انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
برخی از مزایای بخاری های سقفی

برخی از مزایای بخاری های سقفی

#1
سیستم های گرمایش تابشی که به عنوان دستگاه های گرمایش تابشی نیز شناخته می شوند، از جمله فناوری های پیشرفته امروزی هستند. سیستم های تابشی به دلیل مزایا و کاربردهای فراوانی که دارند می توانند برای گرمایش فضاهای داخلی و خارجی استفاده شوند. با توجه به استقبال گسترده صاحبان ساختمان های مسکونی و صنعتی، مبدل های حرارتی در اندازه ها و مدل های مختلف بخاری سقفی برای استفاده در شرایط محیطی و شرایط جغرافیایی مختلف طراحی، ساخته و تطبیق داده می شوند. در زیر برخی از مزایای بخاری سقفی را شرح می دهیم.
بخاری تابشی چیست؟
یکی از انواع سیستم های گرمایشی، سیستم های گرمایش تابشی هستند که مستقیماً در راستای افراد و اشیاء موجود در محیط قرار می گیرند و جاده را با اشعه مادون قرمز گرم می کنند. سیستم های تابشی بر خلاف همرفتی از طریق انتقال حرارت محیط را گرم کرده و به طور مستقیم و غیرمستقیم دمای محیط را افزایش می دهند.
مزایای بخاری های آب بندی شده
محل استفاده (مکان داخلی یا خارجی)، موقعیت جغرافیایی منطقه، میزان گرمایش مورد نیاز، ظرفیت گرمایشی دستگاه و... طول عمر و بهبود کارایی آنهاست. و عملکرد. برخی از مزایای هیت سینک عبارتند از:
جلوگیری از اتلاف انرژی و صرفه جویی در هزینه ها
از مزایای بخاری های تابشی می توان به صرفه جویی در مصرف سوخت (60 درصد مصرف گاز و 90 درصد مصرف برق) و هزینه کمتر انرژی اشاره کرد. این میزان صرفه جویی در انرژی از دست رفته به دلیل روش گرمایش رادیاتورهای حرارتی امکان پذیر است.
در بخاری های سقفی برخلاف روش کانوکشن، انرژی با گرم کردن هوا منتقل نمی شود. در نتیجه حرکت هوا و تولید گرما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در روش همرفتی یا سنتی انرژی گرمایی تولید شده در فضای باز با حرکت هوا از نقطه مورد نظر منتقل می شود و در محیط بسته بالا آمده و در آنجا توسط سقف جمع می شود و در صورت عایق نبودن از سقف خارج می شود. اتاق
هنگام استفاده از بخاری سقفی، گرما به کف و منطقه مورد نظر تابش می شود، در حالی که روش سنتی هوای گرم را در سقف اتاق جمع می کند.
رادیاتور حرارتی تمام نقطه مورد نظر را گرم می کند اما در سیستم سنتی نمی توان قسمت مرکزی سوله بزرگ را با ارتفاع زیاد گرم کرد و در نتیجه راندمان کار کاهش می یابد، مصرف سوخت و هزینه ها افزایش می یابد.
Y…
گرمایش سقف
بخاری سقفی
گرمایش موضعی محیط یکی از مزیت های بخاری سقفی است
یکی دیگر از مزایای بخاری های فضایی قابلیت گرمایش یک منطقه خاص است، این دستگاه ها را می توان به گونه ای تنظیم کرد که دمای مناسب برای هر منطقه را فراهم کند. بنابراین برای استفاده در گلخانه ها مناسب است. علاوه بر این، آنها فرصت سوزاندن تنها منطقه ای را که کار در آن انجام می شود فراهم می کند که باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش هزینه ها می شود.
استقلال هر دستگاه
بخاری های تابشی جدا از یکدیگر نصب می شوند. بنابراین در صورت بروز مشکل در یکی از سیستم ها، عملکرد دستگاه های دیگر تحت تأثیر قرار نمی گیرد.
گرمایش فوری
بر خلاف روش جابجایی تابش حرارتی و روش همرفت، هنگامی که دستگاه روشن می شود، محیط به سرعت گرم می شود و دمای یکنواخت در سراسر اتاق یا هر جایی که در نظر گرفته شده احساس می شود و راحتی را برای افراد فراهم می کند. بنابراین، قبل از شروع کار باید دستگاه را روشن کنید. آنها یا کار نمی کنند یا همیشه روشن هستند. در نتیجه اتلاف حرارتی ندارد و باعث مصرف سوخت یا هزینه بالایی نمی شود به خصوص در سالن ها و کارگاه های صنعتی.
امنیت بالا و امکان کنترل دما از طریق سنسورهای دما
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان