انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آزمایش کشش میلگرد چگونه انجام میشود؟

آزمایش کشش میلگرد چگونه انجام میشود؟

#1
آزمایش کشش میلگرد چگونه انجام میشود؟ این نوع میلگرد با تنش جاری ۳۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی (در زمان گسیختگی) ۱۹ درصد بعنوان میلگرد نیمه خشک (ترد) و نیمه نرم شناخته شده که بصورت آجدار و عمدتا آج فنری شکل می باشد.این میلگرد برای عملیات ساختمانی و خصوصا خاموت زنی مناسب بوده و انجام عملیات جوشکاری بر روی آن در صورت اجبار میسر بوده که البته توصیه می شود در صورت امکان از جوشکاری آن پرهیز شود. رده W برای مواقعی که هرکدام از شرایط زیر مورد نیاز باشد، مناسب است. استانداردهای مختلفی برای فولادهای مورد استفاده در سازه های بتنی وجود دارد که استاندارد ASTM از معتبرترین این استانداردها محسوب می شود. شکل آج ها در این میلگرد نسبت به محور طولی به صورت جناقی (هشتی شکل ) می باشند و از لحاظ مقاومت نیز نسبت به میلگردهای A1 و A2 مقاومت بالاتری دارند. در ادامه تفاوت ویژگی انواع میلگردهای a3 ، a2، a1 و a4 در جداول مربوطه تقدیم حضورتان می گردد. به تازگی کمیته 318 انجمن بتن آمریکا در حال بررسی تایید A706، رده 550 MPa برای استفاده در قاب های خمشی ویژه و دیوارهای برشی ویژه می باشد و این احتمال می رود که در صورت برقرار بودن دو شرط بالا، اجازه استفاده از A615 رده 520 MPa و رده 550 MPa برای استفاده در اعضای خمشی ویژه داده شود. Art᠎icle has ᠎been creat

در تولید میلگرد، از شمش با کربن بالا استفاده نشود. علاوه بر قیمت میلگرد، هزینه حمل و نقل از مواردی است که بر عهده خریدار میباشد. چرا استفاده از میلگرد A4 بهصرفهتر است؟ در سیستم روسی که در کارخانجات ذوب آهن اصفهان مورد استفاده است میلگردها تا قطر ۴۰ میلیمتر ساخته میشوند. با توجه به استاندارد ملی ایران انجام عملیات جوشکاری بر روی این نوع میلگردها مجاز نمی باشد . این نوع میلگرد همان میلگرد با پوشش اپوکسی می باشد که تا بیش از 1000 برابر در مقابل خوردگی مقاوم تر است. شرکت تولید کننده MMFX، عمر 75 سال را قبل از اینکه خوردگی به حالت بحرانی برسد، برای این نوع فولاد ادعا می کند. از این رو در بکارگیری این نوع آرماتور در سازه های تحت فشار و مناطق زلزله خیز باید احتیاط های لازم را به عمل آورد و در محاسبات آن دقت مضاعف اعمال گردد. ولی با این وجود اگر از این مورد بگذریم با توجه به اینکه که مقاومت بالایی دارد باز هم بهترین انتخاب در میان میلگرد های دیگر می باشد. به طور خلاصه می توانیم اظهار نماییم از آنجایی که میلگرد آجدار نقش مکمل بتن را دارد قیمت میلگرد مستقیما بر قیمت تمام شده مسکن تاثیرگذار خواهد بود.
اطلاع از قیمت میلگرد
اطلاع کامل از قیمت روز میلگرد و زمان درست برای خرید آن، نقش پررنگی در کاهش هزینههای ساخت هر سازهای خواهد داشت. تحقیقات برای یک پروسه بهتر از نورد سرد، به توسعه تکنولوژی ترمکس انجامید. به این صورت که بایستی بر روی پلاک الصاقی علامت مشخصه ایی دال بر انجام تولید به روش ترمکس حک شود و مقطع شاخه های این نوع محصول به یک رنگ تعریف شده ایی رنگ آمیزی گردد و همچنین در گواهینامه فنی جمله فرآیند تولید بوسیله خنک کاری و برگشت تحت کنترل درج گردد. استفاده از این نوع آرماتور معمولا در فضاهای زلزله خیز و پروژه هایی که ملزم ساختار صحیح مهمی هستند توصیه نمیشود. به دلیل استفاده زیاد از این محصول در صنایع مختلف همچون ساختمان سازی، نوسانات قیمتی آن تاثیر چشمگیری بر محاسبات مالی و بودجه مورد نیاز پروژه ها خواهد گذاشت. در میلگرد های A3 آج ها به صورت ضربدری هستند اما در A2 به صورت منفرد هستند. میلگردها در انواع مختلفی تولید می شوند که هر کدام از آن ها از نظر سایز، متریال، شکل ظاهری، کاربرد، مشخصات فنی و غیره با یکدیگر متفاوتند.
بیشترین میلگردی که در صنعت بتن و بتن ریزی
بیشترین میلگردی که در صنعت بتن و بتن ریزی کاربرد دارد با مشخصه فولاد معمولی بوده که بشرح ذیل در ایران دسته بندی و تولید و مصرف می شوند. نمونههای مورد نیاز برای اجرای آزمایش خواص مکانیکی میلگرد، معمولا از یک دسته یا بهر تهیه میشوند. به منظور اجرای آزمایش خمش میلگرد، دستگاه UTM به همراه تجهیزات آزمایش مقاومت خمشی سه نقطهای یا دستگاهی مشابه تصویر بالا مورد استفاده قرار میگیرد. کارخانه تولید کننده میلگرد، گواهی سازمان ملی استاندارد را برای تولید میلگرد های آج 500 وآج 520 اخذ نموده ونشان کارخانه و رده میلگرد را بر آن حک کرده باشد. دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی سازمان استاندارد ایران، استاندارد 3132 ( که مشتمل بر استانداردهای بینالمللی تولید میلگرد همچون GOST روسیه، DIN آلمان، JIS ژاپن و ASTM آمریکا) را تدوین نموده است. استفاده از میلگرد A4 با تنش تسلیم 500 و520 مگاپاسکال،به ترتیب به عنوان میلگردهای آج 500 وآج 520 خوانده می شوند، در طراحی و ساخت همه انواع سازه های ساختمانی (سازه های غیر ساختمانی را شامل نمی شود) بتن آرمه، به جز دیوارهای برشی ویژه و قاب های خمشی ویژه، در صورت احراز شرایط زیر به تصویب رسید. در میلگردهای فولادی استحکام بالا، از خطوط ممتد برای تعیین درجه ی استحکام میلگرد استفاده میشود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان