انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خودروهای هیبریدی چیست؟

خودروهای هیبریدی چیست؟

#1
خودروهای هیبریدی توسط جیکوب لوهنر و فردیناند پورشه در سال 1900 اختراع شدند. یک خودروی هیبریدی از یک موتور بنزینی سنتی و یک موتور الکتریکی به عنوان منبع انرژی استفاده می کند. ساده ترین تعریف خودروی هیبریدی این است که تلاقی بین یک خودروی بنزینی یا دیزلی و یک خودروی الکتریکی است. اما آنها خودروهای برقی محسوب نمی شوند، زیرا موتور بنزینی نیز دارند. خودروهای هیبریدی به دلیل مصرف بنزین کمتری نسبت به خودروهای استاندارد رایج شده‌ اند، که باعث می‌شود کارکرد آن‌ها ارزان‌ تر و برای محیط زیست بهتر باشد.
حالت کار را می توان در حین رانندگی تغییر داد، به این معنی که خودرو می تواند بین یک موتور گازی و یک موتور الکتریکی تغییر کند. گاهی اوقات، می تواند از هر دو برای افزایش عملکرد خودرو استفاده کند.
یک خودروی هیبریدی دارای یک بسته باتری دوگانه است که از یک بسته باتری معمولی 12 ولتی و یک بسته باتری ولتاژ بالا تشکیل شده است. معمولاً کاهش سرعت در خودروهای معمولی انرژی جنبشی را به گرما تبدیل می کند. با این حال، یک خودروی چهار چرخ هیبریدی از ترمز احیاکننده برای تبدیل انرژی جنبشی از دست رفته هنگام کاهش سرعت به نیروی الکتریکی استفاده می کند تا بسته باتری خود را دوباره پر کند.
اکنون که می دانید منظور از یک خودروی هیبریدی چیست، زمان آن رسیده است که عملکرد آن را با جزئیات درک کنید. با ام کو پارت فروشگاه قطعات کیا همراه باشید.

خودرو هیبریدی چگونه کار میکند؟
در زیر مروری کوتاه بر 5 مکانیسم برتر برای کمک به درک نحوه عملکرد یک خودروی هیبریدی آورده شده است.
  1. دور شدن از ایستگاه: این خودرو در ابتدا با کمک یک موتور الکتریکی حرکت می کند که از باتری هیبریدی برای نیرو استفاده می کند.

  2. کروز معمولی: هنگام حرکت با سرعت بالا، موتور الکتریکی و موتور بنزینی می توانند با هم یا به طور مستقل کار کنند.

  3. شتاب سنگین: در شتاب های سنگین و سرعت های بالا، نیرویی که در اختیار خودرو قرار می گیرد از موتور بنزینی تامین می شود.

  4. ترمز و کاهش سرعت: هنگام کاهش سرعت و ترمز، انرژی جنبشی به انرژی الکتریکی تبدیل می شود تا بسته باتری را دوباره پر کند. همچنین موتور الکتریکی خودرو با ترمزگیری به حالت معکوس می رود و باعث می شود چرخ های آن کند شوند.

  5. توقف کامل: هر دو موتور بنزینی و الکتریکی با توقف خودرو خاموش می شوند. با این حال، باتری آن همچنان به کار خود ادامه می دهد و به سیستم های خودرو مانند نور، تهویه مطبوع و رادیو اجازه کار می دهد.
هنگامی که به دنبال خودروهای هیبریدی بنزینی با پیروی از مکانیسم های بالا هستید، ممکن است با SUV های متعددی روبرو شوید. اگر در دوراهی هستید، به سراغ خودروهای SUV هیبریدی مانند MG Hector و Mahindra Scorpio بروید تا نهایت هیجان را با عملکرد بهینه تجربه کنید.

انواع خودروهای هیبریدی
چهار نوع اصلی خودروهای هیبریدی وجود دارد که هر کدام کمی متفاوت عمل می کنند. 

هیبریدهای ملایم
هیبرید ملایم یکی از جدیدترین نوآوری ها در فناوری هیبریدی است. سیستم هیبریدی ملایم یک تقویت جزئی به موتور بنزینی وسیله نقلیه می دهد، معمولاً زمانی که خودرو از حالت توقف کامل شتاب می گیرد. این موتورها نیازی به اتصال به برق ندارند و در سیستم های الکتریکی 48 ولتی یافت می شوند زیرا آنها انرژی را از ترکیب قدرت یک موتور بنزینی و ترمز احیا کننده به دست می آورند.
برخی از سیستم های هیبریدی ملایم رایج عبارتند از eAssist، eTorque و EQ Boost.

هیبریدهای کامل
فول هیبریدی ها دارای اجزای الکتریکی و موتور بنزینی هستند. با این حال، قطعه الکتریکی در خودروهای هیبریدی می تواند حجم کاری بیشتری را نسبت به یک هیبریدی ملایم تحمل کند. دو نوع خودروی فول هیبریدی وجود دارد که عموماً با نام های هیبریدی موازی و سری شناخته می شوند.
1. هیبریدهای موازی:
در یک هیبرید موازی، موتور بنزینی و موتور الکتریکی به هم متصل می شوند تا با هم کار کنند تا ماشین را تامین کنند. موتور بنزینی بیشتر کار را انجام می دهد و موتور الکتریکی تقویت می کند.
2. سری هیبریدها:
در سری هیبریدها، تجربه رانندگی بیشتر شبیه یک خودروی الکتریکی است، زیرا موتور الکتریکی تنها منبع نیرو است.  موتور بنزینی در این حالت فقط برای شارژ باتری خود حضور دارد. همچنین ژنراتور الکتریکی به جای چرخ‌های محرک توسط موتور احتراقی به حرکت در می‌آید و در نتیجه شتاب نرم‌ تر و قوی‌ تری ایجاد می‌ کند. نمونه ای از خودروهای هیبریدی سری BMW i3 است که در زیر خودروهای هیبریدی برقی نیز عرضه می شود.

پلاگین هیبریدی
هنگام تحقیق در مورد اینکه خودروی هیبریدی چیست، به اصطلاح «پلاگین» برخورد کرده اید. یک خودروی هیبریدی پلاگین، که اغلب PHEV (خودروی الکتریکی هیبریدی پلاگین) نامیده می‌شود، پیکربندی مدرنی است که به خودروهای الکتریکی نزدیکتر است. باتری را می توان با موتور بنزینی شارژ کرد یا می توان آن را به منبع برق خارجی مانند ایستگاه شارژ وصل کرد. باتری ها معمولاً بسیار بزرگتر از هیبریدی های استاندارد هستند، به این معنی که PHEV ها می توانند صرفاً با انرژی باتری بیشتر حرکت کنند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان