انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چرا موبایل دیتا روشن نمی شود؟

چرا موبایل دیتا روشن نمی شود؟

#1
مسلماً هر کاری که ما امروز روی تلفن های هوشمند خود انجام می دهیم نیاز به اتصال به اینترنت دارد. و در حالی که شبکه‌های تلفن همراه در طول سال‌ها بهتر و بهتر شده‌اند، زمانی که شبکه شما کار نمی‌کند می‌تواند ناامیدکننده باشد. داده های تلفن همراه من روشن است اما کار نمی کند. چه می توانم بکنم؟ در ادامه برای شما توضیح می دهیم که چکار کنید تا موبایل دیتای شما روشن شود.
برای آموزش تعمیرات موبایل کلیک کنید تا تمامی مشکلات گوشی شما را به همراه راه حل های آن ها یاد بگیرید. 


راه حل های آزمایش شده ما را برای بازیابی اتصال تلفن همراه از دست رفته خود بررسی کنید.

وقتی داده تلفن همراه من روشن است اما کار نمی کند چه کاری باید انجام دهم:

حالت هواپیما را روشن/خاموش کنید
دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید
حالت شبکه مناسب را تقویت کنید
تنظیمات APN دستگاه خود را بازنشانی کنید
پروتکل APN را روی IPv4/IPv6 تنظیم کنید
پارتیشن کش را از حالت بازیابی پاک کنید
تنظیمات شبکه تلفن خود را بازنشانی کنید
امتیاز: چگونه برنامه‌های خاصی را که روی WiFi کار نمی‌کنند اما روی داده‌های تلفن همراه کار می‌کنند و بالعکس برطرف کنیم
حالت هواپیما را روشن/خاموش کنید
گاهی اوقات، تنها کاری که باید انجام دهید وقتی داده تلفن همراه روشن است اما اتصال اینترنت وجود ندارد، روشن و خاموش کردن حالت هواپیما است. با انجام این کار تلفن شما از شبکه تلفن همراه قطع می شود و می تواند در کنار آن مشکل را برطرف کند.

در اکثر دستگاه‌های اندرویدی، تغییر حالت هواپیما را در تنظیمات سریع می‌بینید. در غیر این صورت، می توانید برای انجام این ترفند به تنظیمات → شبکه و اینترنت → حالت هواپیما بروید.

به سادگی حالت هواپیما را برای یک دقیقه روشن کنید، سپس دوباره آن را خاموش کنید. بررسی کنید که آیا داده تلفن همراه شما اکنون کار می کند یا راه حل بعدی را امتحان کنید.

دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید
به غیر از روشن/خاموش کردن حالت هواپیما، راه اندازی مجدد دستگاه های تلفن همراه راه حلی با یک کلیک برای مشکلات مختلف بوده است. "داده های تلفن همراه من روشن است اما کار نمی کند" ممکن است به دلیل یک نقص جزئی سیستم یا خطای اپراتور تلفن همراه شما باشد که می تواند با راه اندازی مجدد تلفن شما برطرف شود.

در این صورت، فقط گوشی خود را ریبوت کنید تا ببینید آیا این ترفند کار می کند یا خیر:

با فشار طولانی دکمه پاور به مدت 10 ثانیه می توانید اکثر دستگاه های اندرویدی را مجددا راه اندازی کنید.
در غیر این صورت، دکمه روشن/خاموش را به مدت طولانی فشار دهید، سپس از بین گزینه ها گزینه Restart را انتخاب کنید.
سعی کنید داده های تلفن همراه خود را دوباره روشن کنید تا ببینید آیا اکنون می توانید اینترنت را مرور کنید یا خیر.

حالت شبکه مناسب را تقویت کنید
از هر ده بار، هشت بار، انتخاب حالت شبکه تلفن همراه اشتباه می تواند تجربه مرور شما را مختل کند. یا بدتر از آن، سرعت اینترنت را کاهش دهید و شما را متقاعد کنم که بگویید داده تلفن همراه من روشن است اما کار نمی کند.

اکثر دستگاه ها با شبکه تلفن همراه 4G و برخی از دستگاه های اخیر با شبکه 5G ارائه می شوند. هر چه نوع شبکه بهتر باشد، سرعت اتصال به اینترنت شما بیشتر است. با این حال، اگر اشتباهی را انتخاب کرده باشید، ممکن است در اتصال به اینترنت با مشکل مواجه شوید.

برای انتخاب حالت شبکه مناسب برای دستگاه خود مراحل زیر را دنبال کنید.

دستگاه خود را باز کنید
روی شبکه و اینترنت (یا سیم کارت و شبکه تلفن همراه در برخی دستگاه‌ها) ضربه بزنید.
اگر از دو سیم کارت استفاده می کنید، سیم کارتی را که برای داده تلفن همراه استفاده می کنید انتخاب کنید. به عنوان مثال. سیم 1.
سپس نوع شبکه ترجیحی را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
برای بهترین تجربه، آن را روی بالاترین شبکه موجود با حالت خودکار تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر دستگاه 4G دارید، باید 2G/3G/4G خودکار یا چیزی مشابه را انتخاب کنید.
توجه: مطمئن شوید که 4G را فقط برای اطمینان از برقراری/دریافت تماس در شبکه تلفن همراه انتخاب نکنید. اگر دستگاه شما فقط روی 4G تنظیم شده باشد، داده تلفن همراه کار می کند اما تماس برقرار نمی شود.

تنظیمات APN دستگاه خود را بازنشانی کنید
Access Point Name که با نام APN نیز شناخته می شود دروازه ای است که شبکه تلفن همراه شما را به اینترنت متصل می کند. بدون آن، حتی اگر سیم کارت شما با اشتراک داده بارگیری شده باشد، نمی توانید از طریق داده تلفن همراه به اینترنت متصل شوید.

معمولاً هنگامی که سیم کارت جدیدی را در تلفن خود قرار می دهید توسط شرکت مخابراتی شما ارائه می شود. با این حال، گاهی اوقات وقتی APN به صورت دستی یا پس از ارتقای سیستم تغییر می‌کند، ممکن است همه چیز اشتباه پیش برود.

ساده ترین راه برای رفع این مشکل و حل «داده تلفن همراه من روشن است اما کار نمی کند» این است که APN ها را بازنشانی کنید. لطفا این کار را با دنبال کردن مراحل زیر انجام دهید.

برنامه تنظیمات را روشن کنید.
روی شبکه و اینترنت (یا سیم کارت و شبکه تلفن همراه در برخی دستگاه‌ها) ضربه بزنید.
اگر از دو سیم کارت استفاده می کنید، سیم کارتی را که برای داده تلفن همراه استفاده می کنید انتخاب کنید. به عنوان مثال. سیم 2.
سپس، Access Point Names یا APN را انتخاب کنید
در گوشه بالا سمت راست، روی دکمه 3 نقطه ضربه بزنید.
Reset to default را بزنید.
انجام این کار باید APN شما را مجدداً پیکربندی کند و دستگاه شما باید برای مرور آماده باشد. می‌توانید یک بار دیگر حالت هواپیما را روشن/خاموش کنید تا شبکه به‌روزرسانی شود، سپس داده‌های تلفن همراه خود را روشن کنید.

اگر این ترفند انجام نشد، می توانید با ارائه دهنده شبکه خود تماس بگیرید و تنظیمات APN مناسب را برای دستگاه خود بخواهید. پس از آن، با ضربه زدن روی نماد + در صفحه تنظیمات APN یک آدرس APN جدید اضافه کنید.

پروتکل APN را روی IPv4/IPv6 تنظیم کنید
اگرچه در همه دستگاه‌های اندرویدی چندان مؤثر نیست، اما واگذاری پروتکل APN به IPv4 می‌تواند مانع از اتصال شبکه تلفن همراه شما به اینترنت شود، حتی اگر اشتراک فعالی داشته باشید. به همین دلیل است که بسیاری از مردم می گویند "من داده دارم اما اتصال اینترنت در دستگاهم وجود ندارد."

در حالی که IPv4 پروتکل اساسی برای بسیاری از ارتباطات اینترنتی است، برخی از سرورهای پیشرفته ممکن است برای درست کار کردن به IPv6 نیاز داشته باشند. مراحل زیر را دنبال کنید تا پروتکل APN دستگاه خود را روی IPv4/IPv6 تنظیم کنید.

دستگاه خود را باز کنید
روی شبکه و اینترنت (یا سیم کارت و شبکه تلفن همراه در برخی دستگاه‌ها) ضربه بزنید.
اگر از دو سیم کارت استفاده می کنید، سیم کارتی را که برای داده تلفن همراه استفاده می کنید انتخاب کنید. به عنوان مثال. سیم 1.
Ne
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان