انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
روش کاربردی و مهم برای رفع صدای کرکره برقی

روش کاربردی و مهم برای رفع صدای کرکره برقی

#1
[عکس: 5677849.jpg]
هر کالایی پس از گذشت زمان و استفاده طولانی مدت، ممکن است نیاز به سرویس داشته باشد. این موضوع در مورد سر و صدای کرکره برقی هم صدق میکند. گاهی اوقات با مشتریانی برخورد می کنیم که از صدای ناخوشایند کرکره برقی مغازه، پارکینگ یا پنجره منزل خود گله می کنند و نمی دانند علت این امر چیست؟
در این مقاله ابتدا سعی می کنیم شما را با شایع ترین عوامل ایجاد صدا در کرکره برقی آشنا ساخته و سپس به ارائه راهکار در این زمینه بپردازیم. البته توجه داشته باشید در صورت نداشتن علم و مهارت در این زمینه حتما از یک متخصص باتجربه کمک بگیرید. نکته ای که باید در ابتدا به آن توجه داشته باشید این است که جنس قطعات کرکره اتوماتیک، از فولاد می باشد که هنگام باز و بسته شدن به واسطه برخورد این قطعات روی هم صدا ایجاد می گردد. از دیگر علت های ایجاد سر وصدا در کرکره برقی، شل شدن ریل و لرزش فلز در قسمت های مختلف آن باشد. و اما کرکره برقی چیست


لازم به ذکر است که این مشکلات بیشتر در کرکره های قدیمی که به مدت طولانی از آن ها استفاده شده مشاهده می گردد؛ علت آن هم کشیده شدن حلقه ها و پیج خوردن آنها می باشد. در هنگام نصب کرکره برقی هم ضروری است نکاتی رعایت گردد.
یکی از مواردی که در هنگام نصب باید به آن توجه شود این است که صفحه پلیت و لوله، هم تراز هم باشند و تیغه های کرکره هم در مسیر ریل قرار گرفته شوند و حرکت کنند. در صورت عدم توجه به این موضوع مهم، پس از دو یا سه ماه شاهد ایجاد سر و صدا از کرکره برقی خواهیم بود. از دیگر نکات قابل توجه در نصب، توجه به فاصله لوله تا ریل است که باید استاندارد باشد. چنانچه این فاصله کمتر یا بیشتر باشد، به دلیل کشیدگی یا برخورد تیغه ها صدا ایجاد می شود. از دیگر دلایل صدای کرکره، نفوذ گرد و غبار در فاصله بین قلاب و تیغه می باشد.
جلوگیری از ایجاد صدا در کرکره برقی
در این قسمت به معرفی روش های مفید و کاربردی، برای رفع صدای کرکره برقی می پردازیم تا در نهایت بتوانید از این محصول بی نظیر، به راحتی و بدون دردسر استفاده نمایید.
۱- شست و شوی تیغه: در بخش قبلی گفتیم که یکی از علت های سر و صدا در کرکره، گرد و خاک است. بنابراین می توانید با شست و شوی تیغه ها و سایر اتصالات با آب زیاد و شوینده به رفع این مشکل بپردازید. البته ذکر این نکته ضروری است که در هنگام شستن این قطعات، توجه داشته باشید که آب به داخل موتور کرکره نفوذ نکند؛ چرا که در این صورت، خراب شده و لازم است به تعمیرکار نشان داده شود.
۲- بالابردن قطر لوله: چنانچه پس از شست و شوی تیغه ها، مشکل صدا رفع نگردید می توان قطر شفت و لوله را افزایش داد؛ این امر سبب می شود تا با کاهش اصطکاک بین تیغه ها، صدای تولید شده هم کاهش پیدا کند. در این وضعیت، تیغه ها هنگام رول شدن دارای فضای زیادی برای حرکت هستند.
۳

- یکی دیگر از ترفندهای کاهش صدای کرکره برقی، استفاده از غضروف آلومینیومی می باشد. به این صورت که آن را در میان تیغه ها اضافه کرده و از این طریق، به چرخش و حرکت آسان تر تیغه ها کمک می کنید و بنابراین صدای کرکره هم از بین می رود. چرا این روزها باید از کرکره برقی استفاده کنیم؟ را نیز بخوانید.
۴- گاهی اوقات با وجود انجام تمام موارد بالا، صدای کرکره برقی قطع نشده و همچنان این مشکل وجود دارد. در این گونه مواقع لازم است تا تیغه های کرکره به طور کل تعویض شده و تیغه ای که دارای کیفیت بالاتری است جایگزین آن گردد.
۵- متخصص و تکنسین: در صورتی که مشکل صدای کرکره برقی همچنان پابرجاست و رفع نشده، بهتر است از یک متخصص حرفه ای در این زمینه کمک بخواهید تا با تجربه بیشتری که دارد اقدام به رفع صدای کرکره نماید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان