انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جراح مغز و اعصاب در مقابل جراح ارتوپد ستون فقرات

جراح مغز و اعصاب در مقابل جراح ارتوپد ستون فقرات

#1
تفاوت اصلی بین جراحان ارتوپدی ستون فقرات و جراحان مغز و اعصاب آموزش دیده با فلوشیپ و دارای گواهی هیئت مدیره در آموزش است. یک جراح مغز و اعصاب برای درمان بیماری های مغز و ستون فقرات آموزش دیده است، در حالی که یک جراح ارتوپد ستون فقرات در درمان ستون فقرات تخصص دارد.
جراحان مغز و اعصاب
جراحی مغز و اعصاب تخصص پزشکی برای تشخیص و درمان بیماران مبتلا به بیماری ها یا اختلالات موثر بر سیستم عصبی است. سیستم عصبی از مغز، ستون فقرات، نخاع و اعصاب محیطی و همچنین سیستم عروق مغزی خارج جمجمه تشکیل شده است.
جراح مغز و اعصاب متخصصی است که برای درمان شرایطی که کل سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می دهد، جراحی انجام می دهد. جراحان مغز و اعصاب عمل جراحی خود را بین جراحی مغز و جراحی ستون فقرات تقسیم می کنند. به عنوان مثال، یک جراح مغز و اعصاب می تواند یک روز کرانیوتومی و روز بعد عمل فیوژن دیسک را انجام دهد.
استفن آر. گول، دکتر
یک جراح مغز و اعصاب در درجه اول به تشخیص و درمان می پردازد. پس از اتمام جراحی، بیمار به درمان توانبخشی، معمولاً در یک مرکز دیگر، می رود و دیگر تحت مراقبت مستقیم جراح مغز و اعصاب نیست. جراحان مغز و اعصاب معمولاً در بیمارستان ها کار می کنند و پس از ترخیص بیمار، ممکن است کمترین تماس را با بیمار داشته باشند.
جراحان ارتوپد ستون فقرات
از سوی دیگر، جراح ارتوپد ستون فقرات ، متخصصی است که به طور خاص با ستون فقرات یا کمر و گردن سروکار دارد. تمرکز جراح ارتوپد ستون فقرات بسیار کمتر است. او تمام روز و هر روز روی پشت و گردن کار می کند.
جراح ارتوپد ستون فقرات بیمار را از پیشگیری، تا تشخیص، تا درمان و از طریق توانبخشی دنبال می کند. پس از درمان، بیمار تحت نظارت مستقیم جراح ستون فقرات خواهد بود. جراح ارتوپد ستون فقرات از طریق فیزیوتراپی پیشرفت بیمار را تا زمان توانبخشی کامل پیگیری می کند.
جراحان ارتوپد ستون فقرات در بیمارستان ها و همچنین در مطب ها کار می کنند. اغلب جراح ارتوپد ستون فقرات وابسته به یک مطب است اما عمل های جراحی را در بیمارستان یا یک مرکز جراحی سرپایی انجام می دهد. پس از جراحی، جراح ارتوپد با مراجعه های بعدی به تماس با بیمار ادامه می دهد و پیشرفت بیمار را از طریق توانبخشی پیگیری می کند.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان