انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
درمان لک صورت به صورت تضمینی

درمان لک صورت به صورت تضمینی

#1
انواع لک های صورت

بیماری های پوستی رایج شامل آکنه، آسیب خورشید، ماه گرفتگی، لک های مربوط به بارداری یا بیماری، ژنتیک و غیره است. می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله گاهی اوقات این نواحی خود به خود و بدون نیاز به درمان برطرف می شوند.
در برخی موارد به دلیل بی ضرر بودن لکه های صورت نیازی به اقدامات پزشکی نیست اما در طبیعت افراد را آزار می دهد و به همین دلیل به دنبال راه حل های درمانی است.
در ادامه به انواع رایج لک های صورت و ارائه درمان مناسب برای آنها می پردازیم.


دلایل ایجاد جای زخم در صورت

قبل از بحث در مورد بهترین راه برای از بین بردن آکنه صورت، ممکن است لازم باشد در مورد علل و شکل گیری آکنه صورت صحبت کنیم. دلیل اصلی پیدایش لک های صورت، تولید چربی اضافی در پوست است. پس از پاره شدن رنگ صورتی و از بین رفتن رنگ صورتی، لکه های آنها به صورت لک روی صورت باقی می ماند.

بسته شدن منافذ پوست با سلول های مرده و چربی اضافی منجر به آکنه و سپس ایجاد لک در صورت می شود. اگر چربی در لایه های بالایی اپیدرم جمع شود و منافذ را مسدود کند، لکه های سیاه روی پوست ظاهر می شود. اما اگر تجمع سلول های مرده و چربی در لایه های داخلی پوست اتفاق بیفتد، آکنه روی پوست ایجاد می شود.

عوامل متعددی در ایجاد جوش و آکنه موثر است. مهمترین عوامل عملکردی در این زمینه عبارتند از:

ژنتیک فردی؛
تغییرات هورمونی؛
استرس و فشار روانی
تغذیه؛
عفونت ها
ژل آلوئه

یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن جای آکنه که به راحتی در خانه انجام می شود، استفاده از آلوئه ورا است. با توجه به اینکه این ماده حاوی پلی ساکارید است، سلول های جدیدی در پوست ایجاد می کند و جای زخم ها را التیام می بخشد. این ماده همچنین حاوی رطوبت طبیعی بوده و از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.

ژل آلوئه ورا را روی پوست بمالید و پس از خشک شدن پوست را بشویید. این کار را به مدت یک ماه انجام دهید. با گذشت زمان، روز به روز شاهد کاهش لکه های صورت خود خواهید بود.

درمان لکه های مادرزادی

اگر چنین است در پاسخ به این سوال که درمان لک های پوستی چیست؟ اگر به این نتیجه رسیده اید که این بیماری مادرزادی است، بهتر است گزینه های زیر را برای درمان آن در نظر بگیرید:

لیزر درمانی

سریع ترین راه از بین بردن لک صورت استفاده از لیزر در کلینیک های زیبایی می باشد. داروهایی مانند پروپرانولول، تیمولول یا کورتیکواستروئیدها می توانند برخی از علائم تولد را کاهش دهند.
جراحی برای از بین بردن خال مادرزادی، برای این کار حتما با کارشناسان و افراد با تجربه تماس بگیرید. زیرا می تواند خطرناک باشد.

درمان تبخال


تبخال معمولاً در عرض 2 هفته خود به خود از بین می رود. یک متخصص پوست همچنین ممکن است داروهای ضد ویروسی خوراکی یا موضعی را برای درمان تبخال تجویز کند.

درمان سرطان پوست

اگر در نتیجه تحقیق در مورد این سوال که چه چیزی باعث ایجاد لکه های پوستی می شود؟ اگر با گزینه ناخوشایند سرطان مواجه شدید، نگران نباشید و برای درمان به متخصصان مراجعه کنید. زیرا اگر فردی درمان را در مراحل اولیه بیماری شروع کند، سرطان پوست به راحتی قابل درمان است. درمانی که فرد دریافت می کند به نوع سرطان پوست بستگی دارد. برخی از گزینه های درمانی ممکن عبارتند از:

جراحی برای حذف سلول های سرطانی
استفاده از داروهای موضعی برای از بین بردن سلول های سرطانی
رادیوتراپی
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان