انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
گوگل آنالیتیکس چیست؟ و روش شروع به کار برای مبتدی ها

گوگل آنالیتیکس چیست؟ و روش شروع به کار برای مبتدی ها

#1
گوگل آنالیتیکس یک ابزار رایگان است که می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه کسانی وب سایت شما را مشاهده کرده اند، چه کارهایی در وب سایت شما انجام داده اند و سایر داده های ضروری. ردیابی این اطلاعات یک راه عالی برای به دست آوردن بینش در مورد نحوه تعامل افراد با صفحات وب شما است.
به هر حال، این فقط دریافت ترافیک وب سایت کمپین یونیورسال اپ برای نصب پیشرفته از طریق رایانه های رومیزی نیست. همچنین می توانید از Google Analytics برای فعالیت کاربران پلت فرم تلفن همراه استفاده کنید. مشکل این است که گوگل آنالیتیکس با چنین جزئیات و بازیابی کامل داده ها می تواند برای مبتدیان بسیار چالش برانگیز باشد.
آیا از Google Analytics استفاده می کنید؟
هنگامی که شروع به استفاده از Google Analytics می کنید، می توانید اطلاعاتی در مورد رفتار بازدیدکنندگان وب سایت خود به دست آورید. هنگام استفاده از این اطلاعات شما قادر خواهید بود آن را بهبود بخشید تا تعداد بازدیدکنندگان صفحه خود را افزایش دهید.
چند نمونه از نماهای موجود عبارتند از:
با دیدن محبوب ترین صفحات سایت خود ببینید مردم چه چیزی را دوست دارند. اگر می بینید که بازدیدکنندگان تنها ده ثانیه در قسمت خاصی از وب سایت صرف می کنند، شاید بتوانید اطلاعات بیشتری یا ویژگی های بصری بهتری اضافه کنید. سایت خود را بهبود بخشید.
بر اساس آنچه در مورد علایق بازدیدکنندگان خود از داده ها می دانید، محتوای جدید اضافه کنید. اگر بازدیدکنندگان شما بازی های کامپیوتری را دوست دارند، شاید بتوانید در مورد بازی های مورد علاقه خود مقاله بنویسید! از این طریق می توانیم از خود و خوانندگان محافظت کنیم.
اگر متوجه شدید که بازدیدکنندگان پس از چند ثانیه سایت شما را ترک می کنند، ممکن است به این معنی باشد که صفحه شما چیزی را که آنها انتظار دارند و به دنبال آن هستند ارائه نمی دهد.
با گوگل آنالیتیکس شروع کنید
قبل از انجام هر کاری، فرض می‌کنم از قبل یک حساب Google دارید. برای استفاده از تمامی سرویس های گوگل، از جمله گوگل آنالیتیکس، یک حساب کاربری لازم است. اگر قبلاً یک حساب کاربری دارید؛ دیگر نیازی به ایجاد حساب جداگانه برای Google Analytics ندارید.
با تنظیم حساب Google Analytics خود شروع کنید. پس از انجام این کار، گوگل کدی را به شما می دهد تا آن را به صفحه وب خود اضافه کنید. هنگامی که کد به درستی نصب شد، شروع به جمع آوری داده های بازدیدکنندگان و ارسال آن به داشبورد تجزیه و تحلیل شما می کند.
در اینجا یک تفکیک گام به گام از این فرآیند است:
1- وارد داشبورد گوگل آنالیتیکس خود شوید
2. بر روی گزینه "ADMIN" در گوشه سمت چپ پایین منو کلیک کنید.
3- یک حساب کاربری ایجاد یا انتخاب کنید.
4- در قسمت "Properties" روی "Tracking Information" کلیک کنید.
5- روی کد رهگیری «کد رهگیری» کلیک کنید.
6- در نهایت کد رهگیری را در وب سایت خود نصب کنید.
نصب کد گوگل آنالیتیکس در وب سایت های ثابت
سایت های استاتیک بر اساس کدهای ساده هستند و از پلتفرم هایی مانند وردپرس، دروپال یا جوملا استفاده نمی کنند. از آنجایی که مجبور نیستید مستقیماً محتوا ایجاد کنید، اغلب آسان است که کد Google Analytics را به سایت خود اضافه کنید.
1- کد قطعه رهگیری ارائه شده را کپی کنید
2- قطعه کد رهگیری را در هر صفحه از وب سایت خود قرار دهید. قبل از تگ
3- تغییرات را ذخیره کنید و صفحات به روز شده را در وب سرور خود آپلود کنید
4- 24 تا 48 ساعت صبر کنید تا داده ها در حساب گوگل آنالیتیکس شما ظاهر شوند.
نحوه نصب کد گوگل آنالیتیکس در وب سایت های پویا
از آنجایی که کد وب سایت های پویا می تواند اغلب تغییر کند، دانستن اینکه دقیقا کجا باید کد گوگل آنالیتیکس را نصب کنید ممکن است دشوار باشد. سخت باشد خوشبختانه، اکثر پلتفرم های پویا مانند وردپرس دارای افزونه هایی هستند که می توانند این کار را برای شما انجام دهند.
پس از نصب افزونه و وارد کردن شناسه پیگیری گوگل آنالیتیکس، کدهای لازم به صورت خودکار در سایت شما درج می شود. پس از آن، شما قادر خواهید بود مانند هر وب سایت دیگری بر ترافیک وب سایت نظارت داشته باشید.
دانلود: 5 تا از بهترین آنتی ویروس (رایگان) برای ویندوز
برخی از مکمل هایی که برای این منظور توصیه می شود عبارتند از:
بینش هیولا
کیت سایت گوگل
تجزیه و تحلیل - پنل GA
نیازهای خاص و ضروری Google Analytics را درک کنید
داشبورد گوگل آنالیتیکس دقیق ترین داده ها را نشان می دهد (در زیر عکس در متن اصلی آن نوشته شده است)
اگرچه این مفهوم بسیار ساده است. اما برای استفاده موثر از گوگل آنالیتیکس، باید شرایط خاص گوگل را بدانید. در اینجا برخی از اصطلاحات مهم تری که در کنسول تجزیه و تحلیل خود خواهید یافت آورده شده است:
شارژ کردن
از پیش؛ Attribution به عنوان ردیابی تعامل شناخته می شود. فرآیند انتقال اعتبار از یک مشتری به منبع یا شخص دیگر است. در برخی موارد، ممکن است مشخص باشد که اعتبار باید به کجا برسد.
ساده ترین راه برای فکر کردن در مورد تقسیم بندی این است که به این مثال نگاه کنید: تصور کنید که من یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کرده ام که در آن گل می فروشم و سه راه مختلف برای افراد دارم تا مغازه من را پیدا کنند:
از طریق جستجوی اولیه (افرادی که به دنبال "mag" هستند)، جستجوی پولی (افرادی که روی تبلیغات کلیک می کنند) و رسانه های اجتماعی (افرادی که پیوندها را به اشتراک می گذارند).
یک رویداد
رویداد تعاملی است که منجر به بازدید از صفحه یا مکالمه در Google Analytics می شود. به عنوان مثال: هنگامی که کاربر به /blog/ هدایت می شود و از صفحه اصلی بازدید می کند، یک رویداد در نظر گرفته می شود. رویداد دیگری با کلیک روی /blog/top-5-best-aloe-vera-products/ اتفاق افتاد.
تعریف رسمی رویداد به شرح زیر است: "تعامل قابل اندازه گیری کاربر با نرم افزار شما."
رویدادها برای گزارش‌دهی و تکالیف عمومی استفاده می‌شوند. اما می توان از آنها برای اهدافی مانند ردیابی فروشگاه آنلاین استفاده کرد. بنابراین مهم است که بدانید آنها در Google Analytics 4 (GA4) چگونه کار می کنند.
جلسات درگیر / جلسات درگیر برای هر کاربر
نرخ تعامل معیار جدیدی است که توسط GA4 معرفی شده است. این تعداد جلسات (Sessions) است که کاربر حداقل یک ثانیه را در یک صفحه سپری کرده است. این مقیاس به شما ایده ای از مدت زمانی که مردم در صفحه شما می گذرانند می دهد و به شما کمک می کند تا بفهمید چه نوع محتوایی برای مخاطبان شما بهتر است و آیا مشکلی در تجربه کاربری در سایت شما وجود دارد یا خیر.
نرخ تعامل لزوماً با میانگین طول جلسه یکسان نیست، که همچنین معیار بسیار مهمی برای اندازه گیری تعامل است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان