انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 2 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فواید ورزش فیتنس

فواید ورزش فیتنس

#1
ورزش فیتنس را بهتر بشناسیم
ورزش فیتنس تاثیرات جسمانی و روانشناختی بر روی افراد دارد. این ورزش باعث زیبایی و تناسب اندام آرامش اعصاب و روان افزایش اعتماد به نفس و تخلیه انرژی و عامل پیشگیری از استرس و افسردگی در زندگی می شود در بعد اجتماعی نیز در زندگی افراد اثر مثبتی نیز دارد مانند افزایش تعاملات اجتماعی - گذراندن اوقات فراغت - کارایی بیشتر در زندگی شخصی - سلامت و نشاط اجتماعی.
با انجام ورزش فیتنس توانایی قلب و عروقی افزایش پیدا می کند. همچنین باعث استقامت عضلات می شود چربی بدن را کاهش می دهد و میزان پروتئین و ماهیچه ها به حد استاندارد خود می رسد.

[عکس: 222222.gif]

نکات مهم در فیتنس

    1. در ورزش فیتنس صبور باشید.
مدت زمان زیادی طول می کشد تا به تناسب اندام مورد نظرتان در این ورزش برسید. البته این موضوع به وزن فعلی بدنتان و وضعیت بدن و سن افراد نیز بستگی دارد. اما در هر صورت 2 تا 3 ماه بعد نتایج ورزش کردن شما نمایان می شود. البته در بعضی افراد حدوداً 6 ماه طول می کشد تا تاثیر ورزش را در بدن خود ببینند. با انجام تمرینات و تکرار آنها به صورت منظم و داشتن یک رژیم غذایی مناسب شما سریعتر به اهدافتان خواهید رسید، اما در هر صورت بعد از شروع کردن ورزش فیتنس باید صبور باشید.

    2. موقعیت جسمانی و محدودیتهای بدن خود را در نظر بگیرید.
ممکن است با فیتنس به تناسب اندام مورد نظر خود در این ورزش نرسید. زیرا باید ژنتیک و ساختار بدنی خودتان را در نظر بگیرید. سرعت رشد عضلات و سوخت و ساز در بدن افراد با یکدیگر متفاوت است و مربیان فیتنس از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنند. باید کاملاً واقع بین باشید؛ اگر هدفی خارج از تواناییهای بدن خود دارید ممکن است انگیزه خود را از دست بدهید، پس سعی کنید موقعیت جسمانی و محدودیت های خود را در نظر بگیرید تا به بهترین فرم بدن خود برسید.

    3. شما به مربی نیاز دارید.
شما به مربی با تجربه ای نیاز دارید تا تکنیک های درست ورزشی را به شما یاد بدهد. بعد از 5 تا 7 جلسه تمرین با مربی خودتان نیز به تنهایی می توانید تمرین کنید. هر یک ماه و نیم مربی خود را عوض کنید تا برنامه ورزشی شما عوض شود.

    4. تناسب اندام در ورزش را با حرکات پایه ای آغاز کنید و بعد تمرینات ایزوله را شروع کنید که فقط یک عضله را درگیر می کند. زیرا حرکات پایه ای به ساخت عضله کمک می کند. حرکات پایه ای شامل لانگز، پلانک، ددلیفت، اسکوات و شنا .باید دقت کنید که کدام یک از حرکات پایه ایی بهترین تاثیر را بر عضلات شما می گذارد. زیرا این موضوع در افراد مختلف متفاوت است.

    5. رژیم غذایی مناسب و متنوعی زیر نظر متخصص داشته باشید.
تا زمانی که هدفتان شرکت کردن در مسابقات نیست از پروتیین های صنعتی و چربی سوزها استفاده نکنید. شما با ورزش کردن چربی هایتان خواهد سوخت. شما با رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن بدون استفاده از تغذیه ورزشی خاصی به تناسب اندام مورد نظرتان خواهید رسید.

    6. یک جلسه حرکات ورزشی شکم در هفته برای داشتن شکم زیبا کافی ست، زیرا تکرار زیاد بعضی از حرکات شکمی ممکن است شکم شما را پهن تر کند. تمرینات پایه ای به اندازه کافی از میان تنه کار می کشد.

    7. فیتنس زنان و مردان با یکدیگر متفاوت است.
زنان باید تعداد حرکات را بیشتر و استراحت بین تمرینات خود را کمتر انجام دهند. زنان زمانی از ماهیچه های خود کار می کشند که توانایی بدنیشان به اوج می رسد. زیرا داخل بدن زنان نوعی تنظیمات درونی وجود دارد که آنها را از فشار آوردن به بدنشان باز می دارد. این موضوع به این معنی نیست که با وزنه های سنگین تمرینات را انجام دهند، فقط کافی است که تعداد تکرار را بیشتر کنند. زمان استراحت برا ی زنان بین تکرار تمرینات 30 تا 40 ثانیه کافی است، ولی مردان بعد از کار با وزنه به استراحت بیشتری نیاز دارند.

    8. تمرینات هوازی بهترین برای چربی سوزی در بدن است.
برای ورزش دادن سیستم قلبی عروقی و تنفسی و افزایش قدرت تحمل تمرینات هوازی انجام دهید. 40 دقیقه بعد از شروع تمرینات هوازی در یک جلسه کامل تمرین چربی سوزی آغاز می شود. اما انجام تمرینات هوازی بعد از تمرینات قدرتی چربی سوزی از همان اول آغاز می شود، در نتیجه 20 دقیقه تمرین کافی است.

نقل قول:منبع: باشگاه ورزشی پارت نوین - ویژه بانوان (منطقه غرب تهران - سعادت آباد)
[عکس: partnovin-logo-white.png]
باشگاه ورزشی پارت نوین (ویژه بانوان در سعادت آباد)

پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان