انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آلت کوین چیست؟ همه چیز درمورد آلت کوین ها!

آلت کوین چیست؟ همه چیز درمورد آلت کوین ها!

#1
آلت کوین ها همه چیزهایی را که بیت کوین نیستند پوشش می دهند، اما وسوسه نشوید که همه آنها را یکجا جمع کنید.
 
آلت کوین ها چیست؟
Altcoin به هر ارز دیجیتالی اطلاق می شود که بیت کوین نیست، به این معنی که تعداد زیادی از آنها وجود دارد: طبق CoinGecko بیش از 13000. از آنجایی که بیت کوین در حال حاضر حدود 40 درصد از کل سرمایه بازار کریپتو را تشکیل می دهد، این بدان معناست که بیش از نیمی از ارزش بازار کریپتوها به آلت کوین ها است.
 
اما همه آلتکوین ها یکسان ایجاد نمی شوند. برخی از آنها یک پنی ارزش دارند در حالی که برخی دیگر صدها دلار در هر سکه ارزش دارند. برخی از آنها کاربردهای طولانی مدت امیدوارکننده ای دارند، برخی دیگر به صورت فلش در تابه هستند. بسیاری به دنبال موفقیت های بیت کوین هستند، برخی دیگر ادعا می کنند که مشکلات آن را حل می کنند.
 
همه اینها یک جهان وسیع و پرخطر از آلت کوین ها را ایجاد می کند. در اینجا نحوه درک آن است. برای اینکه بتوانید بهترین آلت کوین ها را شناسایی کنید، بهترین راه شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد است!
 
آشنایی با آلت کوین ها و نحوه عملکرد آنها
برای درک آلت‌کوین‌ها، ابتدا درک درستی از بیت کوین داشته باشید (در مورد بیت کوین برای مبتدیان بخوانید). همچنین دانستن اصول اولیه فناوری بلاک چین که همه ارزهای دیجیتال بر روی آن کار می کنند مفید است.
 
آلت کوین ها همان فرض بیت کوین را دارند: از بلاک چین به عنوان یک دفتر کل عمومی توزیع شده فاسد ناپذیر استفاده کنید که تنها در صورت توافق بر مشروع بودن تراکنش، اجازه می دهد و تراکنش را ثبت می کند. اما بسیاری از آلت‌کوین‌ها این فرض را پذیرفته‌اند و یا از آن برای دستیابی به اهداف مختلف استفاده کرده‌اند یا به دنبال بهبود نقص درک شده بیت‌کوین بوده‌اند.
 
به عنوان مثال، لایت کوین به عنوان یک شبیه سازی از کد منبع بلاک چین بیت کوین شروع شد، اما شامل تغییراتی برای سرعت بخشیدن به زمان تراکنش و بهبود کارایی ذخیره سازی بود. هدف لایت کوین مانند بیت کوین است که یک ارز اینترنتی همتا به همتا باشد، اما بنیانگذار آن به دنبال بهبود نحوه مدیریت بیت کوین با این کار بود.
 
از سوی دیگر، اتریوم فرصتی را در فناوری بلاک چین بیت کوین دید که فراتر از ثبت تراکنش های مالی است. بلاک چین اتریوم نیز توافقاتی را در قالب قراردادهای هوشمند ثبت می کند. طرفداران اتریوم می گویند این قراردادهای هوشمند - برنامه های رایانه ای که به طور خودکار توافق نامه را در صورت برآورده شدن شرایط خاص اجرا می کنند - می تواند صنایعی را که در حال حاضر به واسطه های گران قیمتی مانند بیمه، بانک و مدیریت کپی رایت متکی هستند، خراب کند.
 
انواع آلت کوین
علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، آلت‌کوین‌های دیگری ظاهر شده‌اند که وعده می‌دهند حتی سریع‌تر، غیرمتمرکزتر، مقیاس‌پذیرتر، امن‌تر یا ترکیبی از همه این اصول اولیه ارزهای دیجیتال هستند. نتیجه یک اکوسیستم سرگیجه‌آور از آلت‌کوین‌ها است که طبقه‌بندی آن دشوار است اما تقریباً می‌توان آن را به چهار گروه تقسیم کرد:
 
·       صاحب ارزهای رمزنگاری شده
·       توکن ها
·       سکه های پایدار
·       چنگال.
 
صاحب ارزهای رمزنگاری شده
رمزارزهای بومی سکه هایی هستند که در ابتدا برای کار بر روی یک شبکه بلاک چین خاص ایجاد شده اند. بیت کوین یک سکه بومی است (می بینید که سکه بومی، ارز، ارز دیجیتال و توکن به جای یکدیگر استفاده می شوند؛ این بخش «بومی» است که در اینجا مهم است) زیرا این ارز است که در بلاک چین بیت کوین استفاده می شود.
 
اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، سکه اصلی شبکه اتریوم است. برای اجرای برنامه هایی مانند قراردادهای هوشمند در شبکه اتریوم، باید هزینه تراکنش اتریوم را پرداخت کنید.
 
بایننس کوین (BNB) که در حال حاضر چهارمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است، یک سکه بومی دیگر است زیرا ارز مورد استفاده در زنجیره بایننس است. بایننس در حال حاضر بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است و کاربران آن می توانند از داشتن BNB سود زیادی ببرند. به عنوان مثال، کارمزدهای معاملاتی در صورت پرداخت با BNB 25 درصد کاهش می یابد و مقادیر کمی از ارزهای رمزنگاری شده که در غیر این صورت غیرقابل معامله بودند را می توان جمع آوری کرد و به BNB تبدیل کرد.
 
توکن ها
توکن واحدی از ارزش است که روی یک بلاکچین موجود اجرا می شود و می تواند برای اهداف خاصی در آن محیط استفاده شود. استفاده از ژتون‌ها مانند بازدید از یک مدرسه قدیمی است: دلارهای آمریکا را با ژتون‌هایی که فقط در این بازی‌های ویدیویی پذیرفته می‌شوند مبادله می‌کنید.
 
به عنوان مثال، Chainlink بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و توسعه دهندگان می توانند از آن برای تبدیل داده های واقعی به قالبی مناسب برای بلاک چین استفاده کنند که می تواند توسط قراردادهای هوشمند خوانده شود و بالعکس. LINK توکنی است که برای پرداخت خدمات Chainlink استفاده می شود. بنابراین، اگر سرمایه‌گذار معتقد باشد که تقاضا برای خدمات مبتنی بر قراردادهای هوشمند رشد خواهد کرد، می‌تواند LINK را خریداری کند. هرچه فناوری Chainlink بیشتر استفاده شود، تقاضا برای LINK بیشتر می شود که می تواند ارزش آن را افزایش دهد.
 
مثال دیگر پلتفرم Uniswap است، یک صرافی غیرمتمرکز که بر روی سیستم اتریوم ساخته شده است. صرافی های متمرکز (مانند بازار سهام یا Binance.USA) نیاز به واریز به حساب یا کیف پول متصل به به بورس منتقل شد. با این حال، یک صرافی غیرمتمرکز امکان تجارت مستقیم همتا به همتا را از یک کیف پول شخصی به کیف پول دیگر می دهد. UNI رمز مبادله Uniswap است و به اصطلاح یک توکن "حکومتی" است - دارندگان UNI می توانند در مورد پیشنهادهایی رای دهند که نحوه عملکرد Uniswap را تعیین می کند، مشابه اینکه سهامداران سنتی در حاکمیت شرکتی چه نظری دارند.
 
استیبل کوین ها
استیبل کوین ها به گونه ای طراحی شده اند که مزایای ارزهای دیجیتال و توکن ها را بدون نوسان قیمت ارائه دهند. آنها با پیوند دادن ارزش خود به ارز موجود، یک به یک به این امر دست می یابند. تتر، بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار، به دلار آمریکا متصل است. یک تتر همیشه برابر با یک دلار آمریکا خواهد بود.
 
شما هیچ سودی از افزایش قیمت استیبل کوین نخواهید داشت، اما تعداد زیادی اپلیکیشن سکه وجود دارند که لحظه به لحظه ارزششان افزایش یا کاهش نمی یابد. برای برخی، استیبل کوین‌ها راهی برای ذخیره وجوه در یک صرافی رمزنگاری و تبدیل آن‌ها به یک ارز دیجیتال دیگر به جای تبدیل از دلار ارائه می‌کنند. دیگران می توانند از استیبل کوین ها برای ارسال و دریافت آسان وجوه در سراسر جهان استفاده کنند.
 
اما شاید امروزه محبوب ترین کاربرد آنها در امور مالی غیرمتمرکز یا DeFi باشد. اساساً، پلتفرم‌های DeFi به کاربران این امکان را می‌دهند که بدون نیاز به واسطه‌ای مانند بانک، استیبل کوین‌ها را به دیگران قرض دهند و در ازای آن سود دریافت کنند. علاوه بر این، برخی از پلتفرم‌ها با ارائه توکن‌هایی مانند توکن‌های حاکمیتی که در بالا توضیح داده شد، علاوه بر علاقه‌ای که دریافت می‌کنند، به کاربران انگیزه می‌دهند.
 
بسیاری از صرافی ها این فرآیند را بسیار ساده کرده اند. به عنوان مثال، Coinbase در حال حاضر به شما امکان می دهد دلار آمریکا را به صورت رایگان به استیبل کوین USDC (USDC) تبدیل کنید، پس از آن شروع به درآمد 0.15٪ در سال می کند. (لطفا توجه داشته باشید که این نرخ ممکن است تغییر کند.)
 
چنگال
در زنجیره بلاک رمزارز، گروه‌هایی از تراکنش‌های ثبت‌شده (یک دفتر کل عمومی) در بلوک‌هایی سازمان‌دهی می‌شوند و هر بلوک با استفاده از رمزنگاری پیچیده به بلوک بعدی متصل می‌شود. برای اینکه یک بلوک جدید به یک زنجیره موجود اضافه شود، تمام تراکنش‌های قبلی در تمام بلوک‌های قبلی نیز باید تأیید شوند و باید اجماع وجود داشته باشد که زنجیره درست است.
 
این اجماع برای فهرست تراکنش ها و همچنین برای قوانین حاکم بر شبکه بلاک چین ضروری است. و هنگامی که گروه تصمیم می گیرد که می خواهند قوانین را تغییر دهند، می توانند شکاف در زنجیره را تأیید کنند. این یک چنگال است یک زنجیره جدید ظاهر می شود که آماده شروع ثبت تراکنش ها بر اساس قوانین جدید مورد توافق کسانی است که تصمیم به آزمایش فورک دارند. در همین حال، تین دیگر چنگال به طور عادی به کار خود ادامه می دهد.
 
فورک ها می توانند بارها و بارها اتفاق بیفتند و دائماً پروتکل ها و ارزهای دیجیتال جدید ایجاد کنند. بیت کوین کش فورکی از بلاک چین اصلی بیت کوین است در حالی که اتریوم کلاسیک فورکی از سیستم اتریوم است. Dogecoin یک فورک از Luckycoin است که فورک Litecoin بود که فورک بیت کوین بود.
 
بنابراین، به‌عنوان یک سرمایه‌گذار، اگر ایده‌ها، قوانین و تغییرات موجود در فورک یک بلاک چین موجود را دوست دارید، می‌توانید ارز آن فورک را خریداری کنید به این امید که ارزش آن افزایش یابد.
 
آلت کوین در مقابل بیت کوین
چند چیز وجود دارد که آلت کوین ها را از بیت کوین متمایز می کند، اما واضح ترین آنها این است که بیت کوین بسیار قدیمی تر است و همانطور که قبلا ذکر شد، سهم بزرگی از بازار کریپتو را تشکیل می دهد. این همچنین به این معنی است که بیت کوین سابقه طولانی تری دارد که می تواند برای سرمایه گذاران بلندمدت در مقایسه با آلت کوین ها جذاب باشد که می توانند به عنوان سرمایه گذاری های پرخطر تلقی شوند. با این حال، از آنجایی که آلت‌کوین‌ها قصد دارند از بیت‌کوین پیشرفته‌تر باشند، ممکن است برای برخی گزینه ترجیحی باشد.
 
قبل از خرید آلت کوین چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟
قبل از غواصی در هر آلتکوین، زمانی را اختصاص دهید تا با آنچه سازمان پشت آن تلاش می کند به آن دست یابد، آشنا شوید. از خودت بپرس:
 
·       آیا آلت کوین راهی قابل قبول برای بهبود بیت کوین به نظر می رسد؟
·       اگر توکن است، آیا کاربرد واقعی دارد؟
·       اگر یک استیبل کوین است، چگونه می خواهید از آن استفاده کنید؟
·       اگر چنگال است چرا ایجاد شده است و آیا با این تصمیم موافقید؟
 
به خاطر داشته باشید که این یک بازار در حال ظهور است که در آن تغییر و تحول اجتناب ناپذیر است. برخی از این پروژه‌ها با شکست مواجه می‌شوند - در حال حاضر قبرستانی از آلتکوین‌های مرده وجود دارد - و برخی موفق خواهند شد.
 
به همین دلیل است که متخصصان مالی اغلب آلت‌کوین‌ها را در ستون «سرمایه‌گذاری‌های جایگزین» قرار می‌دهند: این کاری است که اگر از قبل یک سبد سرمایه‌گذاری سالم و متنوع دارید، می‌توانید انجام دهید.

منبع
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان