انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
6 علت مهم خرابی کرکره برقی

6 علت مهم خرابی کرکره برقی

#1
[عکس: image-20220331014313-3.jpeg]

همان طور که در بخش قبل به آن اشاره کردیم، یک کرکره برقی از اجزای مختلفی همچون : بدنه، تیغه، رول و.. ساخته شده است. همچنین این محصول در اشکال مختلف و تیغه آن هم، در انواع جنس های آلومینیوم یا پلی کربنات و... به بازار عرضه شده است. در صورتی که علت بروز مشکل در کرکره را نمی دانید، توصیه می کنیم حتما با شرکت ارائه دهنده خدمات در این زمینه، تماس بگیرید و از مشاوره های افراد متخصص بهره مند شوید.

گاهی اوقات علت کار نکردن کرکره برقی می تواند خرابی پیچ فنر باشد و اشکال از موتور آن نباشد. در صورت خرابی این قطعه، موتور نمی تواند کرکره برقی را بالا بکشد.

گاهی اوقات پیش می آید که شاهد سر و صدای زیاد موتور کرکره برقی هستید؛ این امر می تواند به روغن کاری مربوط باشد که می توانید آن را یاد بگیرید و یا انجام آن را به یک متخصص با تجربه بسپارید. گاهی اوقات هم لازم است قبل از هر اقدامی برای خرابی کرکره، ابتدا ریموت را چک کنید تا از تمام نشدن باتری و یا عدم خرابی آن اطمینان حاصل نمایید.

از نفوذ آب و یا انداختن و ضربه زدن به ریموت خودداری نمایید. به طور کلی از شایع ترین موارد خرابی کرکره برقی، می توان به خرابی چشمی، شکستن فنر و خراب شدن غلتک اشاره نمود.

گاهی اوقات هم ممکن است در اتصالات و سیم کرکره برقی مشکل به وجود آمده باشد و همین موضوع سبب قطعی جریان برق و در نهایت پایین نیامدن کرکره گردد.

چرا کاربرد کرکره برقی مقرون به صرفه است ؟


رول توکار و درون باکس

تیغه های کرکره برقی پنجره در هنگام باز شدن نیاز به مکانی دارند تا رول نهایی در آنجا جمع شود. برای کرکره برقی های پنجره بهترین مکان رول توکار و درون باکس می باشد. اما مشکلی وجود دارد این است که ساختمان بایستی در حین انجام عملیات ساخت، یک باکسی برای این رول در درون سقف با ابعادی به اندازه ی 40*40 سانتیمتر در نظر گرفته شود.

تا هنگامی که کرکره برقی بالا می رود، رول جمع شده تیغه ها در داخل سقف قرار بگیرد و قابل مشاهده نباشد. بهتر است بدانید که در این مورد به دلیل اینکه رول جمع شده دیده نمی شود، نمای ساختمان را بسیار زیباتر می کند. اما این مدل برای ساختمان هایی که ساخته شده اند دیگر این نوه جانمایی قابل نصب نمی باشد.


رول روکار جلوی پنجره

یکی دیگر از جانمایی های تیغه های کرکره برقی ، رول روکار جلوی پنجره می باشد. یکی موردی که در این جانما وجود دارد این است که زمانی که کرکره برقی باز می شود و به صورت یک رول می شود در جلوی پنجره قرار میگیرد و مانع ورود نور به داخل خانه می شود. به همین خاطر این نوع جانمایی برای کرکره برقی های پنجره توصیه نمی شود.

اما این نوع جانمایی در صورتی که نخواهیم بر روی دیوار خارجی ساختمان قرار گیرد، انتخاب مناسبی می باشد. اما بهتر است بدانید که برای استفاده از این نوع جانمایی برای بالکن باید جهت رول شدن تیغه ها به سمت داخل باشد.


رول روکار و بالای پنجره

یکی دیگر از روش های جانمایی تیغه های کرکره برقی، رول روکار بالای پنجره می باشد. این روش برای ساختمان هایی تکمیل شده اند، گزینه مناسب تری می باشد. زیرا در این روش دیگر لازم نیست رول جمع شده در جلوی پنجره قرار بگیرد و مانع ورود نور خورشید به داخل شود. بهتر است مطلب روش کاربردی و مهم برای رفع صدای کرکره برقی را نیز بخوانید.

بهتر است بدانید در این روش چون جانمایی رول تیغه های کرکره برقی در بالای پنجره قرار می گیرد، رول کرکره بایستی 30 سانتی متر بالاتر از پنجره نصب شود. به همین خاطر میزان مصرف تیغه های کرکره برقی در این مورد بیشتر از قبل می باشد و ممکن هزینه هزینه نهایی در این مورد کمی بیشتر شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان