انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ورزش CX (سی ایکس) چیست؟

ورزش CX (سی ایکس) چیست؟

#1
ورزش CX (سی ایکس) چیست؟

[عکس: cx.jpg]
ورزش سی ایکس ورکس از جمله ورزش‌های گروهی برای تناسب اندام است. این ورزش که توسط کمپانی لس میلز اختراع شده، با هدف تقویت عضلات مرکزی بدن و بالاتنه از جمله ورزش‌ های قدرتی و هوازی است. شعار این ورزش «سلامتی، پیشرفت در ورزش و تقویت عضلات مرکزی بدن» است. این ورزش روی عضلات ناحیه شکم، بالای شکم، باسن و شانه تاثیر می ‌گذارد و باعث بالا رفتن آمادگی این عضلات می ‌شود.

این تمرینات باعث می ‌شود تا شما به بتوانید ورزش ‌های مورد علاقه شما مانند تنیس و فوتبال را راحت ‌تر و بدون خستگی بیش از حد انجام دهید. یکی از ویژگی‌ های اصلی این ورزش داشتن پایه ‌های مختلف است تا شما با توجه به آمادگی جسمانی خود حرکات را متناسب با آن انتخاب و انجام دهید. ورزش CXworx از جمله ورزش‌ هایی است که شما را به چالش می‌ کشد. شما در یک جلسه نیم ساعته فعالیت ‌های بدنی و قدرتی بسیار بالایی خواهید داشت.

یکی از ویژگی ‌های بسیار این ورزش، تاثیراتی است که روی بدن شما به خصوص عضلات مرکزی بدن می‌ گذارد. تاثیرات این ورزش به حدی است که بلافاصله از تمام شدن جلسات قدرت را در این عضلات حس می‌ کنید. البته توصیه می ‌کنیم که پس از انجام این تمرینات به هیچ عنوان تمرینات قدرتی انجام ندهید تا از آسیب دیدگی عضلات خود جلوگیری کنید.

تاثیرات ورزش سی ایکس ورکس بر روی بدن
نوعی تمرین برای تقویت عضلات مرکزی است و آمادگی عضلات ناحیه باسن، شکم ، بالای شکم تا شانه ها را افزایش می دهد.این ورزش بیشتر به تقویت عضلات بالا تنه می پردازد و هدف اصلی آن تقویت عضلات مرکزی بدن است.
این ورزش، نوعی حرکت بین ورزش های هوازی و قدرتی است و در حال حاضر کلاس های آن در 80 کشور در سراسر جهان برگزار می شود و معمولاً کمتر از 30 دقیقه طول می کشد و حرکات تمرینی آن در 6 گام انجام می شود.

فواید ورزش سی ایکس ورکس
از مهم ترین فواید CXWorx (سی ایکس ورکس)، اثر بخشی بسیار سریع این رشته ورزشی است که بدون توجه و در نظر گرفتن وضعیت بدنی شما برای دستیابی به اندام قوی و بهتر و ماهیچه ای شما را یاری می کند. عضلات شما را برش و شکل می دهد و قسمت بالایی بدنتان را با قسمت پایینی بدن به تناسب می رساند. یک گزینه ایده ال برای سفت کردن شکم می باشد و به افزایش استقامت و پیشگیری از آسیب دیدگی کمک قابل توجهی می کند.

اما اصلی ‌ترین فایده ورزش CXWorx را باید در تاثیر آنی آن دانست. فرقی ندارد که چه در نوع وضعیت بدنی قرار دارید. تاثیر این ورزش بسیار سریع است و به سرعت اندام شما را قوی و بهتر خواهد کرد. سی ایکس ورکس می ‌تواند به سرعت به عضلات شما شکل مناسبی دهد. کسانی که می‌ خواهند شکم سفت داشته باشند می ‌توانند روی این ورزش حساب ویژه‌ ای باز کنند.

یکی از دیگر از فواید بسیار خوب این ورزش افزایش استقامت بدن و همین طور جلوگیری از آسیب‌ دیدگی‌ های ورزشی است. فایده دیگر ورزش سی ایکس می ‌توان به کاهش درد کمر، بهبود پوسچر (فرم نامناسب بدن در هنگام بلند کردن وزنه)، بهبود تعادل بدن، هم انقباضی عضلات شکم، کار کردن بالا تنه به عنوان یک واحد محکم و افزایش استقامت بدن برای تمرین‌ های سخت ‌تر در باشگاه اشاره کرد.


نقل قول:منبع: باشگاه ورزشی پارت نوین (ویژه بانوان در سعادت آباد)
[عکس: partnovin-logo-white.png]
باشگاه ورزشی پارت نوین (ویژه بانوان در سعادت آباد)

پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان