انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انواع سیستم های گرمایش تابشی

انواع سیستم های گرمایش تابشی

#1
در اکثر تجهیزات معمولی، گرما از طریق انتقال حرارت همرفتی تامین می شود. در این روش ابتدا هوای محیط گرم شده و سپس هوای گرم شده در محیط به گردش در می آید.
انواع سیستم های گرمایش تابشی
اما در سال های اخیر یک گزینه کارآمد هیتر تابشی برای فضاها و سالن های بزرگ جایگزین انتقال حرارت شده است. که با استفاده از گرمای تابشی کار می کند سیستم های گرمایش تابشی یا بخاری های تابشی بر روی یک طبقه نصب می شوند و کف را گرم کرده و با امواج مادون قرمز به سمت کف هدایت می کنند.
با چیدمان بخاری تابشی، گرمایش دیواری یا از کف گرم می شود و این امر گرمایش بهینه فضای داخلی را تضمین می کند.
با این شغل "دلار" پول در بیاورید و ماشین مورد علاقه خود را بخرید! وقتشه!
با این شغل "دلار" درآمد کسب کنید و ماشین مورد علاقه خود را بخرید! وقتشه!
ویژگی های یک سیستم گرمایش خوب چیست؟
یک سیستم گرمایش ایده آل باید دارای ویژگی های زیر باشد:
استفاده از سوخت موجود و ارزان
توزیع یکنواخت گرما و سطح انرژی بالا
عدم آلودگی محیط زیست با گازهای خارج شده از سوختن سوخت
مجهز به سیستم کنترل خاموش و روشن خودکار
تنظیم خودکار دمای محیط
کار با آن ایمن و آسان است
فضای زیادی نیاز ندارد و فضای تولید را اشغال نمی کند
انواع سیستم های گرمایش تابشی
سیستم های گرمایش تابشی الکتریکی
سیستم های تابشی با بسیاری از حامل های انرژی کار می کنند. برخی از سیستم های گرمایشی با برق کار می کنند، بنابراین به عنوان بخاری تابشی الکتریکی نیز شناخته می شوند.
بخاری های برقی تابشی با المان های تابشی طراحی شده اند و یکی از بهترین گزینه ها برای گرمایش فضاهای بیرونی، محیط های مسکونی و ویلایی می باشند. بخاری برقی تابشی را می توان در ظرفیت های مختلف ساخت.
استفاده از این نوع فرها برقی است بنابراین نیازی به استفاده از دودکش نیست. برای استفاده از بخاری تابشی برقی فقط به برق خانگی تک فاز نیاز دارد. میزان آلودگی در کوره های تشعشع بسیار کم و ناچیز است.
احساس طبیعی گرما هنگام استفاده از بخاری های برقی تابشی محسوس است و معمولا طراحی زیبایی دارد. بخاری های برقی تابشی مادون قرمز با تکنولوژی منحصر به فردی تولید می شوند. استفاده از آلیاژهای خاص آلومینیوم در برخی از بخاری های تابشی برقی باعث تسریع انتقال حرارت به اجسام و افراد پس از روشن شدن دستگاه می شود.
بخاری تابشی یک سیستم گرمایشی است که مبتنی بر گرمایش تابشی است. طراحی سیستم های تابشی از طبیعت و خورشید الهام گرفته شده و با استفاده از انتقال حرارت تابشی گرما را به اجسام منتقل می کند. در طبیعت، امواج تابشی خورشید مسافت های طولانی را به سمت زمین طی می کنند و پس از برخورد با زمین به گرما تبدیل می شوند. نکته مهم در مورد انتقال حرارت تابشی این است که این امواج توسط هوا جذب نمی شوند و تنها پس از برخورد با جسم انرژی خود را آزاد می کنند. بنابراین تلفات حرارتی در هیترهای تابشی برقی بسیار کم بوده و با مصرف انرژی کم، گرمایش بهینه و یکنواخت را فراهم می کند.
گرمایش گاز
این مدل از سیستم های گرمایش تابشی دارای گستره وسیع تری نسبت به سایر مدل ها می باشد. دستگاه گرمایش تابشی یکی از پرطرفدارترین مدل های گرمایش تابشی گازی است که در مدل های U شکل، خطی، تزئینی و سرامیکی تولید می شود.
نوع مدل دستگاه گرمایش
بخاری تابشی مدلی از دستگاه گرمایشی است که از مکانیزم تشعشع برای انتقال گرما استفاده می کند. این ابزار انواع مختلفی دارد که در این مقاله قصد داریم در مورد این ابزارها برای شما توضیح دهیم.
اجزای بخاری حرارتی تابشی
اکراه
قبل از اینکه انواع وسایل گرمایشی را به شما معرفی کنیم، بهتر است برای درک بهتر این مدل ها با اجزای مختلف این دستگاه آشنا شوید.
لوله آتش خوار
دودکش قسمتی است که گاز شهری در آن سوزانده شده و دمای بالای 450 درجه سانتیگراد تولید می کند. این لوله ها از انواع فولاد و فولاد ضد زنگ با روکش آلومینیوم یا تیتانیوم ساخته می شوند. طول لوله ها در دستگاه های مختلف متفاوت است و می تواند از 3 تا 8 متر متغیر باشد.
نمایشگاه
گرمای تولید شده در لوله شعله به کمک این بازتابنده ها به محیط تابش می شود و اجسام اطراف را گرم می کند.
جنس این ورق های بازتابنده بزرگتر از آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ است. در نصب این رفلکتورها باید به نکات مهم توجه کرد تا در صورت انبساط طولی مشکلی در طراحی و عملکرد دستگاه ایجاد نشود.
فن مکنده
انرژی تابشی با کمک یک راهنما به سمت پایین هدایت می شود و گرمای لازم را فراهم می کند. هوای مکش همچنین فشار لازم را در قسمت جلوی لوله برای فشار دادن محصولات احتراق به انتهای لوله فراهم می کند. امروزه طرح های مختلفی از سقف های با دمای بالا بسته به نوع ساختمان، تعداد مشعل ها، محل قرارگیری کانال ها و محل قرارگیری فن طراحی و اجرا می شود.
بخاری لوله گاز U شکل تابشی
بخاری های گازی تابشی لوله ای U شکل دارای یک مشعل در یک سر لوله و یک فن ورودی در سمت دیگر هستند. گرمای مشعل باعث افزایش دما می شود و لوله به نقطه تابش می رسد. این لوله ها گرما را به شکل امواج مادون قرمز ساطع می کنند. بخاری های تابشی لوله ای در مدل ها و ظرفیت های حرارتی متنوعی تولید می شوند. کاربرد اصلی این عناصر گرمایشی در سالن ها و فضاهای بزرگ و همچنین در محیط های باز می باشد.
بخاری لوله ای خطی گازسوز
بخاری های تابشی خطی و U شکل از نظر عملکرد مشابه هستند و تفاوت آنها در شکل لوله است. بخاری های گازی گوگردی خطی عمدتاً در مرغداری ها و گلخانه ها استفاده می شود. گرمایش یکنواخت و ملایم مدل های تابشی خطی، گرمایش این سالن ها را به بهترین نحو ممکن می سازد. سیستم های گرمایش در گلخانه ها و مرغداری ها با استفاده از بخاری های تابشی راندمان تولید را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. کاهش بالای مصرف انرژی و یکنواختی دما در محوطه سالن از جمله دستاوردهای این سیستم های گرمایشی است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان