انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ایجاد عزت نفس و تقویت آن:

ایجاد عزت نفس و تقویت آن:

#1
طبق مطالعات مشاوره به صورت غیر حضوری عزت نفس یعنی احساس ارزشمندی، مفید بودن و عزت نفس هر فرد حاصل افکار، احساسات و عواطف و تجربیاتی است که در طول زندگی او شکل می گیرد و بیا کننده میزان تایید پذیرش و ارزشمندی است که فرد نسبت به خود یا خویشتن احساس می کند. افزایش اعتماد به نفس باعث می شود که فرد خلاقیت، پیشرفت و استعداد های فردی را در خود پرورش دهد و رفتارهای اجتماعی و ارتباطی فرد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و در غلبه بر مشکلات کودکان را یاری می نماید.

رابطه مستقیمی بین عزت نفس کودکان با نحوه ارتباط دوستان، تحصیل و خانواده و ... .جود دارد. برخورد ملایم و منطقی با کودک، پرهیز از مقایسه، ابراز محبت، عجز نشان ندادن والدین در برابر مشکلات ، اجازه ابراز وجود دادن به کودک در خانه پذیرنده بودن و ... از جمله راهکارهای تقویت عزت نفس محسوب می شود. نوجوانانی که عزت نفس بالایی دارند رابطه بهتری با اطرافیانشان برقرار می کنند و پیشرفت تحصیلی داشته باشند. والدینی که به فرزند نوجوان خود امید می دهند و او را تحسین و تمجید می کنند و این نیاز را به خوبی در او ارضا می کنند می توانند در ایجاد و تقویت اعتماد به نفسش کمک کنند.

 فردی که عزت نفس بالایی دارد مستقل عمل می کند و احساس مسئولیت می کند و به دیگران کمک می کند و به پیشرفت های خودش افتخار می کند و هیجان ها و عواطف خود را ابراز می کند و مسائل و مشکلات را تحمل می کند. ولی فردی که عزت نفس پایینی دارد فردی متکی است و تصویر منفی از خودش دارد و احساس می کند که دیگران برای او ارزش قائل نیستند و احساس درماندگی در مقابل مسائل و مشکلات دارد. نمی تواند هیجان ها و عواطفش را نشان دهد و زود نا امید می شود. 



روانشناس  خوب کودک و نوجوان
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان