انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
موارد کاربرد دی استات سدیم در صنایع غذایی

موارد کاربرد دی استات سدیم در صنایع غذایی

#1
[عکس: 30.jpg]
دی استات سدیم یک ماده آنتی باکتریال وسیع الطیف است که توانایی ویژه ای برای مهار قارچ آسپرژیلوس دارد. دی استات سدیم به عنوان یک نگهدارنده می تواند بطور موثری  رشد و تکثیر ۱۰نوع کپک و بسیاری از باکتریها را مهار کند و همین مسئله باعث شده است که این ماده کاربرد گسترده ای در صنایع غذایی داشته باشد.

افزایش تقاضا برای مصرف غذاهای آماده و گوشت قرمز و مرغ های بسته بندی شده باعث افزایش نیاز به نگهدارنده های ایمنی مانند دی استات سدیم شده است تا بتوان با استفاده از آن از رشد میکروب ها در این مواد غذایی جلوگیری کرد و ماندگاری آنها را افزایش داد.

این ماده شیمیایی همچنین می تواند ارزش غذایی ، ماندگاری و طعم مواد غذایی را بهبود ببخشد. این ماده در دنیا به عنوان یک ماده نگهدارنده ایمن و بی خطر مورد تائید است و با افزایش دامنه تحقیقات در رابطه با نگهدارنده های بی خطر و مفید ، کاربردهای آن روز به روز در حال افزایش است.

کاربرد دی استات سدیم در صنایع غذایی

مواد غذایی در حین ذخیره سازی و فراوری به دلیل کپک زدگی و پوسیدگی از بین می برند بنابراین باید راهی برای حفظ کیفیت و افزایش ماندگاری آنها پیدا کرد. یکی از ساده ترین راهها استفاده از مواد نگهدارنده ای مانند دی استات سدیم است که می تواند ماندگاری مواد غذایی را تا بیش از دو برابر افزایش دهد.

دی استات سدیم برای حفظ سیلوهای برنج، گندم، بادام زمینی، لوبیا و بسیاری از غلات ارزشمند دیگر بسیار خوب عمل کرده و از کپک زدگی، پوسیدگی و تغییر طعم این محصولات جلوگیری می کند. با استفاده از  سدیم دی استات برای افزایش ماندگاری این محصولات، بدون نیاز به خشک کردن می توان عمر این محصولات را از ۹۰ روز به بیش از ۲۰۰ روز افزایش داد.

در ذخیره سازی خوراک دام ها نیز استفاده از نگهدارنده ها بیش از پیش مورد نیاز است زیرا بدون آنها کپک زدگی این محصولات اجتناب ناپذیر است و مصرف آنها توسط دام ها و سپس انتقال به بدن انسان سلامت عمومی را به شدت تهدید می کند.

دی استات سدیم با خواص ضد کپک و جاذبه الرطوبه خودش می تواند از فعالیت باکتریها و کپک ها در این محصولات جلوگیری کرده و ماندگاری خوراک های دامی را به بیش از ۳ ماه بدون تغییر کیفیت و طعم  افزایش دهد و به تولید گوشت باکیفیت تر کمک کند.

با توجه به اینکه دی استات سدیم نسبت به استیک اسید حلالیت بهتری در چربی دارد به راحتی می تواند از دیواره ارگانیسم ها وارد شده و با دناتوراسیون پروتئین داخل سلولی اثر آنتی باکتریال خودش را اعمال می کند.

بنابراین دی استات سدیم یک نگهدارنده خوب و یک عامل شلاته کننده عالی برای افزایش ماندگاری و بهبود طعم مواد غذایی است.

نقل قول:منبع: زحل شیمی (تولیدکننده مواد شیمیایی و معدنی)
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان