انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
قیمت پر کردن دندان در کرج

قیمت پر کردن دندان در کرج

#1
پر کردن دندان جلو و شکسته در کرج
پر کردن دندان برای نجات و حفظ دندان در مقابل با پوسیدگی ها و شکستگی و دندان قروچه است که رخ داده، در واقع نوعی روش ترمیم دندان می باشد که دکتر دندان پزشک قسمت های پوسیده و آسیب دیده را تمیز کرده و برداشته و سپس سوراخ های ایجاد شده را با موادمخصوصی پر کرده تا سلامت را برای دهان و دندان شما به ارمغان بیاورد، می توان گفت اکثر کسانی که به مراکز و مطب های دندانپزشکی مراجعه می کنند مشکل پوسیدگی دندان دارند و درد این عارضه رنج می برند بنابراین باما همراه باشید تا با پرکردن دندان و عصب کشی دندان به همراه هزینه عصب کشی و پر کردن دندان به طور کامل آشنا شوید.
[عکس: %D9%BE%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D...%D9%87.jpg]
 دکتر دندانپزشک زیبایی در کرج
چه زمانی باید دندان را پر کرد؟
از آنجایی که پوسیدگی دندان ها به مرور بروز شکلاتی جدی برای دندان ها ازجمله نابودی پالپ دندان یا عروق و عصب دندان می شود، لازم که هنگامی که پوسیدگی را در دندان و یا دندان های خود مشاهده می کنید به دندانپزشک مراجعه و این مشکل را برطرف کنید که پزشک شما دندان را ترمیم می کند.
پوسیدگی دندان چه زمانی اتفاق می افتد؟
می توان گفت که پوسیدگی دندان به معنای از بین رفتن مینای دندان است، مینای دندان که از استحکام بالایی برخور ار است از مواد معدنی شامل می شود که عدم رعایت بهداشت دهان  دندان و با مرور زمان با مصرف قند و نشاسته که سبب تولید اسید هایی در دندان می شود، از بین می روند و زمینه ساز ایجاد پوسیدگی های بیشتر دندان است و برای تشخیص این پوسیدگی از رادیوگرافی بهره مند می شوند.
پر کردگی دندان به چه صورت می باشد؟
بهترین زمان برای پر کردن دندان خود زمانی است که متوجه عارضه در دندان شده اید،  همانطر که می دانید درمان باید سریع تر انجام شوند تا از وارد شدن آسیب به دندان های مجاور جلوگیری شود و البته نکته مهم تر این است که عدم درمان و پر کردن دندان، سبب از بین رفتن دندان به مرور زمان می شود، پوسیدگی دندان به دو صورت می باشد یکی از این موارد رسیدی پوسیدگی به ریشه بوده که برای محافظت از ریشه از موادی مانند امثالهم و رزین استفاده می شود و دیگری پوسیدگی بدون رسیدن به ریشه است درمانی راحت تر دارد. ابتدا دکتر میزان پوسیدگی ددان را بررسی کرده و سپس از مته و یا لیزر برای برداشتن قسمت پوسیدگی استفاده می کند. 
آیا پر کردن دندان درد دارد؟
یکی از سوالاتی که افراد به محض پوسیدگی دندان خود و قبل از شروع عصب کشی و پر کردن دندان دارند این است که آیا درد دارد یا خیر، می توان گفت که حین پر کردن دندان شما درد آزر دهنده ای را احساس نخواهید کرد بلکه بعد از این کار نیز درد هایی که بوسیله ی پوسیدگی به سراغتان آمده نیز از بین می رود، برای این کار بهتر از دندان پزشک زیبایی متخصص استفاده کنید تا بعد ا نیز دچار مشکل نشوید. در ادامه به علت بدون در بودن و مراحل پر کردگی می پردازیم.
مراحل پر کردن دندان
همانگونه که بالاتر ذکر شد پر کردن دندان یک روش ترمیمی دندان بوده که برای برطرف کردن پوسیدگی و حفرهای ایجاد شده کاربردی و مورد استفاده قرار می گیرد که این مراحل بااستفاده از بی حسی موضعی درد را تا حدی کاهش اداده تا بیمار به راحتی دندان خود را در مدت زمان کوتاهی نسبت به سایر درمان های دندانپزشکی مانند [b]روکش دندان[/b]، ترمیم و پر کند. در ادامه این مقاله سعی براین داشته ایم تا به بیان کردن مراحل پرکردگی دندان اندکی از استرس شما قبل از پر کردن دندان را کاهش دهیم.
مرحله1: تعیین کردن قسمت پوسیدگی دندان به طور دقیق
ابتدا دکتر دندان ها ی پوسیده شده را در دهان شما مورد ملاحظه و رسیدگی قرار می دهند تا مشخص شوند در دهانتان چند دندان پوسیده دارید اگر دریک طرف دهان شما چند دندان پوسیده قرار داشت می توانند با کسب اجازه از شما و پس از دادن اطلاعات لازم در باره دندان های پوسیده و مشخص کردن میزان پوسیدگی دندان که در صورت مشخص نبودن میزان آن، از رادیوگرافی استفاده می کنند، آن ها ترمیم کرده و از مواد مورد نیاز و انتخابی شما برای پر کردن حفر ها استفاده می کنند.
مرحله2: بی حس کردن دندان پوسیده
برای شروع کار ترمیم ابتدا دکتر دندانپزشک شما، نیاز به بی حسی بافت لثه و دندان دارد که این عمل ضامن می کند که شما در طی انجام این فرایند نمی شوید و اکثر پزشکان نیز ابتدا از ژل های بی حسی استفاده می کنند و سپس بی حسی را به دندان و لثه ی فرد تزریق می کند.
مرحله3: کاور کردن اطراف دندان و برداشتن دندان دچار پوسیدگی
دندان پزشک تا بی حی اعمال شود از کاوری به نام رابردم برای پوشش سایر دندان ها و همینطور بخش های داخلی دهان استفاده می کنند و سپس با توربین دندانپزشکی یا هندپیس دندانی که دچار پوسیدگی شده را می تراشد با این ترتیب ساختار دندان پوسیده حذف می شود، برای از بین بردن مابقی پوسیدگی از ساکشن (مکش مایع) استفاده می کنند درنهایت برای برداشتن پوسیدگی از هندپیس که دارای سرعت آرامی است بهره مند می شوند. 
مرحله4: آماده سازی و پاک سازی مواد پر شده دندان
حال که قسمت پوسیده شده حذف شده دندان برای عمل پرکردگی آماده می باشد لازم به ذکر است که باتوجه به موادی که برای پرکردن انتخاب می کنید، روش خاص خودش را دارد که در اداه این موضوع را نیز مورد بررسی قرار می دهیم، بعد از اینکه دندان با مواد پر شد دندان پزشک شما دندان را مورد بررسی قرار می دهد که اگر دندان دچار لبه ی تیز شده است آن را برطرف کنند تا از رساندن آسیب به دندان و لثه جلوگیری کند و تادندان به گونه ای باید که دارای سطح کاملا صاف وجلادار باشد
مرحله5: تحقیق آناتومی و بایت دندان
پس از پر کردن دندان شکسته دندانپزشک، دندان را مورد بررسی قرار می دهد تا اطمینان حاصل کند از لحاظ تخصصی دچار مشکل نشده باشد یکی از مسائلی که دکتر چک می کند این است که با کاغذآرتیکولاتور طریقه ی روهم قرار گیری دندان ها کاملا طبیعی و برای شخص راحت باشد. 
از کدام مواد برای پر کردن دندان استفاده می کنند؟
همانطور که ذکر شد از موادهای مختلفی برای پر کردن دندان ها استفاده می شود که شامل
  • طلا
[عکس: %D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%BE%D8%B1-%D...%D8%B1.jpg]
  • سرامیک یا پورسلین
[عکس: %D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8...%D9%86.jpg]
  • آمالگام یا نقره ای رنگ
[عکس: %D9%BE%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D...%D8%AA.jpg]
  • رزین ( پلاستیک هم رنگ دندان)
[عکس: %D9%BE%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D...%D9%88.jpg]
  • یونومر شیشه (گلس یونومر)
[عکس: %D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%84-%D8%B9%D8...%D9%86.jpg]
معایب و مزایای استفاده از پر کردن دندان با طلا: پر کردن دندان با طلا که از طول عمر بسیار بالایی برخور دار است و از آنجایی که طلا اصولا از مقاومت بالایی در برابر تحمل فشار فک دارد دچار خوردگی نمی شود و از معایب آن می شود به گران بودن و تعداد دفعات مراجعه شما به مطب بیشتراست و اینک مردم ترجیح می دهند پرکردگی دندان هم رنگ دندان باشد. 
معایب و مزایای پر کردن دندان باآمالگام: آمالگام برای دندان های عقب که فشار زیادی را تحمل میکند با داشتن استحکام بالایی که دارد گزینه ی کاملا مناسبی می باشد و طول عمر نسبتا بالایی بین 10 الی 15 سال بوده و نکته ی کثبت دیگری که این روش دارد و حائز اهمیت است این است که قیمت کمتری دارد در مقابل سایر روش ها دارد. عیب هایی که این روش دارد می توان به رنگ نقره ای آن اشاره کرد که مناسب برای دندان های جلویی نمی باشد، آمالگام گاهی اوقات موجب تغییر کردن رنگ دندان می شود و برای پر کردن دندان با این روش باید قسمت بیشتری را تراش داد.
این مواد هنگامی که غذاهای سرد یاداغ میخورید واکنش نشان داده و دچار انقباض وانبساط می شود که درصد شکستگی دندان را افزایش می دهد.
معایب و مزیت پر کردن دندان با کامپوزیت: ازفضیلت های این مواد می توان به همرنگ بودن با دندان اشاره کرد که ازجانب زیبایی کاملا مناسب است، این مواد از چسبندگی فوق العاده ای برخور دار می باشد که به هیچ عنوان از دندان چدا نمی شوند زیرا این مواد پیوند میکروسکوپی و مکانیکی با ساختار دندان برقرار می کند و دندان کمتری نیز تراشیده می شود. بزرگ ترین عیبی که این روش دارد طول عمر کم آن است که حدودا 5سال می باشد و برای دندان های عقبی با حفره های بزرگ توضیه نمی شود و برای دندان های گزینه ی مناسبی است. این مواد از قیمت بیشتری نسبت به آمالگام دارد و مدت زمان بیشتری باید در مطب سر کنید.
معایب و مزایای پر کردن دندان با سرامیک: طول عمری که این روش دارد بیش از 15 سال می باشد که از مقاومت بسیار بالایی نسبت به کامپوزیت برخوردار می باشد و از آنجایی که کاملا هم رنگ دندان است برای افرادی که زیبایی دندان و دهان خود اهمیت می دهند بهترین گزینه است پس میتوان گفت زیبایی و مقاومتی که این روش دارد برای دندان های جلو وعقب بسیار مناسب می باشد و در برابر تغییر رنگ و لکه مقاوم است. قیمت زیادی که این روش دارد عیب بزرگی به حساب می آید و باید چند نوبت به دکتر مراجعه کنید.
باکدام مواد دندانمان را پر کنیم؟ (مواد سفید یا سیاه)
همانطور که در مطلب بالا به آن اشاره کردیم کامپوزیت دندان که موادی سفید رنگ هم رنگ دندان بوده و آمالگام که از مس، آلیاژ قلع و فلز وهمینطور 50 درصد جیوه ماده ای نقره ای رنگ در واقع تیره بوده که دو عنصر مهم در پر کردن دندان می باشد و در اثر وجود گرما یا سرما دچار واکنشی می شود که دندان را دچار شکستگی و ترک خوردن می کند. کامپوزیت هزینه ی بیشتری نسبت به آمالگام دارد ولی به نسبت بهتر است، در یک حساب کلی می توان گفت سرامیک از همه گزینه ای بهتر است.
به چه صورت از دندان پر شده مراقبت شود؟
برای رفع تشنگی بعد ار پر کردگی می توانید آب بنوشید اما توضیه پزشک این است که تا یک ساعت چیزی میل نکنید، زیرا نوشیدنی ها و خوراکی هایی که دارای رنگ خوراکی هستند موجب رنگ گرفتن مواد دندان می شوند.
  • مسواک زدن و استفاده ازنخ دندان به صورت روزانه

  • پرهیز از مصرف شکر و قند که سم سفید نام دارند.

  • جلوگیری از مصرف غذاهای سفت 

  • رعایت کردن بهداشت دهان و دندان برای  نگهداری و حفظ سلامتی دندان ها
منبع:

https://drmaryam-mohammadi.ir/post/17/%D...8%A7%D9%86
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان