انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کانوپی دیزل ژنراتور

کانوپی دیزل ژنراتور

#1
سقف در لغت به معنای سقف است و سقف دیزل ژنراتور ظرفی است که معمولاً فلزی است که روی بدنه دیزل ژنراتور قرار می گیرد. این ظرف باید به طور خاص برای هر مجموعه طراحی و ساخته شود، زیرا شرایط غیر استاندارد موتور مانند جریان هوای ورودی و خروجی می تواند به موتور یا ژنراتور آسیب برساند. کاهش آلودگی (2)، می تواند در برابر عوامل خارجی محافظت کند.
دیزل ژنراتورها به دلیل صدای بلندی که در حین کار دارند به عنوان منبع آلودگی صوتی به حساب می آیند و تاثیر منفی بر سلامت انسان می گذارند و شایع ترین عوارض آلودگی صوتی کم شنوایی، رژیم غذایی، ضربان قلب بالا و بسیاری از بیماری های دیگر است. دیزل ژنراتور سایلنت چیست و تأثیر کانوپی دیزل ژنراتور بر آن که مورد توجه محققان و کارشناسان است و متن وزارت بهداشت در این زمینه گواه بر اهمیت این موضوع است.
1: منطقه امن
در این مناطق حد عایق صدا کمتر از 70 دسی بل است.
2- منطقه بهداشتی
در این مناطق، صدا در محدوده 80-70 دسی بل است.
3- منطقه هشدار
در این مناطق صدا در محدوده 90-85 دسی بل است.
4- منطقه خطر
سطح سر و صدا در این مناطق بالای 90 دسی بل است، سطحی که توسط همه نهادهای بین المللی خطرناک تلقی می شود.
معمولاً دیزل ژنراتورها در دسته چهارم طبقه بندی می شوند و تنها راه حل موجود و فنی کاهش شدت صدای موتورهای دیزلی رساندن آن به حد هشدار و یا حتی حد بهداشتی نصب است و وظیفه خود دانسته است که یکی از پیشگامان این صنعت با ساخت کانکس یا محفظه عایق صدا بر اساس علم روز و استانداردهای جهانی است.
طراحی و هماهنگی:
کانوپی دیزل ژنراتور
مزایای حفاظت در برابر صاعقه دیزل:
صدای دیزل را تا 75 دسی بل (دسی بل) در فاصله یک متری دستگاه کاهش دهید:
یکی از مهمترین کاربردهای فنرها کاهش صدای دیزل ژنراتورها می باشد که حداقل میزان شنوایی برای انسان (حد شنوایی) صفر دسی بل و حداکثر 120 دسی بل می باشد. کمتر از صفر دسی بل قابل شنیدن نیست و بیش از 120 دسی بل می تواند آزاردهنده، دردناک و در نهایت مضر باشد.منشا گوش درد 120-130 دسی بل است اما آسیب به اعصاب شنوایی از 85 دسی بل شروع می شود.
امکان باز و بسته شدن تمام اتاق ها در صورت نیاز (مژولاریت):
این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی هر زمان که نیاز داشتند دیزل ژنراتور را جدا کنند.
استفاده از قلاب فولادی برای حمل و نقل با توجه به مرکز ثقل:
در این مرحله باید به خالی یا پر بودن باک شاسی و همچنین وزن روغن موتور توجه کنید.
استفاده از رنگ الکترونیکی ضد خش برای پوشاندن سوراخ و شاسی:
یکی از عواملی که باعث افزایش طول عمر مفید آبنما می شود استفاده از رنگ الکترواستاتیک می باشد که علاوه بر سیگنال بسیار خوب و زیبایی سطح مورد نظر می توانیم با صرفه جویی در مصرف مواد، کمترین خطر را برای اپراتور هنگام پاشش رنگ داشته باشیم. . همچنین توجه داشته باشید که کشیده شود تا به محیط زیست آسیبی نرسد و غیره.
استفاده از روش های ورودی و خروجی هوا و استفاده از پانچ CNC:
قسمتی از مجرای هوا برای تامین هوای مورد نیاز موتور دیزل متفاوت است و بستگی به محل نصب دستگاه و قدرت موتور دیزل دارد. آتش داغ و مخرب است.
با استفاده از عایق صوتی و حرارتی الاستومری ساده و شانه تخم مرغی:
یکی دیگر از عواملی که در کاهش میزان صدای سایبان ها موثر است، استفاده از عایق های صوتی و حرارتی است که علاوه بر آکوستیک و جذب صدا، میزان خطرات حرارتی را در قسمت های مختلف سیستم کاهش می دهد.
سایبان را بدون خارج کردن دیزل ژنراتور از مدار در محل مورد نظر نصب کنید:
در مواردی که شرایط حمل دیزل ژنراتور برای ساخت گنبد مساعد نباشد و یا امکان قطع برق وجود نداشته باشد، متخصصین راداسا دیزل در محل حاضر می شوند، اقدام به اندازه گیری و طراحی و شروع ساخت و مونتاژ می کنند. گنبد در کمترین زمان ممکن
با استفاده از دکمه توقف اضطراری:
یک کلید قطع در بدنه کانوپی تعبیه شده است تا در مواقع اضطراری در کمترین زمان ممکن دیزل ژنراتور از مدار قطع شود.
دیزل ژنراتور را خاموش کنید
استفاده از صدا خفه کن اگزوز، عایق سیستم اگزوز و ضربه گیر انعطاف پذیر:
اسپیکر تاثیر زیادی روی صدا دارد داخل آن تعدادی لوله ساده با سوراخ هایی در داخل آنها وجود دارد که این لوله ها و اتاقک ها مانند یک ساز موسیقی چیده شده اند. پوشش بیرونی صدا خفه کن علاوه بر استفاده از اگزوز صدا خفه کن تاثیر بسزایی در کاهش سطح صدا، انتقال از موتور به لوله دارد و از خروج لوله های انتقال جلوگیری می کند. شکستن و ترک خوردن
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان