انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خرید ژنراتور گازی چه مزایا و معایبی دارد؟

خرید ژنراتور گازی چه مزایا و معایبی دارد؟

#1
در مقایسه با گازوئیل که در تمام مناطق ایران نسبتاً آسان در دسترس است، آلایندگی کمتری دارد و بیشتر در دسترس است، سوخت گاز ممکن است انتخاب خوبی برای اکثر مشتریان باشد. بقیه این مقاله به برخی از مزایا و مواردی که هنگام انتخاب باید در نظر گرفته شود، پرداخته می شود.
چرا باید ژنراتور گاز بخریم؟
سوخت ارزان و تمیز
وقتی صحبت از قیمت سوخت می شود، گاز را می توان گزینه ارزان تر و مقرون به صرفه تری در نظر گرفت. همچنین این نوع سوخت نسبت به سایر سوخت های فسیلی تمیزتر و آلودگی کمتری دارد.
نیازی به نگهداری و حمل مخازن نیست
مزیت دیگر سوخت گاز برای ژنراتورها این است که برای خرید دیزل ژنراتور گازی و نکات مهم دیزل ژنراتور گازی ذخیره سوخت نیازی به مخازن بزرگ ندارد. به دلیل انتقال مستقیم گاز از طریق لوله های زیرزمینی نیازی به مخزن نخواهیم داشت.
همچنین خرید گازوئیل و حمل و نقل آن می تواند در درازمدت هزینه بر باشد، اما در انتخاب نوع ژنراتور گازی این مشکلی ایجاد نمی کند.
راندمان و نگهداری کم
واقعیت این است که ژنراتورهای گازی نسبت به ژنراتورهای دیزلی به تعمیر و نگهداری بسیار کمتری نیاز دارند. به عنوان مثال، در حالی که فیلتر بنزین در دیزل ژنراتور باید هر 120 ساعت یکبار تعویض شود، در ژنراتور گازسوز به مدت 45 روز نیازی به تعویض فیلتر ندارید.
چرا نباید ژنراتور گاز انتخاب کنیم؟
یک ژنراتور گازی سه ویژگی و یک مزیت بزرگ نسبت به دیزل ژنراتور دارد، اما در برخی موارد ممکن است بهترین انتخاب برای ما نباشد. این خطاها عبارتند از:
هزینه نصب بالاتر با ژنراتور گاز
ژنراتورهای گازی هزینه نصب بالایی دارند و این به دلیل تقاضای گاز طبیعی در نزدیکی ژنراتورها است. با این حال، به یک شرکت گاز اختصاصی نیز نیاز خواهید داشت که هزینه اولیه بالاتری دارد همه چیز کافی است
هزینه ژنراتورهای گازی بیشتر از انواع دیزلی است.
اگر بخواهیم قیمت یک واحد از یک مدل خاص و یک توان را با هم مقایسه کنیم، در شرایط یکسان، قیمت یک واحد گازی 40 درصد بیشتر از قیمت یک واحد گازوئیل است.
در زیر به نقاط قوت و ضعف دیزل ژنراتورها می پردازیم.
مزایا و معایب خرید دیزل ژنراتور چیست؟
ژنراتور
دیزل یک ژنراتور الکتریکی است که از سوخت دیزل استفاده می کند.
در اینجا ابتدا به شرح مزایای این نوع سوخت می پردازیم. در ادامه به معایبی می پردازیم که ممکن است انتخاب این نوع دستگاه را برای شما نامناسب کند.
قیمت پایین تر نسبت به نوع گاز
قیمت خرید دیزل ژنراتور 40 درصد کمتر از نوع گازسوز است. به طور کلی، یک قانون کلی وجود دارد که دیزل ژنراتورها هزینه خرید کمتری دارند اما هزینه تعمیر و نگهداری در دراز مدت بالاتر است.
نصب آسان و هزینه بسیار کم
نصب دیزل ژنراتور آسان است! تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند سیم را وصل کنید و برای شروع روی دکمه شروع کلیک کنید.
تاب آوری در برابر بلایای طبیعی (سیل، خط کشی و غیره).
به دلیل ماهیت برخی از مکان هایی که منبع تغذیه در آنها بسیار بحرانی است (مانند بیمارستان ها یا مراکز داده بانکی و غیره) سوخت گاز امکان پذیر نیست. بنابراین بهتر است در این مکان ها از دیزل ژنراتور استفاده شود.
حال اگر بخواهیم به معایب دیزل ژنراتورها بپردازیم، نکات زیر را در نظر داشته باشید:
خدمات و نگهداری بیشتر دیزل ژنراتور
با همه مزایا و هزینه اولیه پایین دستگاه، بزرگترین مشکل دیزل ژنراتورها مشکلات نگهداری آنهاست.
مشکلات تامین گازوئیل
اگرچه امکان ثبت نام در سامانه سدف و درخواست سهمیه گازوئیل با قیمت یارانه ای برای اشخاص حقیقی و حقوقی که مجوزهای لازم را دارند، از زمان کمپین تا زمان صدور سهمیه، می بایست سوخت را از بازار آزاد به آدرس قیمت هر لیتر 2 هزار تومان کسر می کنید .
قیمت سوخت داخلی برای تولید برق از سوخت گازوئیل و گاز طبیعی در نیروگاه ها و تاسیسات صنعتی و استفاده بلاعوض
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان