انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آشنایی با بخش های مختلف درب ضد سرقت

آشنایی با بخش های مختلف درب ضد سرقت

#1
درب ضد سرقت از تجهیزات ساختمانی پرتقاضا محسوب می شود که استفاده از آن برای ارتقای سطح امنیت محل کار و زندگی افراد یک امر ضروری به شمار می رود. این درب های دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام ممکن است ساختار داخلی و طراحی ظاهری متفاوتی نسبت به دیگری داشته باشند. این نکته را باید در نظر داشته باشید که هر درب ضد سرقتی نمی تواند برای شما امنیت را فراهم کند چرا که بسیاری از شرکتها متاسفانه با سوءاستفاده از نا اگاهی مشتریان تلاش می کنند که خودشان را به سود برسانند و اینگونه تصور می کنند که فروش محصول به عنوان آخرین مرحله می باشد.
قدرت عملکرد بالا در درب ضد سرقت و ارتقای کیفیت اجزای به کار رفته در تولید آنها، همگی سبب شده است که قیمت درب ضد سرقت به نسبت نوع معمولی آن افزایش یابد. جالب است بدانید که در حالی که اغلب مردم تصور می کنند که درب های ضد سرقت ایرانی دارای کیفیت پایینی هستند و ترجیح می دهند با پرداخت هزینه های بالا یک درب ضد سرقت خارجی تهیه کنند، این درها دارای کیفیت قابل قبولی هستند و به نسبت هزینه ای که می پردازید اغلب می توانند گزینه مناسبی باشند.خوشبختانه تولید کنندگان درب ضد سرقت در داخل ایران دارای عملکرد بسیار خوبی بودند و درب های تولید ایران قابل رقابت با نمونه های خارجی هستند.
به موجب مزایایی که درب های ضد سرقت دارند، این روزها در اکثر ساختمان های نوساز از درب ضد سرقت به عنوان یک سیستم امنیتی استفاده می شود . رویه نمای داخلی این درب ها قابل تولید با روکش طبیعی چوب نیز هستند تا زیبایی بیشتر از نمای داخلی داشته باشند. گفتنی است که چهارچوب از جمله مهم ترین بخش های این درب ها حساب شده و به همین دلی باید به این قسمت توجه ویژه کرد. ضخامت چهارچوب درب های ارزان قیمت بازار زیر ۱ میلی متر ، درب های در حد قیمت متوسط ۱.۲۵ میلی متر و بیش ترین ضخامت درب های ترک و درجه یک ایرانی موجود در بازار ۱.۵ میلی متر است.
روکش درب ضد سرقت
روکش یا رویه درب ضد سرقت از قسمت های حائز اهمیتی است که در مقاومت و دوام درب های نقش بسزایی را ایفا می کند. همچنین روکش درب ضد سرقت از نظر زیبایی و ظاهر جزء اصلی آن است. و به دلیل سلیقه افراد متفاوت است و روکش درب بسته به محل استفاده متفاوت است. به عنوان مثال، اگر قرار است از این درب در اماکن صنعتی استفاده شود، بهتر است لایه بیرونی آن را روکش کنید تا ضد رطوبت و ضد اسید باشد. تاپ های روکش طبیعی در طرح های وافل، نیمه وافل و صاف موجود هستند.
استراکچر داخلی درب ضد سرقت
در دو طرف درب ضد سرقت از ورق های استیل فولادی استفاده می شود، این ورق های استیل باعث افزایش امنیت درب و مقاومت آن در برابر ضربه هایی می شود که در برخی موارد می تواند توسط سارقان اعمال شود. استفاده ساده از ورق فولادی در ساخت درب ضد سرقت نمی تواند دلیلی بر امنیت آن باشد، زیرا این ورق فولادی باید ویژگی های خاصی داشته باشد تا بتواند کارایی لازم را برای ما داشته باشد. 
ضخامت ورق فولادی بسیار مهم است، هر چه ضخامت ورق فولادی استفاده شده در ساخت درب ضد سرقت بیشتر باشد، مقاومت آن بیشتر می شود. در برخی از درب های ضد سرقت بی کیفیت، از ورق های فولادی نازک و آلیاژهای ضعیف استفاده می شود تا قیمت کل کاهش یابد، بنابراین هنگام خرید درب ضد سرقت رویه فلزی یا با هر نوع رویه دیگری دقت کنید که به ظاهر بسنده نکنید. ، زیرا دلیل اصلی آن سطح امنیت درب است و هر چه وزن درب ضد سرقت بیشتر باشد قیمت و امنیت این درب بالاتر می رود. همانطور که گفته شد یکی از دلایل این بالا بودن وزن استفاده از ورق های فولادی ضخیم در ساختار این درب های ضد سرقت است.
یراق آلات درب ضد سرقت
درب ضد سرقت استاندارد باید دارای قفل و دستگیره مناسب باشد، اگر قفل ضد سرقت معمولی روی در نصب شود دیگر خاصیت ضد سرقت نخواهد داشت و سارق با بازکردن قفل به راحتی وارد خانه می شود. و ورق فلزی d و لولای ضد سرقت برش دیگر مفید نخواهد بود. قفل های مورد استفاده باید به صورت زبانه های متعدد باشد که با هر بار چرخاندن کلید در قفل، زبانه های قفل در داخل چهارچوب قرار می گیرد و هر چه تعداد این زبانه ها بیشتر باشد امنیت درب ضد سرقت را تضمین می کند. 
این موضوع را نیز باید در نظر داشته باشید که نصب درب ضد سرقت برای یک واحد به هیچ وجه نمی تواند این واحد را ایمن کند، زیرا علاوه بر درب های ورودی و پنجره های ساختمان باید تقویت شود که راه دیگری برای ورود سارقان حرفه ای است. فرض کنید بهترین درب ضد سرقت موجود در بازار را برای امنیت یک واحد مسکونی سفارش داده و نصب کرده اید، اما هنگام خروج از منزل، انواع پنجره ساختمانی را باز می گذارید (مخصوصا اگر واحد شما در طبقه اول یا دوم باشد). . در این صورت، دزد برای سرقت واحد شما نیازی به ورود از در ندارد و ساده ترین راه را که پنجره است را انتخاب می کند، بنابراین می توان نتیجه گرفت که توصیه های امنیتی به خصوص در سفرهای طولانی مدت باید رعایت شود. 
اندازه استاندارد درب های ضد سرقت
درب های ضد سرقت دارای دو سایز استاندارد هستند که در این ابعاد تولید می شوند. تمامی درب های ضد سرقت 220 سانتی متر ارتفاع دارند. اما تفاوت درها در عرض آنهاست. درب های ضد سرقت دارای دو سایز 105 و 110 سانتی متری می باشند. این سایزها سایزهای استاندارد هستند و از سایت ایران کبر قابل سفارش هستند.
نکته دیگر در مورد درب ضد سرقت استاندارد ایران کبر این است که برای درب ضد سرقت عرض 105 استاندارد ایران کبر باید از 14 فریم طبقه استفاده کرد. برای درب های با عرض 110 از چارچوب های کف 18 سانتی متر استفاده شود. درب های 110 سانتی متری ضخامت بیشتری دارند و بنابراین قیمت بالاتری خواهند داشت. درب های ضد سرقت ایران کبر با بند، دستگیره و دستگیره عرضه می شود.
قیمت درب ضد سرقت
قیمت درب ضد سرقت به نوع رویه و کشور سازنده آن که بر کیفیت درب نیز تاثیر زیادی می گذارند، بستگی دارد. برای استعلام قیمت درب ضد سرقت ایرانی نیز می توانید از سایت فروش اینترنتی درب استفاده نمایید تا درب هایی با کیفیت عالی و قیمت مقرون به صرفه برای ساختمان خود  تهیه نمایید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان