انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری : بررسی شرایط و هزینه‌ها در سال 2022

اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری : بررسی شرایط و هزینه‌ها در سال 2022

#1
سرمایه گذاری در آمریکا و شرایط عمومی آن
آمریکا سومین کشور بزرگ جهان است و از لحاظ تنوع اقوام و نژاد ها جزء متنوع‌ترین کشوره جهان محسوب می شود. پایتخت این کشور واشنگتن دی سی‌ است. جمعیت آمریکا در حدود 330 میلیون نفر است. این کشور همچنین سومین کشور پر جمعیت جهان است. ایالات متحده آمریکا از غرب با اقیانوس آرام، از شرق با اقیانوس اطلس، از شمال با کشور کانادا و از جنوب با کشور مکزیک همسایه و هم مرز است. همچنین از دریای گوانتانامو و آلاسکا مرز اندکی‌ با کوبا و روسیه دارد. از پر جمعیت‌ترین شهر‌های آمریکا می‌توان نیویورک، لوس آنجلس، شیکاگو، هیوستن، فیلدلفیا و فینیکس را نام برد. سرمایه گذاری در آمریکا یکی از چند روش مهاجرتی و اخذ اقامت این کشور می باشد. سرمایه گذاری در آمریکا نیازمند سرمایه کافی و عالی می باشد. اقتصاد کشور آمریکا یک اقتصاد کاپیتالیستی ( سرمایه‌داری ) است. از ویژگی‌‌های مهم اقتصاد ایالت متحده آمریکا می‌توان به منابع طبیعی فراوان، تولید انبوه، زیربنای توسعه یافته و مصرف زیاد اشاره کرد. در ادامه مقاله به بررسی شرایط اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری می‌پردازیم.


کشور آمریکا از دیرباز مورد توجه نه تنها هموطنان ما بلکه سایر شهروندان اقصی نقاط جهان می باشد. شرایط مطلوب اقتصادی، سرعت بالای پیشرفت این کشور در همه زمینه ها و همچنین رفاه شهروندان آن بعلاوه سیستم قوی نظام آموزش و پرورش در آمریکا باعث شده است که افراد بسیاری از سراسر دنیا تمایل به مهاجرت به آمریکا را داشته باشند اعتبار بالای پاسپورت این کشور موجب شده است که دستیابی به آن به غایت یا هدف خیل کثیری از افراد سراسر دنیا تبدیل شده است.


کشور آمریکا با تولید ناخالص بیش از ۱۳،۰۰۰ میلیارد دلار، یعنی‌ حدود %۲۰ از تولید ناخالص کل جهان، اولین اقتصاد بزرگ جهان است. ایالت متحده آمریکا اولین کشور وارد کننده و پس از چین و آلمان سومین کشور صادر کننده در جهان است. بیشترین محصولات تولیدی آمریکا عبارتند از: مواد شیمیایی، تولیدات نفتی‌، فولاد، صنایع و تجهیزات هوایی، ماهواره، تولیدات غذایی و مواد خوراکی، صنایع معدن و چوب. با وجود اینکه تولیدات کشاورزی ایالت متحده آمریکا تنها %۱ از تولیدات ناخالص ملی‌ این کشور را تشکیل می دهد، همین سطح حدود %۶۰ از کل تولیدات کشاورزی در جهان را شامل می شود.


ذکر این نکته ضروری است که انواع ویزاهای سرمایه گذاری آمریکا برای متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور صادر می گردد که مهمترین آنها ویزای EB5 آمریکا است که متقاضیان به جهت اخذ این ویزا می توانند با سرمایه گذاری در دو پلن پانصد هزار دلاری و یک میلیون دلاری موفق به اخذ این ویزا گردند. نکته ای که در باب ویزای EB5 وجود دارد این است که این ویزا یعنی در هر دو پلن آن منجر به دریافت گرین کارت آمریکا می گردد.


شایان ذکر است که سوای دو پلن مذکور یک پلن دیگر با سرمایه اولیه مورد نیاز دویست هزار دلاری آمریکا وجود دارد که منجر به دریافت گرین کارت و اقامت آمریکا بصورت دائم نمی گردد. از دیگر ویزاهای سرمایه گذاری در آمریکا می توان به ویزای EB2 اشاره داشت که روش آن تقریبا مشابه EB5 می باشد و از طریق خرید بیزینسی مطمئن در آمریکا دریافت آن امکان پذیر است. در این روش حداقل دارایی متقاضی باید 300 هزار دلار باشد که 150 هزار دلار آن را جهت سرمایه گذاری و خرید بیزینس بکار گیرد.


سرمایه گذاری در آمریکا و اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری
تابعیت آمریکا از طریق سرمایه گذاری امکان پذیر است که البته با رعایت یکسری فرآیند و اصول محقق خواهد شد. از جمله مهم ترین انواع روشهای سرمایه گذاری آمریکا سرمایه گذاری در این کشور با اخذ ویزای EB5 می باشد که متقاضیان می توانند با مبالغی نظیر 900 هزار و 1 میلیون 800 هزار دلار بیزینس خود را راه اندازی نمایند و از این طریق اقامت دائم و یا گرین کارت کشور آمریکا را دریافت نمایند. افرادی که از این طریق اقدام می کنند در ابتدا اقامتی دو ساله دریافت می کنند و کار و تجارت خود را راه اندازی می نمایند. در ادامه با پرداخت مالیات و عدم ارتکاب جرم و سودآوری و تجارت موفق می توانند اقامت دائم خود در کشور آمریکا را دریافت نمایند و پس از آن وارد پروسه اخذ پاسپورت و دریافت شهروندی آمریکا گردند. نیاز است بدانید که همه روشهای سرمایه گذاری در این کشور منتج به اخذ اقامت و تابعیت نمی گردد. ذکر این نکته نیز ضروری است که با توجه به انتقال قدرتی که در انتخابات آمریکا صورت گرفت و به جای آقای ترامپ آقای بایدن سکان ریاست جمهوری این کشور را به عهده گرفته است؛ لذا می توان انتظار داشت که منتظر سیاست درهای باز و قوانین جدید در خصوص انواع روشهای مهاجرت از جمله سرمایه گذاری در این کشور باشیم. اینجا می توانید اطلاعات بیشتر را در خصوص ویزای eb5 کسب کنید.


بهترین پیشنهاد موسسه ملک پور این است که با وجود پیچیدگی و دشواری در روش های مختلف سرمایه گذاری در آمریکا و همچنین بروز تنش هایی که فی ما بین دول ایران و آمریکا ایجاد شده ، این است که از سرمایه گذاری در کانادا که به مراتب راحتتر و با هزینه های کمتر امکان پذیر است این میسر را طی نمایید و موفق به اخذ اقامت دائم و پاسپورت کانادا گردید. نکته مثبت این پیشنهاد این است که شما با سرمایه گذاری در کانادا پس از 3 الی 5 سال می توانید به شهروندی کانادا دست پیدا کنید و با تبدیل شدن به یک شهروند کانادایی می توانید به ایالات متحده آمریکا مسافرت داشته باشید و حتی به اقامت و زندگی در این کشور نیز دست یابید.


سرمایه گذاری در آمریکا و استاندارد های بین المللی سرمایه گذاری
پارامترهایی به عنوان استاندارد های سرمایه گذاری در سطح بین الملل شناخته شده اند که تاثیر بسزایی در تصمیم گیری سرمایه گذاران خارجی به جهت سرمایه گذاری در کشور آمریکا خواهد داشت که باید بسیار به آنها توجه داشت. شما با بررسی این پارامتر ها می توانید به این تصمیم برسید که در آمریکا یا هر کشور دیگری اقدام به سرمایه گذاری نمایید یا ننمایید. پارامترهایی که هر کدام خود به تنهایی بخش عمده ای از دغدغه ذهنی سرمایه گذاران خارجی می باشد. از جمله استانداردهای مهم جهت سرمایه گذاری در این کشور ریسک مصادره اموال و همچنین نرخ فساد اداری یا قضایی در این کشور می باشد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم :


نرخ ریسک مصادره اموال آمریکا
نرخ ریسک مصادره اموال نشان دهنده حمایت دولت از سرمایه گذار خارجی می باشد. این مطلب می تواند بسیار مهم و تاثیر گذار باشد که یک کشور و دولت قانون گذار آن تا چه حد از سرمایه گذاران خارجی که سرمایه خود را در آن کشور تزریق می کنند، حمایت می کند و حافظ منافع آنها خواهد بود. سرمایه گذاری در آمریکا یا هر کشور دیگری زمانی می تواند جذابیت داشته باشد که دولت این کشور از سرمایه گذار خارجی حمایت نموده و شرایط مطلوب را برای وی فراهم سازد. نرخ ریسک مصادره یا سلب مالکیت اموال ( موسوه به Expropriation Risk‌ ) در بازه 1 الی 7 تعریف می شود هر چه کمتر باشد به معنی حمایت بیشتر دولت کشور مقصد از سرمایه گذاران خارجی است.


نرخ کنترل فساد اداری آمریکا
نرخ کنترل فساد اداری یا قضایی در هر کشوری نشان هنده نظارت دولت و قوه قضاییه آن کشور بر ادارات و مراکز برای انجام صحیح قوانین می باشد. نرخ کنترل فساد اداری در بازه 2.5- الی 2.5+ بررسی می گردد که هرچه این عدد به سمت مثبت 2.5 میل کند نشان دهنده کنترل و نظارت بیشتر بر روی فساد ( فساد، تبعیض و قانون شکنی کمتر ) در بدنه دولت و همچنین شرکت ها و مراکز مختلف می باشد و این امر از قدرت قوه قضاییه و دولت هر کشور را نشان می دهد که تا چه حد نظارت بر عملکرد ادارت، شرکت ها و مراکز دولتی و غیر دولتی در باب اجرای قانون برای همه وجود دارد. نرخ کنترل فساد اداری در کشور آمریکا در حدود 1.3 می باشد.


سرمایه گذاری در آمریکا و شاخص های اقتصادی تاثیرگذار
اگر تمایل به سرمایه گذاری در آمریکا دارید باید علاوه بر بررسی استانداردهای بین المللی ، شاخص های داخلی اقتصادی این کشور را نیز برای تصمیم به اینکه در این کشور اقدام به سرمایه گذاری نمایید یا خیر بررسی کنید. شاخص های اقتصادی تاثیر گذار مواردی نظیر میزان رشد اقتصادی، نرخ بیکاری، تورم و مالیات هر کشوری می باشد که به جهت سرمایه گذاری در کشور آمریکا و سایر کشورها توجه به آنها اهمیت ویژه ای دارد. در ادامه در رابطه با هر کدام از این پارامترها شرح کامل را مطالعه خواهید نمود.


نرخ رشد اقتصادی کشور آمریکا
رشد اقتصادی در هر کشور نشان دهنده میزان پویایی اقتصاد و رونق تجارت می باشد. نرخ رشد اقتصادی این مطلب را بازگو می کند که آیا صنایع، مشاغل و به صورت کلی اقتصاد یک کشور تا چه حد در حال پیشرفت است؟ کشور آمریکا یکی از قطب های اقتصادی مهم در ساسر دنیا محسوب می شود که در بسیاری از عرصه ها نه تنها عرصه اقتصادی تعیین کننده می باشد.


نرخ بیکاری کشور آمریکا
نرخ بیکاری هر کشور نشان دهنده پویایی بازار کار آن کشور است چرا که هر چه میزان پویایی بازار کار یک کشور بیشتر باشد؛ بدین معنی است که بیزینس های فعالی بیشتری در آن کشور وجود دارد و هر چه تعداد بیزینس های فعال یک کشور بیشتر باشد با توجه به تعداد بالای بیزینس ها، موقعیت شغلی بیشتری در این کشور وجود دارد. نرخ بیکاری در سال جدید در کشور آمریکا معادل 5.4 درصد گزارش شده است که رقم نسبتا پایینی محسوب می گردد.


نرخ تورم آمریکا
نرخ تورم نشان دهنده میزان تعادل میان درآمدها و هزینه ها می باشد. هرچه نرخ تورم در یک کشور بالاتر باشد بدین معنا است که میزان هزینه ها از درآمدها بیشتر می باشد. نرخ تورم در کشور آمریکا در آخرین اندازه گیری صورت گرفته معادل 5.4 درصد می باشد که در حد متعادلی می باشد.


منبع: موسسه ملک پور
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان