انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نحوه تعویض و بهره برداری دیزل ژنراتور

نحوه تعویض و بهره برداری دیزل ژنراتور

#1
برای اطمینان از عملکرد رضایت بخش دیزل ژنراتورها، نصب ژنراتور باید از دستورالعمل های نصب استاندارد سازنده پیروی کند. هنگام نصب، راه اندازی و بهره برداری از دیزل ژنراتورها، رعایت اقدامات ایمنی مربوطه باید در نظر گرفته شود. تجهیزات دیزل ژنراتور می توانند برای مدت زمان طولانی کار کنند و بنابراین نیاز به تعمیر و نگهداری پیشگیرانه دارند. بنابراین تمام افرادی که از دیزل ژنراتور استفاده می کنند باید اطلاعات کافی در مورد عملکرد و ایمنی آن داشته باشند.
برای نصب تجهیزات در مکان باز یا بسته، سیستم تهویه مناسب برای دریافت هوا و اگزوز ضروری است، زیرا دود اگزوز و گرمای موتور در هوا برای کارگران خطرناک است. دریچه ها برای همه دیزل ژنراتورهای نصب شده در داخل خانه باید از طریق برای بهبود عملکرد دیزل ژنراتور باید چه کار کنیم کانال هایی باشد که مطابق با کدها، استانداردها یا سایر الزامات نشتی نداشته باشند.
هنگام جابجایی دیزل ژنراتور از اتصالات قلاب به دسته های موتور یا دسته های بالابر استفاده نکنید و از نقاط بالابر مخصوصی که روی شاسی یا سایبان دستگاه قرار دارند استفاده کنید. از وضعیت مناسب جرثقیل یا تجهیزات کمکی و ظرفیت مناسب برای تحمل وزن دیزل ژنراتور اطمینان حاصل کنید. قبل از استفاده از دیزل ژنراتور سیار، تمامی کدها، استانداردها، سایر مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی را بخوانید. از رانندگی با دیزل ژنراتور متحرک خودداری کنید. به پرسنل اجازه ندهید روی میله های جرثقیل بایستند یا بالا بروند. هنگام نصب دستگاه باید فاصله صحیح دستگاه از هر طرف تا دیوار مجاور رعایت شود.
بار وارد شده بر روی تجهیزات دیزل ژنراتور باید برابر با توان تجهیزات باشد و از بار اضافی روی تجهیزات دیزل ژنراتور به شدت اجتناب شود.
دسترسی ساده و آسان به تمام قسمت های دیزل ژنراتور باید دستورالعمل های ایمنی را رعایت کند.
سرویس، تعمیر و نگهداری انواع دیزل ژنراتور
سرویس، تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور به بازدید ماهانه از دیزل ژنراتورها توسط کارشناسان می گویند. دیزل ژنراتورها برای روشن نگه داشتن موتورهای دیزلی و جلوگیری از خرابی دیزل ژنراتور نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، در غیر این صورت ممکن است موتورهای دیزلی پس از مدت کوتاهی از کار بیفتند.
کار و نگهداری ژنراتور را ساده نگیرید زیرا در کار و نگهداری مشکلات زیادی از دیزل ژنراتور دیده ایم که مردم آن را مهم نمی دانند اما می دانستیم که فقط اگر دیزل ژنراتور کار می کرد. او برای چند ساعت قادر به کار نبود که موتورش از بین رفت.
پس سرنوشت ژنراتور خود را به خاطر صرف پول کمتر به خطر نیندازید. ما آماده آموزش یک مکانیک دیزل برای سرویس و نگهداری هستیم تا بتوانید خودتان این کار را انجام دهید.
تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور
مراحل تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور دستورالعمل‌های نگهداری پیشگیرانه دیزل ژنراتور، تولید برق بدون وقفه را تضمین می‌کند که بی‌ضرر و متناسب با تمام نیازهای مورد نظر است. در حالی که ما از دیزل ژنراتور استفاده می کنیم، سیستم اگزوز، سیستم سوخت، سیستم برق باتری DC و موتور باید به دقت برای هرگونه نشتی که ممکن است خطرآفرین باشد، کنترل شود.
سرویس و نگهداری سیستم روغن کاری دیزل ژنراتور:
همیشه دستورالعمل های تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور و قوانین ایمنی را برای انجام تعمیرات دنبال کنید. هر بار که موتور را خاموش می کنید روغن موتور باید چک شود و در صورت پایین بودن سطح روغن با همان کیفیت و مارک اضافه کنید تا سطح روغن تا حد امکان به علامت کامل روی گیج روغن نزدیک شود.
اگر سطح روغن کمتر از حد لازم باشد، بیش از حد گرم می شود و موتور می سوزد. (اینها نکاتی است که برای افراد باتجربه و با تجربه شناخته شده است.)
سیستم روغن دیزل ژنراتور (تعویض روغن) را بررسی کنید.
پس از 150-200 ساعت اول کارکرد دیزل ژنراتور، روغن موتور و فیلتر روغن موتور را همزمان تعویض کنید.
اگر از دیزل ژنراتور برای مصارف اضطراری استفاده می شود، فاصله تعویض روغن نباید بیش از 12 ماه باشد.
به روغن های سری VDS ولوو 3 هیچ افزودنی اضافه نکنید، این کار نه تنها باعث بهبود عملکرد و نگهداری موتورهای ولوو پنتا نمی شود، بلکه می تواند به آن و سایر دیزل ژنراتورها نیز آسیب برساند.
فقط از روغن و گریس توصیه شده توسط سازنده و شرکت آسان دانیال ژنراتور استفاده کنید.
توجه: به محض تعویض روغن موتور، فیلتر روغن موتور را تعویض کنید.
دستورالعمل بهره برداری و نگهداری سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور
• به طور دوره ای سطح مایع خنک کننده را در حین خاموش شدن چک کنید. پس از خنک شدن موتور، درپوش رادیاتور را بردارید و در صورت لزوم آب رادیاتور را به آن اضافه کنید تا سطح رادیاتور تقریباً 1/5 سانتی متر زیر بالای رادیاتور قرار گیرد. موتورهای دیزلی سنگین به ترکیبی از مواد افزودنی خنک کننده، ضد یخ و خنک کننده نیاز دارند.
• وجود موانع در قسمت بیرونی رادیاتور را بررسی کنید و از یک برس یا پارچه نرم استفاده کنید تا تمام رنگ یا مواد خارجی را با دقت پاک کنید تا به پوسته رادیاتور آسیب نرسانید. در صورت امکان، از جریان هوا یا آب کم فشار بر خلاف جریان هوای معمولی برای تمیز کردن بخاری استفاده کنید.
• هنگام تعویض مایع خنک کننده موتور دیزل ژنراتور، از همان نوعی که قبلاً توسط سازنده موتور پر شده بود استفاده کنید. مخلوط کردن انواع مایع خنک کننده به موتور آسیب می رساند.
• مخلوطی از 40% ضد یخ و 60% آب خالص موتور را از خطر یخ زدگی تا دمای 25 درجه سانتی گراد محافظت می کند. مخلوط کردن بیش از 50 درصد ضد یخ با آب باعث کاهش اثر خنک کننده و افزایش دمای موتور دیزل ژنراتور می شود.
• ضد یخ و آب تمیز را در یک ظرف پلاستیکی جداگانه مخلوط کنید و سپس رادیاتور دیزل ژنراتور را با آن پر کنید.
• هنگام پر کردن رادیاتور دیزل ژنراتور، آن را به آرامی پر کنید تا هوا از سیستم خارج شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان