انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی

#1
سلام من در دانشگاه شهید بهشتی دانشجو دندانپزشکی ام . می خوام به خارج از کشور مهاجرت کنم. اما اطلاعات کافی در زمینه ویزای تحصیلی رو ندارم
یکی از دوستانم بهم موسسه مهاجرتی آی مهاجرت رو پیشنهاد داده می خوام بدونم کسی در موردشون چیزی میدونه که بتونه بهم کمک کنه؟
پاسخ

ویزای تحصیلی

#2
اعتبار مدرک پزشکی آلمان در جهان
به نقل از ilna : از مهمترین مزایای تحصیل پزشکی در آلمان ، اعتبار مدرک پزشکی آلمان در جهان است ؛ چرا که بسیاری از دانشگاه های آلمان در رنکینگ برترین دانشگاه های جهان فهرست شده اند و امکان کار بعد از فارغ التحصیلی برای دانشجویان بین المللی در آلمان و در دیگر کشورها وجود دارد.
 اگر شما هم قصد تحصیل در آلمان را دارید ، در ادامه بیش تر در مورد اعتبار مدرک پزشکی آلمان در جهان صحبت خواهیم کرد.
مدرک پزشکی آلمان
اعتبار مدرک پزشکی آلمان در جهان به چه صورت است؟ مهاجرت تحصیلی به آلمان در سال 2023 مورد تقاضای بسیاری از سراسر جهان است و این امر به دلیل رایگان بودن تحصیل در این کشور و نیز کیفیت بالای آموزش ها می باشد.
بنا به گزارشات یو اس نیوز اند ورلد ریپورت (US News & World Report) ، دانشگاه های کشور آلمان  در میان بهترین دانشگاه های اروپا برای تحصیل پزشکی قرار داشته و در فهرست 50 دانشگاه برتر پزشکی در اروپا ، 12 دانشگاه از آلمان بوده اند.
هچنین ، به لطف سیستم آموزشی شناخته شده کشور آلمان ، بعضی از برترین دانشکده های پزشکی جهان نیز به آلمان تعلق دارند ؛ از دانشگاه های پزشکی برتر آلمان می توان به دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ ، [i]دانشگاه[/i] پزشکی شاریته برلین ، دانشگاه هیدلبرگ و دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ اشاره نمود.
و هر چند که در حال حاضر آلمان در حال جذب پزشکان بیش تری از سایر کشورها است ، اما این کشور کاملاً به پزشکان خارجی وابسته نیست ؛ بدین معنا که دانشجویان بین المللی رشته پزشکی خواهند توانست پس از اخذ مدرک پزشکی خود در آلمان در بیمارستان ها و کلینیک های آلمان مشغول به کار شوند که این امر تجربه کار در یکی از هیجان انگیزترین کشورهای اروپایی را برای دانشجو به ارمغان خواهد آورد.
اما آیا فارغ التحصیلان رشته پزشکی از دانشگاه های آلمان می توانند در سایر کشورها نیز مشغول به کار شوند؟ آلمان ، یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و از آن جا که قوانین اتحادیه اروپا کشورهای عضو را ملزم می کند تا مدارک دانشگاهی یکدیگر را به رسمیت بشناسند ، لذا دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی از دانشکده های پزشکی آلمان می توانند در بیش تر کشورهای اروپایی به عنوان یک پزشک مشغول به کار شوند.
بدین معنا که دانشجو می تواند از مدرک پزشکی آلمانی خود برای کار به عنوان یک پزشک در سراسر اروپا استفاده نماید و برای کار به هر کشور اروپایی از جمله انگلستان برود.
حال اعتبار مدرک پزشکی آلمان در جهان چگونه است؟ به طور کلی ، می توان از مدرک پزشکی آلمان در هر کجای دنیا استفاده کرد و مدرک پزشکی آلمان در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.
همچنین ، به خاطر استفاده از تکنولوژی پزشکی قوی و پیشرفته در آلمان و اعتبار مدرک پزشکی آلمان در جهان ، در صورتی که دانشجویی مدرک MBBS خود را از آلمان اخذ نموده باشد ، می تواند دوره کارشناسی ارشد خود را در ایالات متحده دنبال نماید که در این صورت ، دانشجو فقط می بایست دانشگاهی را انتخاب کرده و شرایط و آزمون مهارت زبانی مورد نظر دانشگاه را بررسی نماید.
 
به طور کلی ، جهت ادامه تحصیل در ایالات متحده ، به عنوان دانشجویی بین المللی و فارغ التحصیل رشته پزشکی ، می بایست در آزمون USMLE که آزمون مجوز پزشکی ایالات متحده می باشد و به شخص اجازه تحصیل می دهد را شرکت نمایید.
دقت کنید که ، بسیاری از دانشگاه های پزشکی آلمان مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشد و از آن جا پزشکان آلمانی بیش تر متمایل به کار در خارج از آلمان هستند (در حدود 2000 پزشک در سال) ، اکثر این پزشکان را می توان در کشورهایی چون اتریش و سوئیس ، ایالات متحده آمریکا ، بریتانیای کبیر و فرانسه یافت.
پاسخ

ویزای تحصیلی

#3
صدور ویزای تحصیلی به ویژه برای ایرانیان بسیار نرخ بالاتری نسبت به کلیه سابکلس‌های ویزای دیگر این کشور دارد. در واقع پیرامون این موضوع اگر بخواهیم رک سخن گفته باید گفت که این قضیه ناشی از سیاست‌های اقتصادی تقریبا همه‌ی کشورهای دنیا از جمله همین کشور مورد بحث‌مان یعنی استرالیا بر می‌گردد. چون شمای متقاضی تحصیل در استرالیا با ورود به این کشور پول و ارز قابل توجهی را به این کشور وارد نموده اما با ویزای کاری قضیه کمی فرق دارد؛ چرا که اگرچه که نیروی کار بین‌الملل برای اقتصاد استرالیا همواره مفید، سازنده و کمک کننده بوده اما آن شخص هم از آن اقتصاد مورد بحث نیز، پول و درآمد دریافت خواهد نمود و در راستای تقسیم پول و ثروت بدست آمده از اقتصاد و نظام کاری و شغلی یک کشور، باید این را در نظر داشت که افرادی دیگر با حق تقدم بیشتر و در اولویت بالاتر در مورد ویزای کار، پیدا کردن شغل و بهتر بودن حقوق و مزایا قرار دارند؛ از جمله شهروندان استرالیا و یا فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های این کشور؛ خواه بخواهد استرالیایی بوده یا یک دانشجوی بین‌المللی از جمله ایرانی.
منبع: مقصد ۳۶۰
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان