انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تعمیر جرثقیل دستی زنجیری چگونه است؟

تعمیر جرثقیل دستی زنجیری چگونه است؟

#1
امروزه انواع جرثقیل برای نیاز صنایع طراحی و تولید شده است. جرثقیل دستی زنجیری یکی از انواع جرثقیل بوده که کارایی فوق العاده بالایی دارد. اما در مواردی شاهد بروز ایراد و خرابی در این مدل جرثقیل ها هستیم که امری بسیار رایج است. در این مطلب قصد داریم درباره تعمیر جرثقیل دستی زنجیری اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر صاحب یک جرثقیل هستید یا قصد خریداری این محصولات را دارید. برای بالا بردن کارایی این محصولات و همچنین نگهداری صحیح از آن ها تا پایان با ما همراه باشید.

معرفی بالابر زنجیری دستی

قبل از پرداختن به تعمیر جرثقیل دستی زنجیری بهتر است ابتدا کمی این تجهیزات را بشناسید. بالابر های زنجیری دستی، جزو عناصری هستند که برای بلند کردن و جابجایی هر نوع بار سنگین استفاده می شوند. این حرکات می توانند بالا و پایین بروند و همه توسط اهرمی کنترل می شوند که اجازه مانور را می دهد. جرثقیل زنجیری دستی برای عملیات بلند کردن ضروری است.

کارایی جرثقیل دستی زنجیری

استفاده از آن ها در وسیع ترین طیف فعالیت ها مانند مغازه ها، صنایع، ساخت و سازهای عمرانی مشاهده می شود. همچنین در  انبارها، باربرها، پایانه های باربری، تجارت کشاورزی، معادن، استیج های نمایش، اسکله ها و کشتی سازی ها کارایی دارند. با توجه به طیف گسترده فعالیت این محصول بروز ایراد و تعمیر جرثقیل دستی زنجیری بسیار شایع است.

انواع جرثقیل دستی زنجیری

از آنجایی که این یک قطعه سبک وزن است و امکان اتصال به تجهیزات دیگر را فراهم می کند، بالابر زنجیری دستی می تواند متحرک شود یا به یک نقطه خاص در پروژه شما یا در یک مکان باز متصل بماند. حتی بدون منبع برق، فعال سازی آن عملی و دستی است. مدل چرخشی 360 درجه باعث ایمنی بیشتر اپراتور و بهینه سازی زمان در حین عملیات می شود.
بالابر زنجیری دستی را در چندین مدل ارائه می دهند تا نیازهای شما را به بهترین نحو برآورده کنند. با تنوع گسترده ای از ظرفیت های بار، هر مدل مطابق با استانداردهای ایمنی فعلی رتبه بندی می شود و هزینه های نگهداری کمتری را ارائه می دهد.

عملکرد جرثقیل دستی

ممکن است در عملکرد جرثقیل ایراداتی رخ دهد که نیاز به تعمیر جرثقیل دستی داشته باشید. عملکرد آن شامل زنجیرهای مقاومت شدید آن است که پس از فعال شدن به صورت دستی، از قرقره ها عبور می کند. همچنین بار را با حداقل تلاش، در محدوده ظرفیت بار اسمی تجهیزات، بلند می کند. با اتصال به چرخ دستی، متحرک می شود و حتی به اپراتور خود اجازه می دهد تا آن را روی بار قرار دهد. در نتیجه ایمنی بیشتری در  کار برای جابجایی تجهیزات ایجاد کند.

چرا یک بالابر زنجیری دستی بخریم؟

مزایای یک قرقره دستی کاملاً متغیر است که اکنون به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.
• جزو ماشین آلات سبک وزن و بسیار فشرده هستند.
• می توان آن را بدون هیچ مشکلی به طور موثر حمل، نصب و جابجا کرد.
• به حداقل تلاش در زنجیره برای کنترل نیاز دارد.
• به اپراتور اجازه می دهد تا بسیاری از عملکرد های دیگر را در یک محیط امن انجام دهد.
• زنجیر بارگیری معمولاً از جنس فولاد آلیاژی
• بار و قلاب تعلیق با قفل ایمن
• لغزش دقیق زنجیر
• سیستم ترمز ایمنی را افزایش می دهد
• ماندگاری بالا

قطعات جرثقیل دستی زنجیری

جرثقیل دستی از تجهیزات خاصی ساخته شده است که ممکن است در آن ها خطا ایجاد شود. بعضی قطعات اصلی هستند و تعمیر جرثقیل دستی زنجیری در آن ها به دقت بیشتری نیاز دارد. بالابر زنجیر دستی که برای فعال سازی آسان برای اپراتور طراحی و ساخته شده است. دارای زنجیر باربری فولادی آلیاژی، ترمز بار بسیار قوی، قلاب های قفل ایمنی و اهرم لاستیکی است.  همگی به گونه ای طراحی شده اند که حداقل تلاش در اجرای فعالیت وجود داشته باشند.

نکات کلیدی برای جلوگیری از خرابی در جرثقیل دستی زنجیری

برای جلوگیری از نیاز به تعمیر جرثقیل دستی زنجیری باید نکاتی را بدانید. این نکات در سالم ماندن جرثقیل تاثیر قابل توجهی خواهند داشت.
برنامه منظم
جرثقیل ها به طور دائم در معرض عناصر هستند، به این معنی که خرابی  های مربوط به آب و هوا پس از شروع به شکل گیری به طور پیوسته بدتر می شوند. قطعه ای که یک هفته کاملا سالم به نظر می رسد می تواند در هفته بعد ترک خوردگی یا هوازدگی را نشان دهد. بعلاوه، کارهای جزئی مانند روغن کاری و گریس کاری باید به طور مکرر انجام شوند تا وسایل بالا و محافظت شوند.
روغن کاری و گریس کاری
دفترچه راهنمای اپراتور و حتی دفترچه راهنمای سرویس را نیز در صورت موجود بودن بخوانید تا مطمئن شوید که روان کننده های توصیه شده را دارید. باید آن ها را همراه با دفترچه راهنما (یا یک کپی از آن) در کنار خود نگه دارید.
قطعات متحرک
تمام قطعات متحرک باید از نظر سایش یا ترک بیش از حد بازرسی شوند. بسیاری از آن ها معمولاً نیاز به روغن کاری دارند حتی اگر دفترچه راهنما به طور خاص به آن ها اشاره نکرده باشد. قطعاتی مانند چرخاننده شلنگ و چفت ها را می توان به راحتی نادیده گرفت و باید در چک لیست نظارت باشند. به هر گونه سایش جزئی که می تواند در طول زمان بدتر شود توجه داشته باشید.
بازرسی روزانه جرثقیل
در حالی که این در درجه اول یک بررسی ایمنی است که باید قبل از راه اندازی وسیله نقلیه انجام شود. همچنین این فرصت عالی برای انجام برخی از اقدامات موجود در چک لیست شما است. پرچ‌ها و پیچ‌ها را نیز بررسی کنید و فوراً به آن‌ها رسیدگی کنید.

چه مبلغی برای را باید برای تعمیر جرثقیل پرداخت کنیم؟

هزینه یکی از فاکتور های است که افراد در هنگام تعمیر جرثقیل دستی زنجیری قصد دارند از آن مطلع شوند. هزینه تعمیر این تجهیزات به عوامل متعددی وابسته است. بر همین اساس نمی توان به طور دقیق مبلغ نهایی تعمیر را بیان کرد. ممکن است گاهی هزینه در حدی باشد که خرید دستگاه جدید برای متقاضی صرفه بیشتری داشته باشد.
اما با توجه به نوع این محصولات در حالت کلی مبلغ نهایی تعمیر آن ها چندان زیاد نخواهد شد. همچنین عواملی مانند نوع خرابی، درصد ایراد، مجموعه ارائه دهنده خدمات تعمیر و غیره در این مبلغ نقش دارند. برای پرداخت هزینه کم تر به مراکز اصلی و تخصصی تعمیر این دستگاه ها مراجعه کنید.

چه مدت زمانی طول می کشد تا جرثقیل دستی زنجیری تعمیر شود؟

مدت زمان تعمیر جرثقیل دستی زنجیری بسته به عوامل متعددی مشخص خواهد شد. به عنوان مثال اگر میزان خرابی در دستگاه زیاد باشد تعمیر آن مدت زمان بیشتری را طلب خواهد کرد. اما در بعضی مواقع می توان این تجهیزات را در مدت زمان چند دقیقه یا چند ساعت تعمیر کرد. در حالت کلی عواملی که در قیمت تعمیر دخیل هستند در مدت زمان تعمیر نیز تأثیر گذار هستند.

آیا خودمان می توانیم تعمیر جرثقیل دستی زنجیری را انجام دهیم؟

جرثقیل های دستی بسیار ساده به نظر می رسند همین امر منجر شده افراد تصور کنند که خودشان می توانند به تنهایی تعمیر را انجام دهند. اما تعمیر جرثقیل دستی زنجیری نیاز به تخصص خود دارد. شاید بعضی تعمیرات جزیی یا روغن کاری دستگاه را بتوانید به شخصه انجام دهید. اما برای تعمیر بخش های اصلی نیاز است که تخصص لازم را داشته باشید. در صورت تعمیر نادرست ممکن است منجر شوید دستگاه دچار نقص اساسی شود.

سخن پایانی

در این مطلب اطلاعاتی را درباره تعمیر جرثقیل دستی زنجیری اختیار شما قرار داده ایم. در صورت خرید محصولات با کیفیت به ندرت شاهد خرابی در آن ها هستیم. اما به شما توصیه می کنیم تا حد امکان در صورت عدم داشتن تخصص خودتان دست تعمیر نزنید. تعمیر نادرست منجر خواهد شد که ایرادات بزرگ در این تجهیزات  ایجاد شود. در همین راستا از پرسنل متخصص و افراد ماهر در این زمینه و همچنین متخصصین سایت آنیک تولز می توانید کمک بگیرید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان