک های ریز در مینای دندان شود. علاوه بر این، پر کردن آمالگام خاکستری می تواند ظاهری نامطلوب از نظر زیبایی ایجاد کند. به همین دلیل امروزه به جای پرکردن آمالگام، پرکننده های کامپوزیت مناسب با رنگ سفید دندان ترجیح داده می شود.

[عکس: %DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%...%D9%86.jpg]
انواع مواد پرکردن دندان
کامپوزیت: پرکردن های کامپوزیت بسیار محبوب هستند زیرا می توانند دقیقاً مطابق رنگ دندان های دیگر تولید شوند. پرکننده های کامپوزیتی که می توانند با رزین ها و پرکننده های مختلف مانند شیشه و کوارتز ساخته شوند، دوام بالایی دارند و تا حد زیادی نامرئی هستند. بیشتر و بیشتر مردم پرکننده های کامپوزیت را انتخاب می کنند و دلیل خوبی هم دارد. آنها را می توان رنگ آمیزی کرد تا کاملاً با دندان های موجود مطابقت داشته باشد. آنها همچنین به دلیل اتصال شیمیایی به دندان ها شناخته شده اند و به آنها استحکام و طول عمر بیشتری می دهند. علاوه بر این، پر کردن کامپوزیت نسبت به سایر گزینه ها تطبیق پذیرتر است. می توان از آنها برای پر کردن فضاهای کوچکتر و با شکل عجیب استفاده کرد، بنابراین نیاز به آماده سازی کمتری دارند.
سرامیک: پرکردگی های سرامیکی را می توان دقیقاً شبیه دندانی که می پوشاند درست کرد، همچنین در برابر تغییر رنگ نیز مقاوم هستند.

پر کردن موقت: پر کردن موقت معمولاً از مواد ارزان‌تر ساخته می‌شود، زیرا انتظار می‌رود که فقط یک یا دو هفته دوام داشته باشند. آنها در فرآیندهایی استفاده می شوند که برای راه حل های دائمی انتظار می رود. همچنین برای پر کردن حفره ایجاد شده در دندان بلافاصله پس از درمان ریشه استفاده می شود. اگر تحت درمان اورژانسی دندان قرار می گیرید، ممکن است تا زمانی که درمان بعدی انجام شود، به شما یک پرکردن موقت داده شود.

[عکس: %DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%...%D8%AA.jpg]
بعد از کامپوزیت دندان چه باید کرد؟
پس از پر کردن کامپوزیت، بیمار می تواند به زندگی روزمره خود بازگردد. خوردن بیمار به جز غذاهای سفت ضرری ندارد. برای اینکه پرکردگی های ساخته شده در دندان های جلویی به طور سالم بنشینند، باید از حرکات سخت گاز گرفتن خودداری شود. پس از پر کردن کامپوزیت، از نوشیدنی هایی مانند چای، قهوه، کولا که باعث تغییر رنگ می شوند و عادت به سیگار کشیدن باید خودداریشود. در غیر این صورت، پرکردگی ها ممکن است در مدت کوتاهی تغییر رنگ دهند. علاوه بر این، توجه به سلامت دهان و دندان پس از پر کردن ضروری است. افرادی که به طور منظم از دهان و دندان های خود مراقبت نمی کنند ممکن است دچار تغییر رنگ و پوسیدگی شوند.
کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

[عکس: %DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%...%D9%87.jpg]
روکش دندان می توانند عیوب دندانی را بپوشانند و لبخندی یکنواخت و درخشان به شما ببخشند. عیوب ممکن است شامل دندان هایی باشد که کج یا بد شکل، بریده شده، لکه دار یا تغییر رنگ داده اند، یا ممکن است مینای دندان شما فرسوده شده باشد. روکش‌ها برخی از دندان‌های شما را می‌پوشانند، اما با روکش‌ها که در واقع ضخیم‌تر هستند و کل دندان عقب و جلو را می‌پوشانند، تفاوت دارند. روکش‌ها همچنین نیاز به برش بیشتر دندان دارند که ممکن است در روکش‌ها به آن نیاز نداشته باشید. اگر دندان های شما در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارند و فقط می خواهید ظاهر آن ها از جمله شکل یا رنگ را تغییر دهید، روکش کامپوزیت دندان می توانند انتخاب خوبی باشند. روکش ها معمولا فقط برای دندان های آسیب دیده بیشتر استفاده می شوند. به عنوان مثال، اگر دندان شکسته ای دارید یا نیاز به درمان ریشه دارید، روکش ممکن است راه حل بهتری باشد. برای انجام کامپوزیت دندان در کلینیک دکتر مریم محمدی با شماره های زیر تماس بگیرید.
  •  تلفن ثابت 02632221003

  •  موبایل 09373495759
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان