انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مهاجرت به سوئد ؛ قوانین اخذ تابعیت + هزینه زندگی

مهاجرت به سوئد ؛ قوانین اخذ تابعیت + هزینه زندگی

#1
مهاجرت به سوئد

کشور سوئد از جمله کشورهای حوزه اسکاندیناوی در شمال اروپاست. این کشور در همسایگی کشورهای نروژ، فنلاند و دانمارک قرار دارد. پایتخت سوئد شهر استکهلم و زبان رسمی آن سوئدی است؛ که بسیار شبیه زبان‌های نروژی و فنلاندی است.
سوئد پنجمین کشور بزرگ قاره اروپاست اما به دلیل شرایط آب و هوایی سردسیر بیشتر جمعیت 10 میلیون نفری آن در جنوب سوئد سکونت دارند.  
سوئد از جمله کشورهای عضو پیمان شنگن است و از نظر اقتصادی و سیاسی شرایط مطلوبی دارد. این کشور اقتصاد تولید محور دارد و نیاز کشورهای قاره سبز را تامین می‌کند. سوئد از جمله کشورهای گران محسوب می‌شود. هزینه‌های زندگی ماهانه در سوئد به طور متوسط 800 تا 1000 یورو است؛ اما مردم سوئد از درآمدهای بالایی برخوردار هستند.


قوانین اخذ تابعیت کشور سوئد

پس از دریافت اقامت دائم سوئد برای آنکه به یکی از شهروندان این کشور تبدیل شوید باید موارد زیر را رعایت کنید :
1.شرط سنی حداقل 18 سال تمام را داشته باشید.
2.اقامت دائم یا کارت اقامت سوئد را دیافت کرده و ارائه دهید.
3.شرط حضور در کشور سوئد برای مدت زمان معین، برای دریافت تابعیت را رعایت کرده باشید.
4.در مدت اقامت در سوئد رفتار مناسبی داشته باشید و جرمی مرتکب نشوید.

بررسی هزینه های زندگی در سوئد

یکی از مواردی که پیش از مهاجرت باید به آن توجه کرد هزینه ‌های زندگی در سوئد می‌باشد. شما باید این هزینه‌ها را با درآمد احتمالی خود در سوئد و یا سرمایه‌ای که همراه خود می‌برید مقایسه کنید تا شرایط زندگی در سوئد را بسنجید. خوشبختانه سوئد از جمله کشورهایی است که درآمدها و هزینه‌ها در آن در حالت تعادل قرار دارند. در ادامه برخی از هزینه‌های معمول در کشور سوئد را مشاهده می‌کنید:

(مبالغ به یورو هستند)

هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره
حدود 2900

هزینه زندگی یک نفر مجرد
حدود 800

نرخ بهره وام برای نرخ ثابت 20 ساله
2.98

اجاره یک آپارتمان 1 خوابه مرکز شهر
781.27

اجاره یک آپارتمان 1 خوابه خارج از شهر
564.39

متوسط درآمد ماهیانه پس از کسر مالیات
2322.18

منبع: مهاجرت به سوئد
پاسخ

مهاجرت به سوئد ؛ قوانین اخذ تابعیت + هزینه زندگی

#2
روش های مهاجرت و دریافت اقامت دائم اروپا:
روش‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها برای مهاجرت به اروپا اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که معمولاً این روش‌ها شرایط خاصی دارند و باید برای اقدام از طریق آن‌ها با احتیاط عمل کرده و اطلاعات کاملی جمع آوری کنید. این روش‌ها عبارت‌اند از:

ازدواج
در بسیاری از کشورهای اروپایی اگر با شهروند یا فردی که اقامت دائم آن‌ها را دارد، ازدواج کنید می‌توانید مقیم اروپا شوید. به عبارت دیگر یکی از راه‌های مهاجرت به اروپا ازدواج با یک شهروند اروپایی است. البته توجه داشته باشید که شرایط و ضوابط در کشورهای مختلف اروپایی متفاوت است. معمولاً اداره مهاجرتی کشورها، به دلیل موردهای تقلبی سخت گیری بیشتری در بررسی پرونده‌های این شیوه مهاجرتی اعمال می‌کنند.

یکی از شرایط عمومی این روش مهاجرتی این است که شهروند اروپایی باید بتواند همسر خود را که متقاضی مهاجرت است، از نظر مالی حمایت کند. از طرفی دیگر باید به اداره مهاجرتی صحت و تداوم ازدواج ثابت شود. مسیر بررسی پرونده مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج کمی سخت است و اگر بتوانید پرونده خود را به طور اصولی و درست ارائه دهید؛ می‌توان گفت که یکی از ارزان‌ترین روش‌های مهاجرت اروپا نیز به حساب می‌آید.

تولد فرزند
کشورهای اروپایی برای اهدای تابعیت از اصل خون تبعیت می‌کنند. بر اساس اصل خون، کودک به دنیا آمده در یک کشور اروپایی تنها در صورتی شهروند آن کشور به حساب می‌آید که حداقل یکی از والدین او شهروند آن کشور بوده یا تابعیتش را داشته باشند. کشورهایی مانند کانادا یا آمریکا از اصل خاک تبعیت می‌کنند. در اصل خاک، تنها با دنیا آمدن کودک در خاک یک کشور، از بدو تولد شهروند آن به حساب می‌آید. با این توصیف نباید این دو شیوه اعطای تابعیت را با یکدیگر اشتباه گرفت.

پناهندگی
یکی از روش‌های مهاجرت به اروپا از طریق پناهندگی است که به دلیل ماهیت آن، به متقاضیان توصیه نمی‌شود. پناهنده فردی است که به دلایل مختلف نمی‌تواند در کشور مبدأ زندگی کند و در صورت ماندن در آن کشور جان او در خطر قرار دارد. به همین خاطر، فرد برای مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی اقدام می‌کند. در این حالت پرونده متقاضی به دقت بررسی می‌شود و در صورت برآورده شدن شرایط، می‌تواند اقامت دائم اروپا را به دست آورد. البته پرونده‌ها به صورت سختگیرانه‌ای بررسی می‌شوند و به صورت کلی روش مهاجرتی مناسبی به اروپا محسوب نمی‌شود. منبع: https://ofoghvisa.com/
پاسخ

مهاجرت به سوئد ؛ قوانین اخذ تابعیت + هزینه زندگی

#3
  • متقاضیان با مهاجرت تحصیلی به سوئد می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی در مهلت 6 ماهه جستجوی کار در سوئد کار مورد نظر را پیدا کنند و ویزای تحصیلی سوئد را به ویزای کاری تبدیل کنند.

  • متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی سوئد به مدرک زبان سوئدی نیاز ندارند. افراد با داشتن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۵.۵ می‌توانند پذیرش تحصیلی مقطع کارشناسی سوئد را دریافت کنند.

  • مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی سوئد در حدود 3-4 سال است. کارشناسی ارشد در حدود 2 سال و دکتری در حدود 4 سال می‌باشد.

  • متقاضی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد سوئد باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵ باشند

  • متقاضیان در مدت تحصیل در مقطع دکتری به تحقیق و پژوهش علمی‌ می‌پردازند و می‌توانند مجوز اقامت دائم سوئد را اخذ کنند.

  • از مزیت‌های مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل، اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال متقاضی می‌باشد.

  • هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های سوئد هر ترم در حدود ۴۰۰۰ یورو تا ۷۰۰۰ یورو است.

  • از جمله مزیت‌های تحصیل در دانشگاه‌های سوئد اعطای کمک هزینه‌های تحصیلی و بورسیه‌ها و فاندهای دولتی می‌باشد
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان