انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پروفيل چیست؟

پروفيل چیست؟

#1
پروفيل يک قطعه فولادي است و در ساختمان سازي جز مصالح پرکاربرد است. فولاد مورد نظر پروفيل از بازارهاي داخلي مانند فولاد مبارکه اصفهان و بازارهاي خارجي مانند آسياي ميانه، برزيل، اروپا و اروپاي شرقي تامين مي گردد. پروفيل PROFILE به معناي مقطع ثابت با طول زياد است اما در ساختمان سازي به تجهيزاتي اطلاق مي‌ شود که در ساخت و ساز انواع درب و پنجره، لوله يا نماي ساختمان از آن استفاده مي‌ شود.
انواع پروفيل از نظر شکل ظاهري
پروفيل ها به طور کلي به دو دسته پروفيل باز و بسته تقسيم مي شوند که اين تقسيم بندي براساس شکل ظاهري خود پروفيل‌ ها است.
پروفيل بسته
شکل ظاهري اين نوع پروفيل بسته است. از جمله پرکاربردترين پروفيل‌ هاي بسته مي‌توان به لوله، قوطي، پروفيل درب و پنجره، پروفيل يو پي وي سي، پروفيل درب هاي کرکره برقي و…اشاره کرد.
پروفيل باز
علت نام گذاري اين پروفيل شکل ظاهري آن است. انواع پروفيل باز شامل تسمه، تيرآهن، ميلگرد، نبشي، ناوداني، هاش، چهارپهلو و… مي‌ باشند.

[عکس: 61571619.jpg]

انواع پروفيل توليدي
پروفيل‌ ها به طور کلي در 4 نوع توليد مي‌ شوند که عبارتنذ از: پروفيل ساختماني، کامپوزيتي، آلومينيومي و گالوانيزه.
پروفيل ساختماني
اين نوع پروفيل‌ ها در بخش‌ هاي سبک ساختماني مانند تيرهاي تکيه گاه، سقف کاذب و ديگر بخش‌ هايي که کار سبک است، مورد استفاده قرار مي‌ گيرند. پروفيل‌ هاي ساختماني به 3 نوع پروفيل نورد گرم، پروفيل نورد سرد و پروفيل مرکب تقسيم مي‌ شوند.
پروفيل نورد گرم
اين نوع پروفيل از نورد گرم شمش‌ هاي فولادي ساخته شده و از نظر شکل ظاهري شبيه به قوطي است.
پروفيل نورد سرد
اين پروفيل به کمک شکل دهي ورقه‌ هاي فولادي توليد مي شود. ورقه‌ هاي فولادي را خم و پرس کرده، سپس به شکل ناوداني درست مي‌ کنند.
پروفيل مرکب
نوع سوم پروفيل‌ هاي ساختماني به پروفيل مرکب معروف است. اين پروفيل، ترکيبي از پروفيل سرد و گرم است. به اين صورت که براي درست کردن پروفيل مرکب، پروفيل سرد و گرم را به هم متصل مي‌ کنند.
پروفيل کامپوزيتي
پروفيل‌ هاي کامپوزيتي در صنعت و ساختمان سازي کاربرد دارد. از پروفيل کامپوزيتي در مکان‌ هايي که احتمال خوردگي بيشتر است، استفاده مي شود. زيرا پروفيل کامپوزيتي از خوردگي جلوگيري کرده و طول عمر سازه را در برابر ضربه‌ ها و ارتعاشات ناشي از زلزله و… افزايش مي‌ دهد.
پروفيل آلومينيومي
اين نوع پروفيل در دو نوع ساختماني و صنعتي توليد مي‌ شود.  بهترين انتخاب براي در و پنجره پروفيل آلومينيومي است. رنگ اين پروفيل به سبب جنس آلومينيومي که دارد، روشن است و به بهينه سازي انرژي و جلوگيري از هدر رفت آن در درب و پنجره‌ ها کمک مي‌ کند.
پروفيل گالوانيزه
از ديگر پروفيل‌ هايي که در بازار وجود دارد، پروفيل گالوانيزه است. اين نوع پروفيل در ساختمان سازي و صنعت به کار گرفته مي شود. پروفيل گالوانيزه در برابر فشار ارتفاع مقاوم است به همين دليل معمولا در سازه‌ هاي خيلي بلند استفاده ميگردد.
براي خريد انواع ميلگرد، تيرآهن، پروفيل، نيشي و ناوداني ميتوانيد به حضوري و آنلاين به فروشگاه آهن فروش مراجعه کنيد و محصولات را با بالاترين کيفيت و بهترين قيمت خريداري کنيد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان