انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اطلاعاتی درباره رسیور کرکره برقی

اطلاعاتی درباره رسیور کرکره برقی

#1


[عکس: image_1647672991.jpg]



یکی از قطعات اصلی موجود در کرکره برقی که برای باز و بسته شدن آن می باشد رسیور است. وجود این رسیور ها در کرکره برقی جزو واجبات می باشد و در اجرای آن نقش مهمی دارد زیرا این دستگاه سیگنالهای فرمان که از طریق کنترل ه می‌شود را دریافت می‌کند و آن را به موتور کرکره برقی ارسال میکند. در این مطلب قصد داریم شما را با رسیور کرکره برقی آشنا کنیم؛پس با ما همراه باشید.

یکی از اجزای اصلی و مهم در کرکره ها رسیور ها می باشند. وظیفه اصلی این دستگاه ها باز و بسته کردن کرکره های برقی می باشد. مکانی که قرار است رسیور بر روی آن نصب شود در قسمت بالایی کرکره برقی الکتروحفاظ می باشد یعنی در بالای ریل ها. رسیور یک لغت انگلیسی می باشد و معنای آن به فارسی دریافت سیگنال و ارسال به موتور کرکره برقی می باشد. تعیین جای متناسب با عملکرد و نصب رسیور کرکره برقی آشنا شدید در ادامه انواع این رسیور ها را برای شما شرح می دهیم تا با مقایسه آنها با یکدیگر بتوانید کرکر برقی با کیفیتی را با قیمت مناسب خریداری کنید.

رسیور کرکره برقی دارای انواع مختلفی می باشد که پر کاربرد آنها را برای شما نام بردیم تا با آنها بیشتر آشنا شوید. پرکاربردترین رسیور های کرکره برقی عبارتند از:

رسیور کرکره برقی بتا ۹۹ کانال
رسیور کرکره برقی بتا ساید ۵ کانال
رسیور کرکره برقی بتا ساید سیم کارت
رسیور کرکره برقی دورپا مدل SDP
رسیور قفل برقی بتا
رسیور قفل برقی و دو عدد ریموت کنترل بتا
رسیور ۳ رله بتا
رسیور سیم کارتی اسمارت سیموت بتا
رسیور دو رله بتا
و....

روش عملکرد رسیور کرکره ها به این صورت است که ۸ فرمانی که کاربر می‌تواند از طریق ریموت ارسال کند را دریافت می کنند، سپس پس از تجزیه و تحلیل آن فرمان برای اجرا کردن فرمان، آن را به موتور کرکره های برقی ارسال میکند. درحقیقت رسیورها نقش یک واسطه را دارند به این صورت که پیامهای فرمان را از ریموت دریافت کنند و موتور ارسال کنند.

توجه داشته باشید رسیور هر سیگنالی را به موتور ارسال نمی‌کند بلکه سیگنال را دریافت می‌کند و در صورتیکه با فرکانس دستگاه یکی بود آن را به موتور موجود ارسال می‌کنند. دلیل چک کردن فرکانس توسط رسیور این است که کلیپ برقی با سایر ریموت ها باز نشود. این کار موجب افزایش امنیت در کرکره برقی می شود این رسیور است که تشخیص می‌دهد فرکانس این ریموت با کرکره برقی موردنظر یکی می باشد.

زمانی که قرار است که برقی بسته شود و دکمه بسته شدن ریموت توسط کاربر فشرده می شود مجدد سیگنال بسته شدن به رسیور ارسال می شود و این دستگاه با بررسی آن فرکانس و یکسان بودن آن با کرکره برقی دستور را اجرا میکند.

۵ روش کاربردی و مهم برای رفع صدای کرکره برقی
مزیت های رسیور کرکره برقی



همانطور که می دانید در زمان های قدیم برای باز و بسته کردن کرکره ها از نیروی دست استفاده می‌شده اما با پیشرفت روز افزون تکنولوژی کرکره های امروزی اتوماتیک شده‌اند و به وسیله یک ریموت و سیگنال های ارسالی، باز و بسته می شوند.

به همین خاطر احتیاجی به صرف انرژی زیاد به منظور باز و بسته کردن کرکره برقی نیست و همین مسئله موجب شده است که امنیت اماکن بیشتر شود زیرا هر کسی نمی‌تواند با نیروی دست خود اینکه را باز و بسته کند.

یکی از مزیت های حائز اهمیت رسیور های کرکره برقی این است که افراد می‌توانند در زمان بسیار کوتاهی درب کرکره را باز یا بسته کند و دیگر لازم نیست زمان زیادی را صرف باز و بسته کردن درب کند. بهتر است مطلب چه زمانی برای تعمیر کرکره برقی اقدام کنیم؟ را نیز بخوانید.

از دیگر ویژگی های رسیور کرکره برقی داشتن قیمت مناسب است که همین مورد موجب شده است که در صورت خراب شدن خیلی راحت می توانید آن را با یک نوع دیگر جایگزین کنید.

یکی دیگر از ویژگی های رسیور کرکره برقی این است که آنها دارای سنسور میباشند. این سنسورها موجب می شوند که در زمان بسته شدن درب، از برخورد آن با زمین جلوگیری شود.

از دیگر ویژگی های رسیور کرکره های برقی نصب راحت آن می باشد. خیلی راحت می توان این دستگاه ها را بر بالای کرکره برقی نصب کرد.

برای سفارش از شرکت الکتروحفاظ قسمت تماس با ما ارتباط نمایید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان