انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فواید طناب زدن برای خانم ها

فواید طناب زدن برای خانم ها

#1
[عکس: --.jpg]
فواید طناب زدن برای خانم ها
همه ما می دانیم که طناب زدن یکی از ورزش های آسان و کم هزینه برای تمامی سنین، طناب زنی می باشد. این ورزش در باشگاه ورزشی شهرک غرب دارای فواید زیادی از جمله، بهبود عملکرد سیستم قلبی می باشد. همچنین توسط این ورزش می توان در مدت زمان بسیار کمی، کالری زیادی سوزاند.

در حقیقت ورزش طناب زنی در باشگاه ورزشی سعادت آباد، نوعی ورزش ضربه‌ای است که می‌تواند راه حلی سریع و آسان برای بهبود توده های استخوانی در ناحیه ران به حساب بیاید.

هنگامی که در طناب‌زنی فرد بالا به می‌پرد و سپس بر روی زمین فرود می‌آید، نیرویی که زمان فرود آمدن بر فرد وارد می شود، به اسکلت وی منتقل می‌شود. در این موقع اسکلت بدن، این نیرو را به‌عنوان یک چالش و یک استرس دریافت می‌کند و برای بهتر تحمل کردن استرس ناشی از پریدن منظم، استخوان‌ بیشتری می‌سازد.

در این مطلب قصد داریم به معرفی فواید طناب زدن برای خانم ها در باشگاه ورزشی بانوان در سعادت آباد بپردازیم.

مزایای طناب زدن برای خانم‌ها
همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، ورزش طناب‌زنی یک تمرین چربی‌سوز بسیار تاثیر گذار در باشگاه ورزشی مدرن غرب تهران است و پس از مدتی می تواند در کاهش وزن افراد بسیار موثر عمل کند. طبق نظریه بسیاری از کارشناسان ۳۰ دقیقه طناب زدن در یک خانم با جثه متوسط، حدود ۳۰۰ کالری مصرف می‌کند پس می توان برای کاهش وزنی نیم کیلوگرمیدر هفته، به همراه کاهش ۴۰۰ کالری از رژیم غذایی، روزانه ۳۰ دقیقه طناب زد.

علاوه بر این پژوهشگران باشگاه بدنسازی غرب تهران معتقدند، انجام تمرین‌های ورزشی پرشی مانند طناب زدن، در کاهش احساس گرسنگی خانم ها نقش مهمی دارد و در نهایت این کاهش اشتها در خانم ها می تواند منجر به کاهش وزن شود.

طناب زدن برای خانم ها دارای مزایای زیادی می باشد:
    1) کاهش وزن در مدت زمان کوتاه
    2) کاهش استراحت
    3) سلامت اسکلت ها
    4) تقویت قلب و عروق
    5) افزایش سوخت و ساز بدن

چگونه با طناب زدن لاغر شویم؟
رعایت نکات زیر باعث می شود تا خانم ها در باشگاه ورزشی غرب تهران بتوانند به راحتی به کمک طناب زنی وزن کم کنند.
    1) انتخاب طناب استاندارد
  توصیه می شود در صورتی که مبتدی هستید، برای طناب زنی از طناب های مهره ای یا طناب لیکوریک استفاده نمایید.
    2) اندازه طناب را ملاک قرار دهید و بهترین اندازه طناب را با توجه به جثه خود انتخاب نمایید. برای انتخاب طناب متناسب با جثه بهتر است   طول طناب دو برابر حد فاصل نوک انگشتان پا تا سر شانه تان باشد.
    3) به طراحی ارگونومیک طناب توجه داشته باشید.
    4) سطح مناسبی را برای طناب زدن انتخاب کنید.

طناب زدن بانوان چه مقدار کالری می‌سوزاند؟
به طور کلی کالری مصرفی در طناب زنی برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند، امر بسیار مهمی تلقی می شود. اما محاسبه کالری مصرفی این ورزش کار آسانی نیست. زیرا شدت و تعداد پرش در دقیقه و مقدار انرژی مصرفی در افراد مختلف با توجه به جثه هرفردی متفاوت است. اما در مجموع افراد سنگین‌تر نسبت به افراد لاغرتر کالری بیشتری می‌سوزانند.

روش صحیح طناب زدن برای خانم ها چگونه است؟
برای طناب زدن باید در مرحله ی اول بایستید و طناب را در دست بگیرید.
برای به دست گرفتن طناب بایستی مچ دست ها باید در زاویه ۴۵ درجه قرار بگیرند. همچنین دست و ساعدها باید در ۳۰ سانتیمتری بدنتان قرار بگیرد زیرا این کار سبب می‌شود فضای کافی برای راحت پریدن شما از روی طناب به وجود بیاید.
حال برای شروع حرکات، پایتان را رو به روی طناب قرار دهید و تاب دادن طناب را آغاز کنید.
از مچ ها برای تاب دادن طناب استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که برای تاب دادن طناب هیچ احتیاجی نیست که دست هایتان را تکان دهید، بلکه تنها کافی است مچ دست های خود را بچرخانید. تلاش کنید که حرکت، به مچ دست هایتان محدود شود.
همانطور که می دانید هنگامی که طناب نزدیک پای شما رسید باید از روی آن بپرید. برای پریدن از روی طناب نیز بهتر است، پاشنه پا را بلند کرده و روی پنجه بپرید تا طناب از زیر پایتان رد شود.
پس از مقداری طناب زدن حال سرعت متناسب با توان خود را پیدا کنید. برای مثال اگر مبتدی هستید بهتر است به آرامی این تمرین را شروع کنید تا پریدن از روی آن برایتان دشوار نباشد.

وسایل مورد نیاز برای طناب زدن
همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، طناب زدن یک ورزش کم هزینه است اما به طور کلی این ورزش به این لوازم احتیاج دارد:

    1) طناب با جنس استاندارد
  خرید یک طناب با جنس استاندارد یکی از اولین اقداماتی است که باید برای شروع این تمارین انجام دهید. طناب های موجود در بازار از جنس    های مختلفی مانند پلاستیک، نایلون یا الیاف پشمی تولید شده اند اما طناب های پلاستیکی گزینه های سریع تری به حساب می آیند و    ورزشکاران حرفه ای مانند بوکسورها اکثرا از آن ها استفاده می کنند ولی برای شما جنس طناب تفاوت زیادی در عملکردتان ایجاد نمی کند.    پس مطابق سلیقه تان طناب خود را انتخاب کنید، ولی دو مورد را حتما” در خرید باید رعایت کنید و آن طول طناب و سایز طناب است.
    2) طناب با طول استاندارد
  برای این که از این موضوع با خبر شوید که طول طناب مناسب شما چه قدر است، ابتدا هر دو پای خود در کنار هم قرار دهید و وسط طناب    بگذارید، سپس دسته های طناب را بالا بیاورید، اگر طول طناب برای شما مناسب باشد، باید تا وسط قفسه سینه تان بالا بیاید و در صورت بلندتر    بودن یا کوتاه تر بودن، هنگام طناب زدن با مشکل مواجه خواهید شد.
    3) کفش مناسب برای طناب زدن
  برای انجام تمارین طناب زنی حتما باید یک جفت کفش ورزشی مناسب داشته باشید به طوری که کفی مناسبی به خصوص در قسمت پنجه    های پا داشته باشند. کفش های بسکتبال و تنیس برای طناب زدن خوبند ولی کفش های دویدن ممکن است به پاهای شما فشار بیاورند. بهتر    است برای این کار از کفش های انعطاف پذیر استفاده کنید و از خرید کفش های سنگین بپرهیزید.

بهترین زمان برای طناب زدن
  در جواب باید گفت بهترین زمان برای طناب زنی زمانی است که بدن شما آمادگی لازم را داشته باشد. همانطور که می دانید طناب زدن یکی    از انواع فعالیت های هوازی به حساب می آید. اکثر فعالیت های هوازی مانند: پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و ورزش کاردیو ، ایروبیک، بادی    بوتی، ورزش اسپینینگ… به مدت ۳۰ دقیقه موجب چربی سوزی می شود و زمان انجام این تمارین ربطی به مقدار کالری مصرفی تمرین ندارد.

حال اگر قصد دارید بهره بیشتری از طناب زنی ببرید و چربی سوزی بیشتری داشته باشید، تمرینات طناب زدن را پیش از صرف صبحانه انجام دهید زیرا در صبح زمانی که معده خالی است و مقدار کربوهیدرات ذخیره شده در بدن و ماهیچه ها در سطح پایینی قرار دارد. چون در هنگام خواب سطح کربوهیدرات‌های بدن به آرامی کاهش می یابد تا گلوکز مورد نیاز برای قسمت های مختلف بدن را در زمانی که خواب هستید، مهیا کند.


نقل قول:منبع: باشگاه ورزشی پارت نوین (ویژه بانوان در منطقه سعادت آباد)
[عکس: partnovin-logo-white.png]
باشگاه ورزشی پارت نوین (ویژه بانوان در سعادت آباد)

پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان