انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انواع ایمپلنت دندان در کرج

انواع ایمپلنت دندان در کرج

#1
ایمپلنت دندان ریشه های جایگزین دندان هستند. ایمپلنت ها پایه ای قوی برای دندان های جایگزین ثابت (دائمی) یا متحرکی که مطابق با دندان های طبیعی شما ساخته شده اند، فراهم می کند.
هنگامی که دندانی به دلیل آسیب یا بیماری از دست می‌رود، فرد می‌تواند عوارضی مانند از دست دادن سریع استخوان، گفتار ناقص یا تغییر الگوهای جویدن را تجربه کند که منجر به ناراحتی می‌شود. جایگزینی دندان از دست رفته با ایمپلنت دندان می تواند کیفیت زندگی و سلامت بیمار را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

ایمپلنت دندان چیست؟
[عکس: %D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%...%D9%86.jpg]
سیستم های ایمپلنت دندانی از بدنه ایمپلنت دندانی و اباتمنت ایمپلنت دندانی تشکیل شده است و ممکن است شامل یک پیچ ثابت کننده اباتمنت نیز باشد. بدنه ایمپلنت دندان با جراحی در استخوان فک به جای ریشه دندان قرار می گیرد. اباتمنت ایمپلنت دندان معمولاً توسط پیچ فیکساتور اباتمنت به بدنه ایمپلنت متصل می شود و از طریق لثه به داخل دهان امتداد می یابد تا از دندان های مصنوعی متصل شده حمایت کند.
جراحی ایمپلنت دندانی روشی است که ریشه‌های دندان را با پایه‌های فلزی و پیچ مانند جایگزین می‌کند و دندان‌های آسیب‌دیده یا از دست رفته را با دندان‌های مصنوعی که ظاهر و عملکردی بسیار شبیه به دندان‌های واقعی دارند، جایگزین می‌کند. جراحی ایمپلنت دندان می‌تواند جایگزین مناسبی برای پروتزها یا بریج‌کاری‌هایی باشد که به خوبی روی هم قرار نمی‌گیرند و می‌توانند گزینه‌ای را برای زمانی که فقدان ریشه‌های طبیعی دندان اجازه نمی‌دهد پروتزهای مصنوعی یا دندان‌های بریج‌کاری را جایگزین کنند، ارائه دهد. نحوه انجام جراحی ایمپلنت دندان به نوع ایمپلنت و وضعیت استخوان فک شما بستگی دارد. جراحی ایمپلنت دندان ممکن است شامل چندین روش باشد. مزیت اصلی ایمپلنت، پشتیبانی محکم از دندان‌های جدید شما می باشد، فرآیندی که نیاز به ترمیم استخوان محکم در اطراف ایمپلنت دارد. از آنجایی که این ترمیم استخوان نیاز به زمان دارد، این روند می تواند ماه ها طول بکشد.
ایمپلنت دندان در کرج
دکتر مریم محمدی یکی از برجسته ترین دندانپزشکان در کرج می باشد که بهترین ایمپلنت دندان را با قیمت مناسب برای شما انچام می دهد، از دیگر خدمات دندانپزشکی وی می توان به اصلاح طرح لبخند و بلیچینگ دنداناشاره کرد.
[عکس: %D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%...%D8%AC.jpg]
مزایای ایمپلنت دندان چیست؟
  • ظاهر بهبود یافته ایمپلنت های دندانی شبیه دندان های خودتان هستند. و از آنجا که آنها برای ترکیب شدن با استخوان طراحی شده اند، دائمی می شوند.

  •  دندان ها می توانند در داخل دهان بلغزند و باعث زمزمه کردن یا بدگویی کلماتتان شوند. ایمپلنت های دندانی به شما این امکان را می دهند که بدون نگرانی از لیز خوردن دندان ها صحبت کنید.

  •  از آنجایی که ایمپلنت ها بخشی از شما می شوند، ناراحتی دندان های مصنوعی متحرک را از بین می برند.

  • ایمپلنت های دندانی مانند دندان های خودتان عمل می کنند و به شما این امکان را می دهند که غذاهای مورد علاقه خود را با اطمینان و بدون درد بخورید.

  • ایمپلنت های دندانی می توانند لبخند را به شما برگردانند و به شما کمک کنند احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید.

  • ایمپلنت های دندانی مانند بریج های تکیه گاه دندان نیازی به کوچک کردن سایر دندان ها ندارند. از آنجایی که دندان‌های مجاور برای حمایت از ایمپلنت تغییر نمی‌یابند، تعداد بیشتری از دندان‌های خودتان دست نخورده باقی می‌مانند و در درازمدت سلامت دهان را بهبود می‌بخشند.

  • ایمپلنت‌های فردی نیز دسترسی آسان‌تر بین دندان‌ها را امکان‌پذیر می‌کنند و بهداشت دهان و دندان را بهبود می‌بخشند.

  •  ایمپلنت ها بسیار بادوام هستند و سال ها دوام خواهند داشت. با مراقبت خوب، بسیاری از ایمپلنت ها مادام العمر دوام می آورند.

  • پروتزهای متحرک فقط همین هستند. قابل جابجایی ایمپلنت های دندانی ناراحتی شرم آور درآوردن پروتزهای مصنوعی و همچنین نیاز به چسب های نامرتب برای نگه داشتن آن ها را از بین می برد.
مراقبت های قبل از ایمپلینت دندان
قبل از انتخاب ایمپلنت دندان، با ارائه دهنده دندانپزشک خود در مورد مزایا و خطرات احتمالی و اینکه آیا کاندیدای این روش هستید یا خیر صحبت کنید.
مواردی که باید در نظر بگیرید شامل موارد زیر است
  • سلامت کلی شما عامل مهمی در تعیین اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان هستید، مدت زمان بهبودی آن و مدت زمانی که ایمپلنت ممکن است در جای خود بماند، است.

  • از دکتر دندانپزشکی خود بپرسید که چه مارک و مدلی از سیستم ایمپلنت دندان استفاده می شود و این اطلاعات را برای سوابق خود نگه دارید.

  • استعمال دخانیات ممکن است بر روند بهبودی تأثیر بگذارد و موفقیت طولانی مدت ایمپلنت را کاهش دهد.

  • روند بهبودی بدن ایمپلنت ممکن است چندین ماه یا بیشتر طول بکشد، در این مدت شما معمولاً یک اباتمنت موقت به جای دندان دارید.
بعد از عمل ایمپلنت دندان
  • دستورالعمل های بهداشت دهان و دندان را که توسط متخصص دندانپزشکی به شما داده شده است را به دقت دنبال کنید. تمیز کردن منظم ایمپلنت و دندان های اطراف برای موفقیت طولانی مدت ایمپلنت بسیار مهم است.

  • ویزیت های منظم را با ارائه دهنده دندانپزشک خود برنامه ریزی کنید.

  • اگر ایمپلنت شما شل یا دردناک است، فوراً به دندانپزشک خود اطلاع دهید.
انواع ایمپلنت دندان
[عکس: %D8%B9%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B6-%D8%A7%DB...%D9%86.jpg]
ایمپلنت دندان با دو روش بدون پیچ و پیچ دار انجام می شود که دکتر دندانپزشک بعد از معاینات لازم نوع روش ایمپلنت را انتخاب می کند که به شرح زیر می باشد
ایمپلنت به شکل ریشه
شایع ترین نوع ایمپلنت دندان، ایمپلنت ریشه‌ای شکل که به نام ایمپلنت درون استخوانی و یا دورن ریشه ای نامیده می شود، است و بیشتر مردم این نوع دندان را می کارند، همانطور که از نامش پیداست در استخوان مثل یک پیچ ضخیم درون ریشه قرار میگیرد که البته دارای طول و عرض و متفاوتی و در صورت انجام ایمپلنت دندان شما توسط پزشک به این روش، دکتر باید برای کار گذاشتن پایه های دندان از عمث و عرض مناسبی استفاده کند.
ایمپلنت چارچوب راموس
زمانی که استخوان فک پایین قابلیت انجام روش اول را نداشته باشدو در واقع نازک باشد و یااینکه راغب به انجام ایمپلنت ساب پریو استیل باشید، دکتر از روش ایمپلنت چارچوب راموس استفاده می کند. در این روش چارچوب راموس در نزدیک دندان عقل و نزدیک چانه قرار می دهند البته بعد از قرار دادن چارچوب برای ترمیم بافت اطراف آن مدتی زمان لازم است و سپس روی لثه میله ی نازک فلزی قابل رویت است و این چارچوب از شسکتن فک نیز جلوگیری می کند، در نهایت دندان مصنوعی مناسب با میله ساخته و در دهان شما قرار می گیرد.
چرا به ایمپلنت دندان نیاز دارید؟
ایمپلنت های دندانی را می توان برای جایگزینی یک دندان، چندین دندان یا همه دندان ها استفاده کرد. هدف از جایگزینی دندان در دندانپزشکی بازیابی عملکرد و همچنین زیبایی است.
عوارض ایمپلنت دندان
مانند هر عمل جراحی، جراحی ایمپلنت دندان خطراتی برای سلامتی دارد. با این حال، مشکلات نادر هستند و زمانی که رخ می دهند معمولا جزئی هستند و به راحتی قابل درمان هستند. خطرات عبارتند از:
  1. عفونت در محل ایمپلنت

  2. آسیب یا آسیب به ساختارهای اطراف، مانند سایر دندان ها یا رگ های خونی

  3. آسیب عصبی، که می تواند باعث درد، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در دندان ها، لثه ها، لب ها یا چانه طبیعی شما شود.

  4. مشکلات سینوسی، زمانی که ایمپلنت های دندانی قرار داده شده در فک بالا به داخل یکی از حفره های سینوس شما بیرون زده است.
ایمپلنت دندان چند مرحله دارد؟
[عکس: %D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%84-%D8%A7%DB...%D9%86.jpg]
جراحی ایمپلنت دندان معمولاً یک جراحی سرپایی است که به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و زمان بهبودی بین دو عمل وجود دارد. فرآیند کاشت ایمپلنت دندان شامل مراحل مختلفی است که عبارتند از:
  1. برداشتن دندان آسیب دیده

  2. آماده سازی استخوان فک (پیوند)، در صورت نیاز

  3. کاشت ایمپلنت دندان

  4. رشد و بهبود استخوان

  5. قرار دادن تکیه گاه

  6. قرار دادن دندان مصنوعی
کل فرآیند ممکن است از ابتدا تا انتها چندین ماه طول بکشد. بیشتر آن زمان به درمان و انتظار برای رشد استخوان جدید در فک شما اختصاص دارد. بسته به موقعیت شما، روش خاص انجام شده یا مواد مورد استفاده، گاهی اوقات می توان مراحل خاصی را با هم ترکیب کرد.
اولین مرحله در فرآیند کاشت دندان، ایجاد یک برنامه درمانی فردی است. این طرح نیازهای خاص شما را برآورده می کند و توسط تیمی از متخصصان که به طور ویژه در زمینه جراحی دهان و دندانپزشکی ترمیمی آموزش دیده و با تجربه هستند، تهیه شده است. این رویکرد تیمی مراقبت هماهنگ را بر اساس گزینه ایمپلنتی که برای شما بهترین است، ارائه می دهد.
سپس ایمپلنت ریشه دندان که یک پست کوچک از تیتانیوم است در حفره استخوانی دندان از دست رفته قرار می گیرد. همانطور که استخوان فک بهبود می یابد، در اطراف ستون فلزی کاشته شده رشد می کند و آن را به طور ایمن در فک محکم می کند. روند بهبودی می تواند از شش تا 12 هفته طول بکشد.
هنگامی که ایمپلنت به استخوان فک باند شد، یک پایه اتصال کوچک - به نام اباتمنت - به پایه متصل می شود تا دندان جدید را محکم نگه دارد. برای ساختن دندان یا دندان‌های جدید، دندانپزشک شما از دندان‌های شما قالب می‌گیرد و مدلی از بایت شما ایجاد می‌کند (که تمام دندان‌ها، نوع و ترتیب آنها را نشان می‌دهد). دندان یا دندان جدید بر اساس این مدل ساخته شده است. سپس یک دندان جایگزین به نام تاج به اباتمنت متصل می شود.
به جای یک یا چند روکش جداگانه، برخی از بیماران ممکن است ضمیمه هایی روی ایمپلنت قرار دهند که پروتز متحرک را حفظ و پشتیبانی می کند.
دندانپزشک شما همچنین رنگ دندان های جدید را با دندان های طبیعی شما مطابقت می دهد. از آنجایی که ایمپلنت در داخل استخوان فک محکم شده است، دندان‌های جایگزین مانند دندان‌های طبیعی شما ظاهر، احساس و عملکرد دارند.
ایمپلنت دندان درد دارد؟
[عکس: %D8%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9...%D9%86.jpg]
اکثر افرادی که ایمپلنت دندان دریافت کرده اند می گویند که ناراحتی بسیار کمی در این روش وجود دارد. از بی حسی موضعی می توان در طول عمل استفاده کرد و اکثر بیماران گزارش می دهند که ایمپلنت نسبت به کشیدن دندان درد کمتری دارد.
پس از ایمپلنت دندان، درد خفیف را می توان با داروهای مسکن بدون نسخه مانند تایلنول یا موترین درمان کرد.
مراقبت ازایمپلنت های دندانی
ایمپلنت های دندانی مانند دندان های واقعی نیاز به مراقبت دارند، از جمله مسواک زدن، نخ دندان کشیدن، شستشو با دهانشویه آنتی باکتریال و معاینات منظم دندانپزشکی.
قیمت ایمپلنت دندان
هزینه ساخت ایمپلنت دندان وابسته به مواردی از جمله مارک و برند ایمپلنت، کشور سازنده ایمپلنت، تخصص و مهارت پزشک، جنس ایمپلنت، هزینههای جانبی و جنس روکش دندان ایمپلنت می باشد که شما می توانید از طرق تماس با ما از قیمت به روز و مقرون به صرفه ایمپلنت استفاده کنید و همچنین از دیگر خدمات ما نظیر لمینت سرامیکی و ترمیم دندان شکستهبهره مند شوید.
منبع

https://drmaryam-mohammadi.ir/post/26/%D...8%A7%D9%86
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان