انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
علت درنیامدن دندان عقل چیست؟

علت درنیامدن دندان عقل چیست؟

#1
علت درنیامدن دندان عقل
دندان عقل که در نوجوانانی و بزرگسالی نمایان می شود هنگامی که فضای مناسبی برای رشد در دهان و فک نداشته باشد، نهفته می شود به صورتی که گاهی اوقات در معرض دید و گاهی دیگر قابل رویت نیستند. از آنجایی که تا زمان بزرگسالی اکثردندان ها رشد کرده و فضای فک کوچک می شود برای رشد طبیعی دندان عقل، این دندان ها بین لثه ها گیر می کنند و برخی افراد با دردی که در لثه احساس می کنند متوجه دندان عقل می شوند. هنگامی که تا یک سنی شما دندان عقل را در دهان خود نمیبیند ممکن است از خود بپرسید که آیا میشود دندان عقل درنیاورد؟ باما همراه باشید تا در این باره و حکمت دندان عقل توضیحاتی به شما بدهیم.
علت اینکه به دندان مولر سرم، دندان عقل گفته می شوداین است که بین سنین 17 تا 25 سالگی پدیدار می شود عموما هر آدمی 4 عدد دندان عقل دارد.
عوارض دندان عقل
[عکس: %D8%B9%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B6-%D8%AF%D9...%D9%84.jpg]
چنانچه در اثر نبودن فضای کافی برای رشد دندان های عقل این دندان ها در استخون فک و یا لثه ها گیر میکنند و ممکن بااینکه گاهی هیچ علامتی ندارند برای سایر دندان ها آسیب های جدی داشته باشد در ادامه به انواع عوارض درنیامدن دندان عقل می پردازیم
نداشتن دندان عقل
ممکناست که دندان عقل شما تا سنین 25 سالگی رشد نکند و شما آن را مشاهده نکنید اما دانشمندان با وجود اینکه دلیل علمی ای برای این موضوع نیافته اند اما مشاهده کرده اند که دندان عقل ممکن است چندین سال بعد رشد کند البته لازم به ذکر است تمامی دندان عقل بایکدیگر رشد نمی کنند.
در یک توضیح دیگر می توان به این اتفاق گفت که دندان نهتگی رخ داده است و دندان عقل شما برای اینکه آخرین دندانی است که شروع به رشد می کند و فضای کافی برای رشد ندارد در میان خط لثه و فک گیر کرده و ممکن است سالها بعد شروع به رشد کند یا اینکه هرگز رشد نکند و در این حالت دندان عقل شما نهفته شده است که آسیب های جدی برای سلامت و بهداشتن دهان و دندان نیز به دنبال دارد.

در صورت نیاز به برداشتن دندان عقل، می توانید انتظار معاینه دهان و اشعه ایکس از دهان را در دندان پزشک زیبایی در کرج توس
ط دکتر مریم محمدی داشه باشید که یک عمل سرپایی است
[عکس: %D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8...%D9%84.jpg]
تصمیم گیری در مورد اینکه آیا دندان عقل شما نیاز به برداشتن دارد یا خیر وابسته به این موضوع دارد که آیا آنها قبلاً مشکل ایجاد کرده اند یا احتمالاً در آینده مشکل ایجاد می کنند.
مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن دندان عقل سخت است، باکتری ها و پلاک ها اکثرا به مرور زمان جمع می شوند و موجب ایجاد حفره می شوند. این حفره ها ممکن است گسترش پیدا کنند و درنهای برای ساختار دندان های مجاور سبب آسیب شوند.
برخی اوقات دندان های نهفته در اطراف خود کیست (کیسه های پر از مایع) ایجاد می کنندکه ممکن است بسیار بزرگ باشند که زمینه ساز به موج وسیعی از مشکلات دندانی در رابطه با بافت استخوانی در فک می شود. با گذشت زمان، این تومورها می توانند به دندان های آسیاب مجاور آسیب برسانند، فک شما را خالی کرده و باعث آسیب عصبی شوند.
دندان های مجاور آسیب می بینند در طول نهفتگی، دندان عقل ممکن است دندان های دیگر را از مسیر خارج کند و باعث رشد آنها در جهت اشتباه شود. این تغییر جهت رشد می تواند منجر به بی نظمی نیش و درد شود. علاوه بر این، ممکن است به ریشه های دندان های مجاور آسیب برساند تا جایی که قابل ترمیم نباشند. در واقع، اگر دندان عقل در سال های اولیه کشیده نشود، با افزایش سن مشکلات بیشتری ایجاد می شود. این به این دلیل است که استخوان اطراف دندان ممکن است بیش از حد متراکم شود و کشیدن دندان را سخت کند و جراحی را خطرناک تر کند.
اکثر متخصصین ارتودنسی پس از اتمام درمان ارتودنسی، کشیدن دندان عقل را توصیه می کنند. این به این دلیل است که دندان آسیاب سوم می تواند عملکرد دندان مصنوعی، بریس، بریج و تاج را برای افراد مسن کاهش دهد و نتایج ارتودنسی کودکان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.
اغلب دندان های عقل بدون درد وارد می شوند و به طور طبیعی با دندان های دیگر می نشینند، به خصوص برای افرادی که فضای کافی در فک خود دارند. به همین دلیل ضروری است که برای ارزیابی کامل حفره دهان خود به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید و برای هر گونه مشکل احتمالی معاینه شوید.

منبع:
https://drmaryam-mohammadi.ir/post/16/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D9%82%D9%84
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان