انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفی بهترین روش های درمان جای جوش

معرفی بهترین روش های درمان جای جوش

#1
انسان در سنین مختلفی و به دلایل مختلفی مانند تغذیه بسیار چرب، ژنتیک، تغییرات هورمونی و ... می تواند درگیر جوش هایی در صورت و بدن خود شود که نه تنها در زیبایی چهره تاثیر منفی دارد، بلکه می تواند در دراز مدت مشکلات پوستی را به وجود آورد.
خیلی از افراد تصور می کنند که با درمان جوش، جای جوش هم از بین می رود. اما باید این نکته را ذکر کرد که این 2 موضوعات متفاوتی از یکدیگر هستند و جوش و آکنه ممکن است به مرور زمان و به صورت خود به خود از بین برود اما جای جوش به راحتی قابل درمان نیست.
انواع جای جوش
اسکار های باقی مانده از انواع جوش به دو دسته کلی جای جوش فرورفته و جای جوش برآمده تقسیم بندی می شوند که هر کدام شامل زیر دسته ها و انواع مختلفی می شوند که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.
اسکار قندیلی یا آیس پیک
به این اسکار، اسکار مثلثی نیز گفته می شود و حفره های باریک و عمیق را روی پوست ایجاد می کنند که تا لایه میانی پوست نیز ادامه دارد. در ظاهر این طور به نظر می رسد که گویا پوست فرد با ابزاری تیز سوراخ شده است. یکی از رایج ترین روش ها برای درمان جای جوش قندیلی، برش پانچی است که در آن پزشک با ابزاری مخصوصی اسکار را برش می دهد و سطح پوست را با استفاده از چسب مخصوصی به هم می چسباند تا خود به خود ترمیم شود.
اسکار واگنی یا باکسکار
این نوع جای جوش به شکل فرورفتگی های گرد و یا بیضی شکل هستند که پهن تر از اسکار قندیلی بوده و سطح پوست را به شکل سوراخ سوراخ در می آورد. برای درمان جای جوش واگنی یکی از بهترین و رایج ترین روش ها، تزریق ژل یا فیلر در کلینیک زیبایی است. از این روش به این دلیل استفاده می شود که اسکارهای واگنی فرورفته هستند و با تزریق ژل، این فرورفتگی ها جبران می شوند و پوست به صورت یکدست در می آید.
اسکار گرد یا چرخشی
این نوع جای جوش، فرورفتگی های موجی شکل در سطح پوست به وجود می آورند و تفاوتی که با اسکار واگنی دارد در این است که این نوع جای جوش مرز مشخصی ندارد و باعث ناهموار دیده شدن ناحیه ای از پوست می شود. از جمله روش های موثر برای درمان این نوع جای جوش ها سابسیژن یا برش زیر پوست است. در سابسیژن پزشک تیغی مخصوص را وارد پوست می کند و رشته های فیبری را می برد که همین کار باعث یکدست تر شدن پوست می شود.
درمان جای جوش برآمده
از جمله روش های رایج درمان جای جوش برآمده عبارتند از:
·        کرم ‌های استروئیدی (کورتونی)
·        ژل‌ های سیلیکونی
·        کرایوتراپی
·        لیزر  PDL
·        تزریقاتی که منجر به تحلیل رفتن اسکارها می شود.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان